8 Reacties

één jaar geleden

Hier word het ook alleen met het gezin gevierd, vader en ik zijn niet meer bij elkaar maar hebben besloten dit gezellig samen met z’n drietjes te doen. Voornamelijk mijn kant van de familie is er wat pusherig op dat we bij elkaar zouden moeten zijn. Ik ben gewoon heel duidelijk geweest en heb gezegd dat we met kerst en oud en nieuw ook prima iets samen kunnen doen, of niet. Ligt er maar net aan wat we als gezin willen. Mijn ex zijn kant van de familie viert geen van deze dagen, enkel oud en nieuw maar dat ook niet echt (geen Nederlandse afkomst) dus van zijn kant hebben dat gepush niet zo gelukkig en is er wat meer begrip. Maar punt van m’n verhaal is dat je moet doen waar jij/jullie je als gezin goed bij voelen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk! Anders kijk je met dubbele gevoelens en misschien zelfs irritatie terug op een dag die leuk had moeten zijn!

één jaar geleden

Bij ons is Sinterklaas een gezin ding. Dus alleen papa, mama en drie kinderen. Kerst verdelen we over de beide families en oud op nieuw kijken we per jaar maar vaak doen we dit ook als gezin. Mijn schoonfamilie had in het begin moeite ermee maar heeft uiteindelijk zich wel geschikt naar hoe wij dat wilde

één jaar geleden

Wij vieren sinterklaas 2x mijn schoonouders vinden dat het gevierd moet worden in het weekend, vandaar zijn we dan bij hun. Maar echt op 5 december is het lekker thuis met het gezin. Kerst wordt inderdaad verdeeld over de famillies (soms ook met z'n alle samen) en oud en nieuw wordt ook met z'n alle gevierd. Enkel zijn we dus het ene oud en nieuw thuis. En het andere jaar bij mijn ouders. Mijn schoonouders wonen in dezelfde stad en achter ons dus dat is altijd wel makkelijk! Wij zien de feestdagen en dus ook sinterklaas als iets wat je viert met je famillie. Ik weet nog dat ik zelf een jong meisje was en ik dit altijd heel speciaal en gezellig vond!

één jaar geleden

Hier vieren we het met mijn kant van de familie: moeder, zus + gezin en broertje. Voor de kleine kindjes kados en de volwassenen een dobbelspel als de kleintjes slapen. Mijn schoonouders brengen elk jaar een kadootje langs

één jaar geleden

Hier vieren we het met de kant van mijn man. Ouders, zussen incl partner en 2 neefjes. Daarnaast ook met mijn kant, met ouders, broers en partner en mijn oma. daar is onze zoon tot nu toe nog enige kleinkind. Onze eigen sint cadeaus hebben we tot nu toe ook daar uitgepakt. Het besef van ons zoontje was er toch niet afgelopen jaren. Dit jaar zal hij voor het eerst iets van besef hebben, maar hoe we het nu vieren weet ik niet. Ik ben eind nov uitgerekend maar heb het gevoel dat ik ga uitlopen richting 5 dec.

één jaar geleden

Wij hebben geen familie of vrienden waarmee we sinterklaas kunnen vieren, maar ik vind het wel leuk om het als gezin te vieren. Vorig jaar hebben we het voor het eerst gevierd met zn drieën. Man en ik hebben cadeautjes gekocht voor elkaar en natuurlijk voor ons zoontje. We hebben het rond etenstijd 's avonds gevierd met een indoor picknick, gezellige sfeer en een zak met cadeautjes. Was heel gezellig! Dit jaar zal mn zoontje ongeveer 2,5 zijn, ik denk dat ik er dan ook meer aandacht aan besteed door bijv van te voren pepernoten te bakken samen of speculaaskoekjes in sint/pietvorm. En verder hetzelfde als vorig jaar is het idee! Schoentje zetten doen we nu nog niet aan en ik denk dat we dat überhaupt niet gaan doen. Kerst vieren wij zonder cadeautjes en vaak 1 dag met familie en 1 dag rustig aan als gezin.

één jaar geleden

Wij hebben al in het eerste jaar gemeld aan beide kanten dat wij 5 december met het gezin vieren. Normaal doen wij eten met mijn gehele schoonfamilie. Dat kunnen zijn voorzetten of eventueel niet op 5 december, dan zijn wij erbij. Kerst doen we met beide families, maar alleen mijn familie doet ook cadeautjes. Dit jaar gaat Sinterklaas voor het eerst in, omdat we het dit jaar echt met cadeautjes doen en het Sinterklaas verhaal. Vorig jaar was ze nog te jong om het te begrijpen. Overigens ook iets aan beperkingen gegeven aan de familie over de cadeaus. We willen voorkomen dat onze dochter en verwend nest word en ons huis uitpuilt met speelgoed 😅 Beide families waren heel begripvol (ik vreesde van niet). Ik ben zelf een Sinterklaas gewend met familie, maar mijn familie is super klein. De familie van mijn dochter totaal niet, dus om te voorkomen dat familie gepasseerd voelen zijn we op dit besluit gekomen.

één jaar geleden

Ik vind juist sinterklaas een mega leuk feest om met de hele familie te vieren. Ons zoontje (en straks dochtertje) zijn ook de enige kleinkinderen aan beide kanten, dus iedereen vindt het ook leuk om bij ons te komen. Zowel mijn broer als schoonzus hebben geen partner dus komen ook gezellig bij ons. Samen eten en dan pakjesavond. Eerst wat cadeaus voor de kids van iedereen, liever een paar goede cadeaus dan heel veel kleine. De volwassenen doen lootjes (als de kids op bed liggen). Vinden we allemaal super gezellig zo, dus blijven we hopelijk nog lang doen. Net kerst/ oud en nieuw rouleren we een beetje (bij wie we gaan eten- we doen geen cadeaus met kerst). We proberen wel 1 feestdag bij mijn ouders te eten, en 1 bij mijn schoonouders. Soms een beetje druk.. even kijken hoe het dit jaar gaat.