16 Reacties
5 jaar geleden
Bij een wasbare luier heb je de luier en een inlegger en dan overheen kan je nog een wegwerp inlegvel leggen deze vellen kan je vaak gewoon in de wcgooien omdat ze afbreekbaar zijn. De plas gaat door het inlegvel heen en de poep blijft er op liggen.
Je kan waterdichte meeneem/was zakjes gebruiken om vieze luiers te kunnen vervoeren.
De vieze luiers gooi ik op kookwas in de wasmachine. Mochten er toch wat proepresten in de luier zijn terechtgekomen deed ik ze altijd even laten weken en dan hop de wasmachine in.
Ik hoop hier je vragen mee te hebben kunnen beantwoorden
5 jaar geleden
Ik zou even wat filmpjes bekijken op YouTube er zijn verschillende merken en soorten. Ik vond de filmpjes handig om inzicht te krijgen in hoe het werkt en wat er zoal te krijgen is. Gelukkig hoef je tegenwoordig geen volle luiers meer in emmers te laten weken, en is er een super handig systeem voor in de plaats gekomen!
5 jaar geleden
https://m.youtube.com/watch?v=9WqCbScrST8 deze vond ik informatief en fijn uitgelegd, maar er zijn nog meer systemen dus even verder kijken kan geen kwaad.
5 jaar geleden
Precies, er zit een inlegvel in de luier dat je weggooit. De rest van de luier deed ik altijd in een speciaal waszakje dat in een luieremmer paste. Had ik er een stuk of 8, dan gingen ze in de was. Hele vieze luiers spoelde ik soms even uit.
En voor onderweg had ik een soort waterdichte zak, die kun je er ook gewoon bij kopen. En soms nam ik onderweg ook wel wegwerp mee van een duurzaam merk zoals Naty 🙈
5 jaar geleden
Op billenboetiek.nl staan ook duidelijke filmpjes én uitleg over de verschillende systemen. Wij gebruiken ze voor onze eerste en zullen ze ook voor de tweede gebruiken. Het is zeker niet zo vies als het lijkt! Bv geen overstromende luiers waardoor alles vies wordt zoals we soms met wegwerpluiers hebben.
5 jaar geleden
Wij hebben nav een andere topic nu ook een paar verschillende aangeschaft om tzt uit te proberen
Zoveel voordelen!
We zijn wel de enige en ik merk een beetje opgetrokken wenkbrauwen bij m'n omgeving (dat het vies is en sopje enzo) maar die mensen zijn niet op de hoogte van de nieuwste wasbare luiers.
En als een kindje per ongeluk in bed plast dan gooi je toch ook niet alles weg maar in de wasmachine?😅
Vind het een mooie uitvinding (nieuwe manier)😊
5 jaar geleden
Radio mama heeft hier een podcast aflevering over. Die vond ik heel verhelderend. Een aanrader als je er meer over wil weten.
5 jaar geleden
Mijn schoonzusje spoelt eerst de wasbare luiers + inleggers (ziet er net uit als stoffen maandverband uit) uit in de wasmachine en daarna samen met de normale was wassen. Voor de poep leg je bovenop de inleggers een dunne vel erop die is biologisch afbreekbaar.
Je hebt kant en klaar luiers dus 1 keer gebruiken en meteen in de was. Of een overbroekje die je vaker kan gebruiken waterproof met losse inleggers.
Vaak gebruiken mensen buiten wegwerp luiers en anders inderdaad een waterproof tas meenemen voor de luiers.
5 jaar geleden
Reactie op Lizzie84
https://m.youtube.com/watch?v=9WqCbScrST8 deze vond ik informatief en fijn ...
Ja heel informatief! Top!
In de beschrijving gaat het over romperverlengers. Weet iemand of dat echt heel nodig is?
5 jaar geleden
Kijk even bij billenboetiek online. Meest betrouwbare systeem is het tweeledige systeem. Zeker in de nacht. Is een bamboeluier met inlegger en daar overheen een overbroekje. Dat overbroekje is waterdicht. Je kunt met maat 1 starten, maar als je veel geld wilt besparen is met maat 2 starten ook prima. Die is vanaf 4 kilo (je kunt evt kort wegwerp gebruiken als je echt een heel kleintje hebt). Ik ben fan van de Bamboozle met overbroekje van Popolini. Heb evt nog een aantal nieuwe (nog niet voorgewassen) over ook. Maat 2. Kosten normaal 18,50 euro per stuk, maar mogen voor wat minder weg, omdat ik een pakket gekregen heb ook een teveel heb nu.
5 jaar geleden
In de beschrijving gaat het over romperverlenger ...
Kan soms handig zijn omdat ze net een wat dikker kontje hebben met wasbare luiers
5 jaar geleden
Kijk even bij billenboetiek online. Meest betrouwbare systeem is het tweele ...
Hoi! Ik heb wel interesse. Wil je me mailen wat je hebt en wat je vraagprijs is? jodisonke@gmail.com
5 jaar geleden
In de beschrijving gaat het over romperverlenger ...
Wij gebruiken die niet. We geven gewoon net iets sneller een grotere maat rompers aan.