21 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt smiddags van 13u-14.45 (ik maak hem wakker). Savonds ligt hij er ong om 8u in.. dan is hij smorgens 7u wakker vaak

één jaar geleden

Bij ons gaan onze kinderen 7, 3.5 en 2 jaar allemaal rond 19.00 naar bed en slapen dan wel rond 19.30 maar soms ook iets later ze liggen met zijn drieën op een kamer. Maar zijn zonder wekker vaak rond 7 uur wakker maar doordeweeks begint onze dag om 6.00 en dan is iedereen ook op van de wekker. Hele dunne muur ze horen hem zelf ook😅

één jaar geleden

Ons zoontje van 2 jaar gaat meestal tussen 18:45 en 19:15 naar bed. Wordt over het algemeen tussen 06:00 en 06:30 wakker

één jaar geleden

Ons zoontje gaat om 20:00 naar bed. Slaapt in de middag nog een uur soms twee. En wordt tussen 08:00-09:00 wakker. Sommige dagen slaapt hij niet en doet ie maar een powernap. Dan gaat ie rond 19:00-19:30 naar bed.

één jaar geleden

Ilse_ilse zelf geen ervaring mee met eerder naar bed = langer doorslapen. Je zou het natuurlijk kunnen proberen, maar het kan best zo zijn dat je kindje genoeg heeft aan 10 uur slaap in de nacht. In dat geval kun je een latere bedtijd hanteren. Onze zoon slaapt zelden langer dan 10 uur in de nacht, heeft altijd minder slaap behoefte gehad dan gemiddeld. Heb veel geprobeerd, en altijd ‘angst’ gehad voor oververmoeidheid maar dat bleek het gewoon niet te zijn.

één jaar geleden

Ons zoontje gaat rond 20:00 naar bed en wordt ook rond 8 weer wakker, soms wat later. In de middag slaapt hij ook lang maar hij is ook erg druk dus heeft het nodig 😅.

één jaar geleden

Hier gaat ze 19u naar bed, 6.30u eruit (moet ivm onze werktijden). Smiddags slaapt ze tussen 12u-14u. Als je dochter minder lang slaapt zou ik eerst overwegen het middagslaapje iets in te korten? Ook gebruiken we een slaaptrainer, werkte al gauw mega goed! Misschien een tip :)

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat om 22:00 naar bed en slaapt door tot meestal 08:00. Heel veel geelroders om hem eerder naar bed te krijgen maar dan wordt hij altijd in de nacht wakker.. hij heeft ook echt genoeg aan 10 uur slaap.

één jaar geleden

Reactie op 88lau

Hier gaat ze 19u naar bed, 6.30u eruit (moet ivm onze werktijden). Smiddags ...
Welke hebben jullie?

één jaar geleden

Hier ligt hij vaak om 18:15 erin omdat hij 9/10 weigert om overdag nog een dutje te doen. Slaapt hij wèl overdag, dan ligt hij vaak rond 19:30 erin. Beide keren wordt hij rond 6.30 wakker.

één jaar geleden

Bij ons gaan ze allebei om 18.15/18.30 naar bed en slapen dan zeker tot 09:00 in de ochtend. Moet ze soms nog wakker maken omdat het dan echt te laat is. Ook tussen de middag slapen ze nog van 11.30 tot 14.30/15.00 Een echte luxe besef ik me maar al te goed

één jaar geleden

Reactie op romy 123

Bij ons gaan ze allebei om 18.15/18.30 naar bed en slapen dan zeker tot 09: ...
Dit is inderdaad wel ‘heftig’. Want eigenlijk zijn ze dan maar maximaal 3u per keer wakker. Dan kun je eigenlijk ook niet zo veel nog met ze ondernemen. Als ze er goed op gaan natuurlijk prima maar 16 tot 17 uur slaap per dag klinkt wel als erg veel op deze leeftijd.

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt tussen 20:00 en 20:30 en wordt dan weer rond 7:30-8:00 wakker. Smiddags heeft hij zijn slaapje ook echt nog nodig, dan slaapt hij van 12:00-15:00. Heerlijk ritme wat mij betreft!

één jaar geleden

Hoe slaapt je dochtertje overdag? Misschien is dat te lang? Dat ze over de hele dag heen te veel slaapuren heeft… ☺️ Hier slaapt ons dochtertje ‘s middags van 12:00 - 14:30. Gaat ‘s avonds rond 19:00 naar bed. Als ik haar niet (om 7:00) wakker maak slaapt ze vaak tot 8:00/9:00 door!

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Welke hebben jullie?
Egeltje van de Hema! Geen geluid, zelf in te stellen, zacht licht (of fel, als je wilt, iets van 6 standen of zo)

één jaar geleden

Hier gaat de kleine man rond 21:00 slapen en rond 8 half 9 wakker en smiddags rond half 2 2u max een uurtje slaap. Middagslaapje heeft hij vanaf de geboorte al weinig gedaan en doet het er gewoon goed op, is heel de dag actief 🤪

één jaar geleden

Reactie op Sigis

Dit is inderdaad wel ‘heftig’. Want eigenlijk zijn ze dan maar maximaal 3u ...
We hebben het slapen geprobeerd in te korten, maar dan heb ik echt 2 hele hangerig en zeurende kids van de vermoeidheid. We ondernemen wel eens wat, tussen de slaapjes door en met dagjes weg laten we het ritme los en doen ze gerust geen middag slaapje

één jaar geleden

Onze dochter van 2j gaat slapen tussen 19u/20u en wordt wakker rond 6:30/7u. Thuis in de middag slaapt ze ruim 2u, soms 3,5u. Bij haar gastouder slaapt ze wel 1,5u/2u.

één jaar geleden

Jeetje wat een lange slapers allemaal! Onze dochter van 2jr en 2 maanden slaapt van 20.00/20.30 tot 07.00 .. en overdag ongeveer 1.15/1.30 minuten🤷‍♀️

één jaar geleden

19:00 uur naar bed en 07:00 uur wakker. En s' middags een middagtukkie van 13:00-15:00. Heb een slaapkopje thuis, wil soms vrijwillig naar bed!