8 Reacties

2 jaar geleden

Lang! Haha mag wel minimaal 30 min er voor uittrekken. Soms gaat het sneller als ie er zin in heeft. Ik vind onderweg in de kinderwagen of Maxi-Cosi niet prettig zelf vanwege de zooi en hij eet heel goed maar wil ook geen risico nemen met verstikkingsgevaar. Dan zou ik eerder pauzeren en hem iets laten eten terwijl ik zorg dat ie rechtop zit.

2 jaar geleden

Met rapley zijn we zeker zo'n 30 minuutjes onderweg. Met de lepel vaak een stuk sneller. We doen hoofdzakelijk rapley maar als ik weet dat we bijv. weg moeten of hij erg moe is na een dag opvang dan krijgt hij een puree met de lepel. In de kinderwagen krijgt hij vaak een komkommerstick of maisvinger. Ik zet de wagen dan in de maximale zitstand en blijf goed opletten. Hij zit dan heerlijk te knabbelen en lekker om zich heen te kijken.

2 jaar geleden

Het tafel moment is net zo lang als die van ons. Wij doen rapley

2 jaar geleden

Soms kan ons zoontje wel een uur tafelen als het aan hem ligt haha! Wij doen ook rapley. Ik geef in de kinderwagen vaak iets van een mais vinger ofzo iets wat niet zo gevaarlijk is

2 jaar geleden

Wij doen een mix, potjes en rapley. Maar ons zoontje is met potjes zó snel .. hij kan binnen 10 min een potje van 200gram op hebben. En dan NOG mopperen dat het op is! Vaak geef ik hem dan wat om even mee te frummelen zoals een stuk paprika oid, of ik zet 'm even voor de tv (i know ..) want anders blijft hij huilen. Binnen een halfuur na het eten, krijgt hij zijn 'slaap' fles en gaat hij naar bed. In de wagen geef ik 'm wel eens veggie sticks! Weet even niet meer waar ze van zijn. Die smelten in zijn mond en daar kan hij op kauwen. Vind hij heerlijk!

2 jaar geleden

Ligt een beetje aan de spanningsboog en wat er allemaal om haar heen gebeurt. Met rapley kan ze makkelijk een half uur bezig zijn met het ontlede van een stukje banaan. Met een lepel gaat er meer eten in, maar is ze ook sneller afgeleid door andere dingen. Zeker als papa of andere mensen ook aan tafel zitten, veel te gezellig om met eten bezig te zijn. Of ze wil zelf haar lepel pakken; erg leuk, maar niet zo effectief. 😅

2 jaar geleden

Wij doen een mix qua vers en potjes eten, en meneer heeft serieus een potje van 6+ zo leeg in ik denk 7 min? Haha, hij eet echt alles! 😆 Wij geven wel eens mais vingers in de kinderwagen, of een lange vinger. Daarvan weet ik dat ie ze netjes eet haha!

MOD

2 jaar geleden

Fruit en groente is zo op met zowel de lepel als rapley methode.