20 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde nu op dit moment. De middag slaapt duurt ongeveer een uur voordat hij slaapt en soms langer. Gisteravond 2 uur bezig geweest om hem savonds in bed te krijgen..

2 jaar geleden

Reactie op Roan1991

Wij hebben precies hetzelfde nu op dit moment. De middag slaapt duurt onge ...
Haha ja het is best vervelend. Overslaan is geen optie, maar als ze pas zo laat slapen en dan 1,5 uur, zou hij pas 16:15 wakker zijn.. ook voor mij niet erg als hij pas rond 20:00 naar bed gaat, maar of hij nou om 19:00 uur of 21:00 uur slaapt, volgende ochtend is hij sowieso 6 uur wakker. Dus komt hij dan weer uren te kort. Men, soms is het zoooo zoeken!

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Haha ja het is best vervelend. Overslaan is geen optie, maar als ze pas zo ...
Ja precies, hier was het gisteren half 9 voordat hij sliep en sochtends is het gewoon weer vroeg haha.

2 jaar geleden

Ik zou het ochtenddutje in gaan korten. Want die laten ze als eerste vallen. In de ochtend kunnen ze ook langer opblijven. Kijk eens op slaaptipsvoorbabies op Instagram. Wij volgen hun slaapschema ook sinds hij 5 maanden is en het werkt perfect.

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk de ochtend dut weghalen😊

2 jaar geleden

Volgens mij is hij ook langzamerhand toe aan een dutje af en toe. Of maar 2 uurtjes slaap overdag (1 uur ochtend/1 uur middag, of alleen 2 uurtjes in de middag). Mijn zoontje slaapt soms in de middag ook niet goed of valt later in slaap als hij in de ochtend een uur heeft geslapen. Overdag laat ik hem een powernapje doen, en dan om 13:00 zijn middagdut. Maar soms als ie om 08:00 wakker is weigert hij zijn powernapje ook al leg ik hem 10:00 of iets later in bed. Dan slaapt ie alleen in de middag nog 2 uurtjes en gaat weer om 19:00 naar bed.

2 jaar geleden

Denk dat ik inderdaad eerst ga beginnen met het ochtenddutje in te korten naar een half uur, kijken of dat wil werken :)!

2 jaar geleden

Wij laten hem tegenwoordig het ‘ochtend’ dutje die nu meer een middag dutje is geworden, langer doen. Soms duurt het 1u soms 2u. Nooit een vast schema meer sindsdien. Hij was er van de ene op de andere dag klaar mee. Ik heb nog even blijven proberen maar dan bleef hij ook soms 1u lang spelen in bed ! Ik denk na een week proberen toch maar aanvaard dat hij nog maar 1 slaapje doet. De nachten zijn nooit veranderd gelukkig. Slaapt het klokje rond.

2 jaar geleden

Ochtenddutje inkorten! De middagdut blijft echt nog wel een behoorlijke tijd.

2 jaar geleden

Ik heb het ochtenddutje ingekort naar een half uur en nu loopt de middagdut weer, wellicht het proberen waard

2 jaar geleden

Ik zou ook de ochtend dut weghalen. Werkt hier heel goed! Maar als je kindje om 6 uur wakker wordt is het wel lang voor hem tot 12:00/12:30 uur. Dus dan misschien nog een half uurtje van 09:30 uur tot 10:00

2 jaar geleden

Hier wordt het ook eigenlijk nooit later dan 6 uur wakker zijn. Hadden al enige tijd een half uur in de ochtend, maar middagdutje bleef vaak te kort. We doen nu een powernap in de ochtend (15 min) en dan om 12 uur naar bed. Opeens slaapt ze nu 's middags 2.5 uur! Dus inkorten van de ochtenddut doet het hier geweldig. 😊 Zonder powernap overbruggen tot 12 lukt nog niet vanaf 6, dus dan maar zo.

2 jaar geleden

Het kan zijn dat je kindje de ochtenddut niet meer nodig heeft. Je zou het eens kunnen weglaten. Kijken wat er gebeurt
Kan goed door sprong 9 komen, gaat wel weer over. Ik bied het slaapje wel aan en zie wel wat er gebeurd. Al slaapt hij niet heeft hij iniedergeval even de mogelijkheid gehad om te rusten. Ik laat hem een uurtje als hij wakker blijft en gewoon wat aan het kletsen is enzo. Als hij echt gaat huilen omdat hij niet in zijn bed wil zou ik hem er wel uithalen. Ons zoontje had 4x de middag dut geweigerd en gisteren deed hij zijn slaapje wel gewoon. Ik lees overal dat nu nog wel echt vroeg is om naar 1 dutje te gaan maar elk kindje is anders natuurlijk.

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Kan goed door sprong 9 komen, gaat wel weer over. Ik bied het slaapje wel a ...
Wij hebben precies hetzelfde hahaha

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Ik zou ook de ochtend dut weghalen. Werkt hier heel goed! Maar als je kindj ...
We hebben het vandaag precies zo gedaan. 09:15 op bed gelegd, 09:30 sliep hij, 10:00 uur weer wakker gemaakt.. en wij zijn blij; vanmiddag van 13:20 tot 15:10 geslapen🥳

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

We hebben het vandaag precies zo gedaan. 09:15 op bed gelegd, 09:30 sliep h ...
Top! Wat goed. Ben nu ook benieuwd hoelaat hij morgenochtend wakker wordt

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Top! Wat goed. Ben nu ook benieuwd hoelaat hij morgenochtend wakker wordt
Ik heb hem om 06:30 wakker moeten maken😊. Van mij mag dit zo blijven!!

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik heb hem om 06:30 wakker moeten maken😊. Van mij mag dit zo blijven!!
Wauw! Wat een verschil. Heerlijk

2 jaar geleden

Was hier ook zo ochtend dutje weg gelaten ging super moeilijk maar na paar dagen terug perfect slaap smiddags 2 uur en dam savonds direct in . Ze is wel nooit geen heel grote slaper geweest bij ons