Hi mama's,
Onze kleine heeft sinds 2 weken hele harde ontlasting en daardoor ook heel erg last van zijn anus, waar kleine scheurtjes in zijn gekomen door de harde ontlasting.
Nu ben ik 3/4 weken geleden gestopt met savonds en snachts borstvoeding geven (hij kreeg overdag al wel flesvoeding).
Wij geven opvolgmelk en nu dus volledige flesvoeding.
Nu zei het CB dat hij op dit punt nog maar 600 ml melk zou mogen, maar hij drinkt echt een stuk meer dan dat..
Wij hebben wel echt een lange/grote jongen (boven de groeicurve vanaf het begin al) en ik wil hem ook gewoon volgen in wat hij nodig heeft.
Thee of water drinkt hij soms wel slokjes als we het aanbieden in een beker (3x per dag), maar een heel aantal ml uit een fles drinkt hij zeker niet.
Nu zei het CB dat we dan verder de rest moesten gaan verdunnen (verdunde flesvoeding mengen met thee bijv).
Hij eet wel fruit, smiddags brood proberen en savonds groente, maar wij doen over het algemeen rapley methode dus hij krijgt niet super veel binnen. Het lijkt mij dan dus ook logisch dat hij nog meer behoefte heeft aan melk.
Hij drinkt snachts ook nog 1 of 2 keer (is hij nog gewend van de borstvoeding), wij geven dit nu wel verdund (helft van het aantal schepjes).
Ik snap nu even totaal niet (door combinatie rapley methode) hoeveel flessen melk we nou mogen geven. Ik ga hem ook geen honger laten leiden, honger is wat mij betreft honger en dat heeft hij er dus behoefte aan. Hier wil ik hem in volgen. Maar moet ik het dan verdund gaan geven en zo ja hoeveel etc?
Ik zat ook te denken om misschien toch melk nummer 1 te geven (ook gezien de aflevering van de keuringsdienst van waarde hierover), misschien is die nog wat minder heftig.
Overigens zeiden ze bij het CB ook maar 3x een fles, maar hij drinkt sowieso vaker dan dat en zeker geen 200ml in een keer en dat lijkt mij ook gezonder (kleinere beetjes verdeeld over de dag, wij geven meestal 120 en sochtends en savonds 150).
Natuurlijk willen we wel snel van de harde ontlasting af komen, we voegen al wel sinds een week extra water toe aan de flessen (20ml extra).