23 Reacties

4 jaar geleden
afhankelijk van je etniciteit. bijv babys van mij roots zijn vaak wat kleiner en dragen toch wel gemiddeld een maand tot zes weken maatje 50. maar baby met volledig Nederlandse roots draagt maatje 50 misschien net een week.

4 jaar geleden
Ik heb bij mijn verloskundige nog een groeiecho met 32 weken. Op basis hiervan kunnen ze een schatting maken hoe groot je kindje wordt met de geboorte. Dan kun je dus ook inschatten of ze wat langer of juist kort in maatje 50 zitten.
Misschien dat dit je helpt bij de aanschaf van de 1e setjes 😊

4 jaar geleden
Heb 4-5 setjes maat 50 en 56 daar houd ik het bij tot de geboorte. Tenminste dat ga ik proberen🤣

4 jaar geleden
Reactie op AnkevRK
In het boekje van onze kraamhulp staat 6 sets van 50 en 6 van 56.
Dat durf ik niet aan 6 pakjes van maat 50. Lijkt me zo zonde als de baby er nooit in heeft gepast 😄
Heb nu vooral kleertjes in maat 56. Als het bij de groeiecho toch een kleinere baby lijkt te zijn koop ik er nog wat bij in maat 50.

4 jaar geleden
Reactie op Mandy.
Dat durf ik niet aan 6 pakjes van maat 50. Lijkt me zo zonde als de baby er ...
De groeiecho zit er ook heel vaak naast. Dus ik zie het wel bij de geboorte. Heb in ieder geval verschillende setjes in de verschillende maten 😊

4 jaar geleden
Dit is mijn eerste kind dus zelf ook geen idee. Voor nu heb ik in maat 50: 3 pyjama setjes en 3 boxpakjes. In maat 56: 1 pyjama setje en 5 boxpakjes. Daarnaast van elke maat meerdere rompertjes (lange-, korte mouw en mouwloos). Heb mezelf voorgenomen om voorlopig even geen kleding meer te halen in maat 50+56 (alleen nog geboortepakjes). Heb nog geen boxpakjes of setjes in maat 62, maar misschien wacht ik daar nog even mee (ook ivm het weer), wat denken jullie?

4 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Dit is mijn eerste kind dus zelf ook geen idee. Voor nu heb ik in maat 50: ...
Ja ik wacht ook met grotere maatjes!

4 jaar geleden
Je kunt nooit genoeg hebben hihi. Mijn zoontje heeft toch dik 2 maandjes in 50 gezeten

4 jaar geleden
Reactie op Mandy.
Dat durf ik niet aan 6 pakjes van maat 50. Lijkt me zo zonde als de baby er ...
Maat 50 passen baby’s ik van tot met 51/52 cm en tegen de 4 kg zelfs nog in. 56 zwemmen ze baby’s vaak erin tenzij je echt mega baby’s krijgt en lang🙈

4 jaar geleden
Maat 50 passen baby’s ik van tot met 51/52 cm en tegen de 4 kg zelfs nog in ...
-ik - tot stomme iPhone. Hahah

4 jaar geleden
Ik sta eerst maatje 50 over. Mocht de baby toch wat kleiner zijn is er zo meer gekocht. Zonde als alles ongedragen in de kast ligt. Mijn dochtertje is geboren met 35,6 die heeft een kleine periode maatje 44 aangehad. Mijn zoontje is geboren met 39 weken, hij heeft vanaf het begin maat 56 aangehad. Ik verwacht nu weer een jongen, als de zwangerschap gewoon goed verloopt en hij niet eerder wordt gehaald ga ik weer van maatje 56 uit. Zo niet koop ik het dan wel ☺️

4 jaar geleden
Ik lees even mee omdat ik het zelf ook heel lastig vind hoeveel setjes je van welke maat nodig hebt.
Wat ik op internet heb gelezen zitten de meeste kindjes de eerste maand wel in maat 56. Ik lees dat sommige hier maar 4/5 setjes van hebben. Dat is toch best weinig? Er van uitgaande dat je misschien wel meer dan 1 setje per dag gebruikt.
Hoe hebben mama’s die al een kindje hebben dit ervaren?