14 Reacties

4 jaar geleden

Passiflora rustgevend van A. vogel. Dit is een natuurlijk middel, maar altijd wel even voorleggen aan je VK en/of huisarts voor gebruik. Probeer ook lekker te wandelen of met iemand uit je omgeving alvast te praten hierover. En wellicht helpen ademhalingsoefeningen. Sterkte 🤗

4 jaar geleden

Oh wat ontzettend vervelend.. ik heb zelf bijna 10 jaar geleden een angststoornis gehad, en tijdens mijn burn-outs kwam het weer terug. Ben er sinds ik moeder ben gelukkig juist helemaal vanaf, hopelijk geeft dat jou straks ook kracht. 🍀 Qua medicatie weet ik het niet, heb ook een antidepressiva geslikt en moest daarmee stoppen omdat ik rijlessen ging volgen. Bij mij was het op een gegeven moment meer een placebo effect. Wanneer ik dacht dat ik medicatie vergeten was, raakte ik in paniek bij het idee. 🙈 Wat ik wel eens deed was toco tholin op mijn hoofd smeren of kauwgom kauwen op het moment dat ik paniek voelde opkomen. Probeer voor jezelf te bekijken waar je rustig van wordt. Heel veel sterkte en hoop dat je er snel vanaf komt 💚

4 jaar geleden

Etherische olie van goede kwaliteit, bijvoorbeeld Lavendel. Ik gebruik van Young Living. Helpt goed tegen o.a. angst.

4 jaar geleden

Bach Rescue: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/bach-rescue-remedie-spray-60082650?skuid=058086 nu ook in de aanbieding hier. Daarnaast heeft het mij veel geholpen om mindfullness toe te passen. Uiteindelijk zorgen je gedachtes voor paniek/angstgevoelens en door deze los te laten verdwijnen ook de akelige gevoelens. Hopelijk voel jeje snel beter 🍀

4 jaar geleden

Valeriaan kan heel goed helpen en mag je nemen tijdens de zwangerschap! 🥰

4 jaar geleden

He, ik heb hier ook mee te kampen gehad een paar jaar geleden. Lastig hè? Ik kan je aanbevelen om mindfulness en meditatie te gaan oefenen. Dat heeft mij enorm geholpen. Er zijn op YouTube ook meditaties voor tijdens de bevalling te vinden. Ook voor als je paniek ervaart. Je zou er eens naar kunnen kijken. Ik heb het boek ‘geboorte vol vertrouwen’ gelezen, misschien kan dat jou ook wat helpen. Ik ga zelf in ieder geval een zakje lavendel meenemen naar het ziekenhuis. Die geur vindt ik erg ontspannen. Ik maak er ook thee van die ik drink voor het slapen gaan. En gebruik etherische lavendelolie in een brandertje, maar dat kan alleen als je thuis bevalt.

4 jaar geleden

Hoi, ik had aan het begin van mijn zwangerschap heel erg last van paniekaanvallen. Mijn arts adviseerde me om gewoon door te gaan met het slikken van setraline. Neem elke dag een halve tablet. Ik ben gelukkig wat rustiger heb geen paniekaanvallen meer. Voelde me wel schuldig dat ik setraline in nam, maar me arts heeft zoiets van we hebben liever een rustige mama...

4 jaar geleden

Dankjewel allemaal! Ik ga het eens proberen en dan hopen dat het in ieder geval minder word 🍀

4 jaar geleden

Valeriaan kan heel goed helpen en mag je nemen tijdens de zwangerschap! 🥰
Jaa, valeriaan heb ik hier wel in de kast staan maar had gelezen dat je maar een bepaalde hoeveelheid mocht voor korte tijd dacht ik omdat ze online niet wisten of het kwaad kon, dus ik durfde het eerst niet haha

4 jaar geleden

He, ik heb hier ook mee te kampen gehad een paar jaar geleden. Lastig hè? ...
Jaa, heel erg lastig, heb er inmiddels alweer 7 jaar last van en toch nog niet de manier gevonden om eraf te komen 😓 maar bedankt voor de tip! Ga ik zeker proberen 😁

4 jaar geleden

ik gebruik deze ook sinds kort. niet om dezelfde redenen, maar omdat ik super slecht slaap. hiervoor had ik van alles geprobeerd, nachtroutines, slaapmeditaties, yoga nidra, lavendel olie Ect ect. dit werkt heel goed! het zorgt er ook voor dat ik dieper slaap en mijn vent zegt dat ik rustiger ben. dit is zeker een aanrader! oja en kamille thee!

4 jaar geleden

Bach Rescue, dat is toch met een basis van alcohol? 🤔

4 jaar geleden

Ik vond de tips/uitleg van Mike Hoffmeijer heel waardevol. Misschien heb jij hier ook wat aan.

4 jaar geleden

Reactie op AnkevRK

Bach Rescue, dat is toch met een basis van alcohol? 🤔