11 Reacties
4 jaar geleden
Misschien kun je de hond tijdelijk bij iemand anders onder brengen tot je budget hebt om hem te laten castreren. Je hebt ook nog kans dat als je hem laat castreren de hond rustiger wordt en je zoon wel accepteert.
Zou sowieso ook eens kijken naar papierwerk dat je met de stichting hebt getekend of ze dit wel mogen doen. Vindt het een beetje raar dat je je eigen hond niet zelf mag herplaatsen. Is toch nu jullie hond...
Tenslotte zou ik voor de veiligheid de hond altijd uit de kamer houden waar je kindje ligt als je zelf niet in de kamer aanwezig bent of zelfs als je wel aanwezig bent maar bang bent dat je er niet optijd bij zult zijn als hij wel ineens uithaalt of in de box springt
4 jaar geleden
Ik zou buiten de stichting hem herplaatsen als de stichting echt niet wilt meewerken. Dit klinkt als een levensgevaarlijke situatie.
4 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Misschien kun je de hond tijdelijk bij iemand anders onder brengen tot je b ...
Aaah wat een rotsituatie zeg! 馃挃
Ik weet niet waar je woont maar als je het toch zou willen proberen met castratie: er bestaan minima-dierenartsen die mensen in jouw financi毛le situatie soms voor een kleiner tarief helpen. Heeft je bewindvoerder al gebeld om hierover te onderhandelen?
Met Pan-pan eens: zorg voor veiligheid in huis door ze uit elkaar te houden! En volgens mij eist deze stichting iets vreemds, je hebt de hond geadopteerd (dus is van jullie) terwijl deze niet gecastreerd was en nu eisen ze castratie oo jouw kosten en dat zij hem mogen herplaatsen?
Hoe lang is de hond al bij jullie? En hoe is hij in het contact met andere kinderen? Heb je het idee dat hij met training wel zou kunnen wennen?
Succes 馃崁
4 jaar geleden
https://www.dierenbescherming.nl/preventie
Kijk ook hier eens onder het stukje over financi毛le problemen. Misschien kun je ze bellen om te vragen om mee te denken!
4 jaar geleden
Een stichting met herplaatsers geeft (bijna) altijd aan dat opnieuw herplaatsen via hun moet gaan. Dit is nu eenmaal zo. Maar stukje verplicht castreren en verder kijken klinkt me ook raar. Het zou kunnen helpen, ik zou dit als advies geven.
Maar, bovenstaande reacties zijn wel allemaal kort door de bocht. TS moet meer informatie geven. Hoelang is je zoon er al, hoelang heb je je hond al, wat voor "problemen" had de hond toen je hem in huis haalde?
Op Facebook zijn ook veel groepen over herplaatsers. Ik zou hier deze vraag stellen, hier zullen meer gerichter antwoorden komen.
De hond hoeft niet perse agressief te zijn, maar moet ook wennen aan de nieuwe situatie!! Makkelijk om te zeggen dat de hond maar weg moet.
Ga met de stichting in gesprek en geef daar duidelijk aan dat je de situatie niet prettig vind en de mogelijkheid niet hebt om het beestje te laten castreren. Vraag bij de stichting of zij iemand kennen die iets met het gedrag van de hond kan.
Schrijf de hond niet meteen af, die moet ook wennen aan de nieuwe situatie. En gezien het een herplaatser is, zal die hier hulp bij nodig hebben..
4 jaar geleden
Hei dames bedankt voor alle tips ik heb een afspraak gemaakt hem te laten helpen. Ik hoop zo dat hij hier rustiger van wordt en bij ons kan blijven als die stichting nu al zo rot is zal ik me hond niet eens terug willen brengen daar..