20 Reacties
5 jaar geleden
Bij de eerste hebben mijn schoonouders hem opgehaald. We wisten dat ik ingeleid zou worden en minimaal 12 uur na de bevalling moest blijven ter observatie, omdat ik lgv had. Lastig als er geen familie in de buurt woont, dan zouden de buren ws de beste optie zijn als je snel weg moet.
5 jaar geleden
Ik heb zelf geen hond maar mijn tante vertelde dat er op internet ook een soort bed en breakfasten/gast oppassers zijn te vinden. Dat zijn vaak mensen die tijdelijk op je hond (kat/konijn etc.) kunnen passen ivm nood of vakantie. Vaak zijn zij erg flexibel, verspreid door het hele land en je kan van te voren met je hond kennis maken.
Je kan ze via google vinden of via een app zoals pawshake.
Heel veel succes!
5 jaar geleden
Je kunt eens informeren bij een pension. En als je buren hem even kunnen uitlaten dan kan dat toch ook? Wij hebben de hond nog snel even uitgelaten voordat we naar het ziekenhuis gingen. Ik moest vanaf de verloskundige praktijk met spoed naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Mijn man was de volgende ochtend gewoon weer thuis om wat spullen te halen en af en toe thuis te zijn. Ik was met de kleine nog 6 dagen in het zkh. Hij heeft het zonder uitlaatservice gered.
5 jaar geleden
Onze oudste kids zijn thuis. We hoeven haar gelukkig niet weg te brengen dan
5 jaar geleden
Die van mij blijven thuis. Als het lang duurt kunnen m’n ouders, schoonouders en desnoods de buren ze doen.
Ik ken iemand die 6 weken eerder is bevallen of weer een week te laat dus plannen met wegbrengen heeft geen zin.
Ik zou proberen beroep te doen op je buren. Alvast een sleutel daar achterlaten ☺️
5 jaar geleden
Wij schakelen hulp in van de buren, (schoon)ouders, broers en de uitlaatservice. Hebben alle al aangegeven dat ze kunnen en willen helpen daar waar nodig is.
Probeer wat mensen bij elkaar te vinden. Helemaal omdat het van te voren niet te plannen is wanneer de kleine precies gaat komen.
Ook kan mijn vriend naar huis voor de hond.
Als je inderdaad met een vreemde wil gaan werken, kan zeker ook! Maar laat die dan tijdig kennis maken met de hond. Paar keer voor de bevalling dat er niet ineens een vreemde is die de hond komt ophalen/uitlaten.
5 jaar geleden
Even snel een pasje voor op het grasveldje en dan hopen dat er iemand is die naar der toe kan als het lang duurt. Ons hondje kan gelukkig goed en lang alleen blijven. Wil de buren tegen die tijd nog vragen om eventueel haar uit te laten en of eten te geven als het rond het avond eten of ontbijt is evenals de katten. Die moeten ook eten.
5 jaar geleden
We waren onze hond (nu bijna 1,5) aan het trainen met alleen zijn, alleen kwam toen eerst onze zwangerschapsafbreking en gelijk daarop de lockdown. Helaas dus geen vrienden/familie in de buurt. Onze hond is al wel eens een nachtje in een pension geweest, met andere hondjes, dat gaat goed, dan heeft hij voldoende afleiding. We hebben hem ook een keer bij iemand van een hondenoppasservice gebracht, maar daar was hij de enige hond, dat vind hij dan niet zo tof. Denk dat we hem weer langzaam aan een pension laten wennen en gaan overleggen met de mensen daar. Ik wil hem liever niet alleen thuis laten, want dan lig ik niet relaxt te bevallen.
5 jaar geleden
Wij hebben de hond bij de vorige 2 bevallingen thuis gelaten. De eerste keer vanuit het ziekenhuis schoonfamilie gevraagd om de hond uit te laten en eten en drinken te geven. Tweede keer hebben we die meteen gevraagd toen onze oudste zoon naar hun ging omdat ik ging bevallen. Uiteindelijk was dat heel snel gegaan en waren we binnen een paar uur alweer thuis.
Als je die luxe van familie in de buurt niet hebt zou ik inderdaad voor de buren gaan. Je weet vooraf namelijk niet precies wanneer je gaat bevallen dus lijkt het me ook lastig om nog een pension te regelen op het moment dat de bevalling begonnen is.
5 jaar geleden
Ik vraag in de familie app als het zo ver is of ze ons honden kind even wat liefde willen geven. Gelukkig wonen mijn ouders en zusje dichtbij, anders zouden er ook de buren vragen.
5 jaar geleden
Wij hebben een duitse herder idd. Ik beval in het ziekenhuis. Ik kan mijn ouders of schoonouders altijd inschakelen. Ook heb ik 2 stiefkinderen, en als zij hier zouden zijn met de bevalling komen mijn schoonouders oppassen 😊 ik vertrouw ook alleen familie en vrienden met de hond.. maar dat is gewoon iets van mijzelf 😂
5 jaar geleden
Ik ga thuis bevallen. Mijn man zal onze hond naar zijn moeder brengen. Daar was hij ook tijdens mijn andere bevallingen
5 jaar geleden
Wij wonen bij werk van mijn vriend en normaal loopt de hond ook veel buiten dus hij kan goed alleen zijn. We zullen tzt wss vragen aan de collega van mijn vriend of die de hond eten wil geven
5 jaar geleden
Wij hebben een husky binnen zitten.. hier dus hetzelfde drama wij hebben het zo opgelost door vrienden die dichtbij ons wonen de sleutel te geven en die laten de hond uit en geven haar eten. Ik hoop toch echt maar 1 dag weg te zijn 🙊 mits het langer word zal mijn vriend toch echt terug naar huis moeten. Misschien kunnen je buren dat ook voor je doen?
5 jaar geleden
Wij hebben het bij de geboorte van mijn eerste zoontje gevraagd bij het pension, ik had een geplande keizersnee maar mijn vliezen braken onverwachts eerder. 's nachts even snel de hond uitgelaten, toen naar het ziekenhuis, waar nog niet veel gebeurds dus mijn vriend heeft de volgende ochtend de hond naar het pension gebracht. Wij hadden wel mijn ouders achter de hand voor als het anders zou lopen.