7 Reacties

één jaar geleden

Hier helaas beide kinderen al meerdere malen krentenbaard gehad. Ik kan niet zeggen dat ik dit soort plekjes herken, maar ieder kindje is anders natuurlijk, dus het zal zich misschien ook anders uitten. Als je op de vlekjes drukt, "verdwijnen" ze dan even? 😊

één jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Hier helaas beide kinderen al meerdere malen krentenbaard gehad. Ik kan nie ...
Ik heb het nog niet geprobeerd om er op te drukken. Ze slaapt nu. Maar ik denk dat ze dan iets anders erbij heeft opgelopen. Zesde ziekte misschien door lage weerstand. Het leek mij ook al vreemd zulke bultjes bij krentebaard ☺️

één jaar geleden

Inderdaad even proberen of je de plekjes weg kunt drukken. Onze dochter heeft recent krentenbaard gehad en ze zat helemaal onder de bulten, grotere plekken met korstjes. Op de foto lijkt meer op 5e/6e ziekte, maar even navragen bij de huisarts kan natuurlijk geen kwaad. Wij kunnen via de mail ook foto's sturen zodat je niet elke keer een afspraak hoeft te maken.

één jaar geleden

Dit ziet er inderdaad uit als de zesde ziekte. Heeft ze de afgelopen dagen ook hoge koorts gehad?

één jaar geleden

ik had als kind ook krentenbaard gehad. Maar ik had alleen enkele korsten in mijn gezicht. Deze rode vlekjes zeggen mij helemaal niks wat te maken kan hebben met krentenbaard. Zoals het al gezegd werd hier kan het inderdaad te maken hebben met de 5de of 6de ziekte. Zou de plekjes wel in de gaten houden. Stel dat je de vlekjes niet weg kunt drukken zou ik de HA zeker inschakelen. Want dat kan wijzen op hersenvliesontsteking dacht ik

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Niet in combinatie met krentenbaard ook geen koorts gehad.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Vanochtend naar de huisarts geweest. Zelfs die twijfelde. Het lijkt erop dat ze de zesde ziekte erbij heeft, maar ze dacht toch aan beginnende krentenbaard. Kinderdagverblijf dacht ook zesde ziekte naast de krentenbaard. Dus het was niet echt vast te stellen.. Ze heeft nu in ieder geval antibiotica gehad ipv de zalf dus dat zal beide (mochten beide aanwezig zijn) aanpakken. Nu maar hopen dat het snel over is 🤞🏻 Ze had ook een opgezette lymfeklier en daaronder een cyste 😔 maar die cyste groeit langzaam en zit er al lang. Al paar keer mee langs geweest en verschillende uitspraken over gedaan. Zit me toch niet lekker dus morgen maar bellen of daar toch niet een echo oid van gemaakt kan worden. Soms zou je willen dat je alles bij de kleine weg kan nemen aan pijntjes, virussen etc.