24 Reacties

4 jaar geleden

Doet mijn dochterje ook soms. Niet altijd maar vaak wel. Wij geven dan ook de speen. Denk dat ze of nog meer wil of dat het zuigbehoefte is. Wij geven 2x 180 en 2x 240 meer doen we niet want anders komt alles eruit

4 jaar geleden

Mijn dochter word vrijdag 20w en drinkt smorgens 210+7 smiddags groentenpap+ fles aangevuld tot een totaal 250ml/gr (in opbouw om fles weg te laten) namiddag 210+7 En savonds 210+7, laatste fles 90+3. Dus ik denk dat je wel al wat meer mag geven

4 jaar geleden

Hier 4x 210+7 schepjes (06:00/11:30/16:00/20:00) en smorgens fruithapje, rond etenstijd groentehapje en soms bij honger nog 90+3 extra. Hij is nu 19weken en weegt 6340gram.

4 jaar geleden

Kan ook mis de zuigbehoefte zijn, misschien eens proberen om de laatste helft vd fles een kleinere speen erop te doen zodat hij wat harder moet zuigen.

4 jaar geleden

Hoe snel drinkt je zoontje? Mijn zoontje deed dit heel erg toen hij te snel dronk. Had zijn flesje in maximaal 10 minuten leeg. Sinds we een kleinere speen gebruiken en hij er 15 tot 20 minuten over doet huilt hij niet meer na de fles. Ik denk dat hij meer zuigbehoefte had of nog niet door had dat zijn maagje al gevuld was.

4 jaar geleden

Reactie op Pinda22

Kan ook mis de zuigbehoefte zijn, misschien eens proberen om de laatste hel ...
Denk hetzelfde idd! We hebben een paar keer een grote speen geprobeerd omdat hij soms onrustig was maar was meteen huilen als de fles leeg was. Weer terug naar de kleinere speen(difrax s) en toen was hij weer voldaan rustig na zijn flesje 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Pinda22

Kan ook mis de zuigbehoefte zijn, misschien eens proberen om de laatste hel ...
Ik heb nog steeds dezelfde maat speen als in het begin, van de Lansinoh fles is dat maat S slow flow.. ik dacht dat het gaatje bij een volgende speen dan groter wordt toch? Dat snap ik eigenlijk niet helemaal, want ze worden toch sterker qua zuigkracht en als je dan ook een groter gaatje hebt, dan drinken ze toch veel te snel?

4 jaar geleden

Hoe snel drinkt je zoontje? Mijn zoontje deed dit heel erg toen hij te snel ...
Dat zou kunnen, hij drinkt z'n flesjes heel snel leeg, idd max 10 minuten. Maar volgens mij is er geen kleinere speen bij onze fles, ik heb Lansinoh slow flow speen (maat s). De andere maten zijn medium flow en fast flow, die zou hij eigenlijk qua maand al kunnen hebben, maar dan lijkt het me helemaal veel te snel gaan!

4 jaar geleden

Reactie op Taïssa

Mijn dochter word vrijdag 20w en drinkt smorgens 210+7 smiddags groentenpap ...
Misschien gaat het ook wat beter als hij wat hapjes gaat eten, daar willen we dit weekend mee starten. Als hij meer melk drinkt, spuugt hij namelijk heel veel tijdens het spelen daarna, hij spuugt namelijk heel makkelijk.

4 jaar geleden

Reactie op Riichelle

Hier 4x 210+7 schepjes (06:00/11:30/16:00/20:00) en smorgens fruithapje, ro ...
Oeh dan drinkt jouw zoontje wel wat meer dan de mijne, terwijl mijn zoontje 2 kg zwaarder is, die zit al op iets van 8 kg, misschien wel meer! Maar die regel van 150×gewicht delen door aantal voedingen zou hij weer niet op krijgen (of heel veel uitspugen). Vind het maar lastig, mijne krijgt dus op een dag ongeveer 865 ml totaal en nog geen hapjes.

4 jaar geleden

Kindjes mogen niet meer dan 900ml in principe.. dus zou met cb overleggen..

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ik heb nog steeds dezelfde maat speen als in het begin, van de Lansinoh fle ...
Zag hierboven de reactie dat je zoontje al de fles in max 10 leeg heeft. Dat is btw echt snel. Dat had mijn zoontje ook met dezelfde reactie als jouw zoontje. Wij zijn toen terug gegaan naar een kleinere speen. Nu sinds pas weer op de 1 speen, heel lang op de p speen gezeten. Zou niet kijken met wat op de verpakking staat, kijken naar wat je zoontje nodig heeft 😊. Succes ermee en hoop dat snel beter gaat!

4 jaar geleden

Reactie op FHWH

Kindjes mogen niet meer dan 900ml in principe.. dus zou met cb overleggen.. ...
Oh dat wist ik niet! Daar zitten we gelukkig nog onder dan🙂. Misschien dan toch de zuigbehoefte, eens kijken of we het flesje met wat meer pauzes kunnen geven ofzo, wie weet helpt dat ook.

4 jaar geleden

Reactie op FHWH

1 liter

4 jaar geleden

Reactie op FHWH

Dit klopt dus niet meer, is een achterhaald advies. Ik heb zelf het CB hiervoor nog gebeld. Om het te checken... https://www.ncj.nl/richtlijnen/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=4&rlpag=526

4 jaar geleden

Reactie op FHWH

Dat klopt niet. Het is nooit bewezen dat dit kwaad kan.

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Oh dat wist ik niet! Daar zitten we gelukkig nog onder dan🙂. Misschien dan ...
Als ik je een tip mag geven, teminste hoe wij het uiteindelijk hebben gedaan haha, een ander flesje naja andere speen proberen wij hadden eerst avant flesjes maar die bleken gewoon voor onze zoon te snel leeg gedronken te zijn ( binnen 10 a 12 min) wat ik begreep bij die van jou ook, wat je dan krijgt is dat je kleintje te weinig zuigbehoefte heeft gehad en dus gaat huilen omdat hij meer wilt zuigen, een speen KAN helpen maar bij die van ons hielp dat dus niet ik heb andere flesjes gehaald dr brown toevallig met speen 1 en hij deed daar dus dik 20 min mee soms 30 min, dan heeft hij genoeg gezogen (😜) uit eindelijk na 3 maanden kwamen wij dus achter verborgen reflux dat bleek bij ons de oorzaak te zijn maar dat hoeft natuurlijk niet bij jou kleintje te zijn. Ik zie ook dat je over de hele dag verschillende hoeveelheden melk geeft, je kan beter op 1 dezelfde hoeveelheid blijven of de eerste en laatste fles ophogen en daar tussen in gewoon 1 hoeveelheid gebruiken. Je zegt ook dat hij veel spuugt als je de flesjes ophoogt maar dan kan je beter de ochtend en avondfles bijvoorbeeld 210+7 doen en de rest er tussen 180+6 en dan even kijken naar je kleintje hoeveel hij nodig heeft, even een dag alles goed bijhouden ( opschrijven) heeft hier geholpen, dan weet je het einde van de dag precies wat je kleintje ongeveer nodig heeft op een dag, dat is makkelijker voor jezelf maar ook beter voor de darmrijping en maagje van je kleintje. Heel verhaal maar ik hoop dat je het begrijpt hier heeft het gewerkt😅 ( geen moedermaffie hoor, wil je alleen helpen)

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Dat zou kunnen, hij drinkt z'n flesjes heel snel leeg, idd max 10 minuten. ...
Gebruik je de lansinoh fles vanaf het begin van de flesvoedingen trouwens al? Met de slow flow speen heeft mijn zoontje 150cc binnen 3 minuten op 😱 Hij vind het speentje wel fijn drinken maar die gaan dus ook best wel heel snel. Vandaar dat we de elke keer toch terug komen op de difrax s speen…

4 jaar geleden

Gebruik je de lansinoh fles vanaf het begin van de flesvoedingen trouwens a ...
Ja, we hebben tot nu toe idd Lansinoh fles met speen s gebruikt. Maar gaat heel snel ja, dus ik zal eens kijken naar een andere fles, als je zo'n Difrax fles koopt zit er volgens mij standaard een S speen op toch? En andere spenen moet je dan los kopen? Ze zijn deze week in de ab bij Kruidvat, dus dan ga ik daar even kijken.

4 jaar geleden

Bij mij hetzelfde. Ik heb altijd het idee dat het even duurt voordat hij doorheeft dat hij vol is. Speentje helpt hier ook altijd erg goed