6 Reacties

4 maanden geleden

Heel herkenbaar. Onze dochter is maandag ook voor de eerste keer na school gegaan. Bij ons is het helaas zo dat je dan niet voor de zomervakantie gaat wennen. Dus het was best wel spannend voor haar maandag om de eerste keer naar school te gaan. Ook voor ons aangezien we nog niet helemaal weten hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Onze dochter heeft er ook moeite mee wanneer we in de ochtend haar afzetten en school gaan verlaten. Ik heb gisteren in de broodtrommel een briefje met een hartje gestopt. Vanochtend toen ik haar naar school bracht vertelde ik haar op school dat ze tijdens haar pauze het hartje moest zoeken in haar trommeltje. Ik merkte dat dit haar even afleiden en ze nieuwsgierig werd. Ik vertelde er ook bij dat wanneer ze het hartje gevonden had ik altijd aan haar denk. Op die manier konde we iets rustiger dan normaal afscheid nemen. Wellicht helpt zoiets ook voor jullie? Mogen jullie op school mee naar binnen of moeten de kinderen buiten wachten? Misschien helpt het om een boekje samen nog te lezen of een puzzel te maken?

4 maanden geleden

Reactie op Baby2706

Heel herkenbaar. Onze dochter is maandag ook voor de eerste keer na school ...
Bedankt voor de reactie! Dat is wel een leuk idee met dat papiertje in de broodtrommel 馃榿 En we mogen niet mee naar binnen. Alleen tijdens de wendagen. Nu gaan ze aelf met de juf mee. Maar ik denk dat dat persoonlijk niet zou helpen bij ons zoontje. Die zou als ik dan school zou verlaten alleen nog maar verdrietiger zijn. Dat was met die wendagen ook. Ik kon soms het klaslokaal amper uit. Want mama mocht niet gaan 馃槄 Dus dit is in principe de enige goede optie. Voor ons allemaal haha

4 maanden geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Bedankt voor de reactie! Dat is wel een leuk idee met dat papiertje in de b ...
Wat heftig ook voor jullie! Ik hoop dat hij snel zijn plekje vind en dat hij rust vind in de ochtend met het brengen馃尭鉁笍 Ik gebruik zelf essenti毛le oli毛n. Deze helpen ook moet ik zeggen ter ondersteuning voor de rust en zelf vertrouwen bij onze dochter馃檹

4 maanden geleden

Reactie op Baby2706

Wat heftig ook voor jullie! Ik hoop dat hij snel zijn plekje vind en dat hi ...
Interessant. Wanneer gebruik je die olien dan?

3 maanden geleden

Ach wat sneu. Onze dochter start maandag en ik ben hier ook bang voor. Ook wij mogen niet mee naar binnen, buiten op het plein verzamelen en dan met de juf naar binnen. Ze is ook nog eens heel erg klein, ik ben zo bang dat ze gaat verzuipen.. We moeten het maar afwachten en vertrouwen blijven houden. Maar het is wel lastig.. Hopelijk snel verbetering voor jullie!

3 maanden geleden

Reactie op Love3

Ach wat sneu. Onze dochter start maandag en ik ben hier ook bang voor. Oo ...
Jaa het is natuurlijk ook heel erg wennen voor de kleintjes he! Maar ergens is het wel beter om op het schoolplein al afscheid te nemen hoor. Dat zorgt ook binnen voor veel minder onrust. Maar als ouder zijnde is het niet makkelijk om je kindje hierin los te laten maar alles went denk ik dan maar. Ook bij jouw kindje gaat het vast wel goedkomen馃檹馃徑