5 Reacties

één jaar geleden

Hier nog een zoontje van 22 maand, en alles wat je zegt is zo herkenbaar. Hij sliep altijd netjes tot 07:00/08:00, maar nu is hij al weeeeken rond 6, soms nog vroeger wakker. Er is hier geen pijl op te trekken, het maakt ook niet zoveel meer uit, hoeveel hij heeft geslapen overdag. Vorige week heeft hij netjes de hele week klokje rond geslapen, van 7 tot 7. Dus was stiekem al blij. Dacht dat de fase was afgelopen… maaar helaas 😵‍💫

één jaar geleden

Het kan inderdaad zijn dat hij je hoort. Toen ik zwanger was moest ik ook vaak en mijn dochter werd er soms wakker van. Het word ook weer eerder licht, kan het daaraan liggen ?

één jaar geleden

Reactie op DWB

Hier nog een zoontje van 22 maand, en alles wat je zegt is zo herkenbaar. H ...
Hier nog een 🙋, exact hetzelfde verhaal! 😭

één jaar geleden

Hier ook. Weet niet of het voortekenen zijn van de slaapregressie die eraan komt met 2 jaar, maar ook hier middagslaapje van een uurtje en vroeg opstaan. Het zijn allemaal weer fases. 🫤

één jaar geleden

Het heeft inderdaad te maken met geluiden rondom hem, maar ook de fase dat het lichter wordt én er is een slaapregressie rond de 2 jaar die erg pittig is. Tussen 4 en 6 is de melatoninedruk erg laag waardoor de kinderen makkelijker wakker worden van omgevingsgeluiden. Ze vallen dan niet zo makkelijk meer in slaap als bijvoorbeeld om 01.00 uur. Daarnaast is slechter slapen overdag de boosdoener voor vroeger ontwaken, in combi met bovenstaande. Het geeft vermoeidheid waardoor de rest ool rommeliger wordt. Maaaaar.. het wordt beter. 😊 Echt een fase rond 2 jaar.. probeer vooral je eigen ritme en rituelen die je had erin te houden.