23 Reacties
5 jaar geleden
Na een paar keer wassen worden ze allemaal min of meer hetzelfde. Als je ze in de droger droogt zijn ze weer even wat zachter, maar ze drogen erg snel aan de lijn. Ik heb van verschillende winkel, Action, Hema en Kruidvat en merk weinig verschil na bijna 2 jaar gebruik.
5 jaar geleden
Ik heb er vier van liewood, die zijn na 3 jaar intensief gebruik nog wel echt zacht en mooi in vorm, de rest van de merken is inderdaad allemaal ruw en uit vorm. Aden en anais schijnt ook zacht te blijven. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, vind ik zelf wat aan de dure kant 🤷♀️
5 jaar geleden
Ik heb allerlei merken hydrofiele doeken, en vind die van de Hema by far het beste. Ze blijven mooi en zacht na tientallen wasjes. Ik doe ze altijd in de droger.
Die van de Prénatal hebben snel haaltjes en zijn vrij 'los' geweven qua structuur waardoor je snel gaatjes krijgt. Die zou ik persoonlijk niet aanraden.
5 jaar geleden
Prenatal heb ik, nog niet in gebruik maar ze lijken me geen top kwaliteit, viel helaas tegen. Wel wat XL hydrofiel doeken van Hema, die zijn lekker dik en zacht.
5 jaar geleden
Ik heb er ook een heleboel van Ali besteld en ze zijn echt super zacht! Verschillende formaten ook! Voor de rest heb ik vd Wibra bijv maar die zijn weer wat harder
5 jaar geleden
Ik heb verschillende merken. Maar die van Aden en anais zijn favoriet. Blijven mooi en zacht. Zijn niet goedkoop.
5 jaar geleden
Ik had zeeman, action, primark; Kruidvat en Hema. Hema vind ik verreweg de beste.
5 jaar geleden
Heb ze net gewassen :)
Van zacht naar stug/hard
1 Little dutch (duurste)
super zacht
2 Miestogo.nl xxl
2 Prenatal (handig met lus)
Done by Deer hydrofiele luier sea friends heb ik
3 Hema xxl schijnt door
4 Kruidvat normaal & xxl
Dat deze 1 kant print hebben
valt mij tegen.
5 Action goedkoop, veel aantal
Lodger ga ik misschien bij halen, zijn duur, maar denk de zachtste (vriendin ermee gezien). En ik zie bij mamaloes bijv. vrolijke
Blush & Blossom Rainbow 70 x 70 cm 6 Stuks Hydrofiel €15 om nog te proberen. Iemand daar ervaring mee of Lodger?
Bij mijn eerste (2jaar geleden) veelal witte en goedkopere hydrofiele doeken genomen, gekregen deze vind ik nu wel af:( op hema na.
Bij stoffen online en stoffentijd nu hydrofiel zachte stof gekocht (minimale kooplengte a €5 per stuk) en mijn moeder doet daar een zoom omheen. Want ik vind uit ervaring een rechthoekige hydrofiel fijner voor luier verschonen en als hoofd doek in bed. Stopt makkelijker weg onder matrasje zijkanten en droogt makkelijker de voorkant baby bij verschonen afdrogen deppen ipv vierkante hydrofiel.
Verder ben ik benieuwd naar andere tips. Succes allemaal :)

5 jaar geleden
Ik heb een aantal vintage van mijn moeder gekregen. Vroeger van de Hema. Die zijn echt super zacht en dik. Nog steeds na 30 jaar en inmiddels 4 kinderen super goed. Verder heb ik allerlei merken, maar na wassen en gebruik worden ze allemaal hetzelfde. Drogen in de droger maakt ze zachter. Action en Kruidvat vind ik erg klein worden na wassen. Done by deer blijft mooier. Ik heb ook van de wehkamp en die bevallen ook goed moet ik zeggen.