8 Reacties

7 maanden geleden

afgelopen vrijdag wilde mijn dochtertje ook geen middag dutje doen. Savonds op bed tussen half 8 en 8. Hele nacht door geslapen. Toen was ze ook half 7 wakker. Bij ons gaat de wekker doordeweeks om kwart voor 6 voor ons dochtertje. Dat houd ze er ook in in het weekend. Ene keer 6uur, dan half 7. Nooit langer dan half 7. Uitslapen bestaat bij ons niet meer. Kan een periode zijn dat het even is. Kan zo weer ander zijn.

7 maanden geleden

Het kan zijn dat je kindje toe is aan geen middagdutje meer. Ons zoontje weigert het dutje al sinds ie 2,5 jaar is. En de dagen zijn soms lang voor hem. Maar hij is in de avond zo in slaap en slaapt lekker door

7 maanden geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Het kan zijn dat je kindje toe is aan geen middagdutje meer. Ons zoontje we ...
Ja denk ik ook ergens. Maar als hij een keertje niet slaapt heb ik niet het idee dat hij later wakker wordt ‘s ochtends. Maar misschien is die uitproberen en kan je dat echt pas zeggen na een tijdje..

7 maanden geleden

Als mijn dochter niet overdag wilt slapen, dan breng ik haar een half uur a 3 kwartier eerder naar bed. Zodat ze niet over der slaap heen gaat

7 maanden geleden

Ik volg! Hier precies hetzelfde verhaal. Nu 2 dagen achter elkaar ‘s middags niet geslapen maar gewoon 6.20 wakker 😩. Ik vind het heftig. Hoop echt dat ze, nu ze ‘s middags niet meer slaapt, ‘s ochtends wat langer gaat slapen🤦‍♀️

7 maanden geleden

Reactie op Miraclesdohappen

Ik volg! Hier precies hetzelfde verhaal. Nu 2 dagen achter elkaar ‘s middag ...
Hier ook hoor. slaapt al zeker 1 maand niet meer in de middag. Maar vaak gewoon rond 6.30 wakker. Wat doordeweeks fijn is. Want dan moeten we ook opstaan. Maar in het weekend niet altijd ideaal haha! Vandaag hebben we geluk gehad. Hij werd pas 07:40 wakker vanochtend. Dat is in deze ruim 2,5 jaar pas 2x voorgekomen 😅😂 Maar goed, gelukkig ben ik een ochtendmens. Dat scheelt wel haha

7 maanden geleden

Hier hetzelfde en denk dat we (als in hij, ik niet..) ook toe zijn aan slaap overdag laten vallen. Maar hoe pak ik dit aan? Van 5.00- bedtijd ‘s avonds wakker blijven is toch veel te lang? Wel gewoon cold turkey stoppen?

7 maanden geleden

Reactie op cursor

Hier hetzelfde en denk dat we (als in hij, ik niet..) ook toe zijn aan slaa ...
Ik laat mijn zoontje ondertussen 45 min slapen rond 15:30 na zijn school tijd.. en hij redt het wel tot 19:30 en sinds dit weekend komt die pas rond 06:30 🎉