32 Reacties

3 jaar geleden

Schuren en verf op waterbasis gebruiken. Of flexa strak in de lak meubels. Grondverf en kleur in 1

3 jaar geleden

Van de onderste kast naar de bovenste.. Eerst goed ontvetten, dan schuren, weer ontvetten, 1 grondlaag flexa strak in de lak grijs 1 liter (waterbasis), licht opschuren, ontvetten, 1 laklaag flexa strak in de lak mengkleur van de Gamma (waterbasis), greepjes van AliExpress erop en klaar :) Alles met een schuimroller geverfd..

3 jaar geleden

Reactie op Evo90

Van de onderste kast naar de bovenste.. Eerst goed ontvetten, dan schuren ...
Wauw ziet er mooi uit! Thanks voor de tips

3 jaar geleden

Hi! Wij hadden ook een tweedehands Hemnes gekocht, die zwart geverfd was maar ook was gaan afbladderen. We hebben hem eerst goed geschuurd en ontvet en vervolgens 1 laag Flexa grond lak en twee dunne lagen Flexa lak erop gedaan met een lak rollertje. Tussen de lagen door goed laten drogen. Ziet er weer uit als nieuw! Het is zeker een leuk project, dus veel plezier :) Dit is de onze geworden, nu de rest van de kamer nog onder handen nemen haha

3 jaar geleden

Wij hebben hem ook tweedehands aangekocht! Bij ons was twee lagen flexa lak op waterbasis voldoende, maar in jouw geval zou ik het nog even opschuren 🤗 knopjes hebben we besteld via Aliexpress. Dit is het resultaat geworden:

3 jaar geleden

Reactie op Niek91

Hi! Wij hadden ook een tweedehands Hemnes gekocht, die zwart geverfd was ma ...
Leuk! Wat deze kast van echt hout of net als veel ikea spullen met zo'n fineer laag? Die heb ik namelijk en wil ik gaan schilderen.

3 jaar geleden

Reactie op 1987B

Leuk! Wat deze kast van echt hout of net als veel ikea spullen met zo'n fin ...
Deze was inderdaad van hout. Sorry ik wist niet dat er ook met fineerlaag was 😅 is daar niet iets van een primer voor?

3 jaar geleden

Reactie op Niek91

Deze was inderdaad van hout. Sorry ik wist niet dat er ook met fineerlaag w ...
Ja als het goed is wel hoor. Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel.

3 jaar geleden

Reactie op 1987B

Ja als het goed is wel hoor. Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het we ...
Is het gelukt? Twijfel of ik het ook wil gaan doen

3 jaar geleden

Weet iemand ook wat handige bakjes/vak verdelers zijn voor in de hemnes?

3 jaar geleden

Reactie op Fay106

Weet iemand ook wat handige bakjes/vak verdelers zijn voor in de hemnes?
Skubb of Stuk bakken van IKEA :)

3 jaar geleden

Heb een week geleden de ‘niet houten’ variant geverfd. Eerst een primer en daarna lak. Moet nog 1x gelakt worden, maar ben al zeer tevreden 😊 De primer en lak hechten prima aan de kast.

3 jaar geleden

Reactie op Evanne

Oh beter! Ik ga ook een poging wagen.. Ziet er leuk uit!

3 jaar geleden

Reactie op Roxannew

Oh beter! Ik ga ook een poging wagen.. Ziet er leuk uit!
Tnx en succes! Komt vast goed 💪🏻 Heb trouwens ook nog voor de primer even alles licht opgeschuurd.

3 jaar geleden

Ik heb hem goed ontvet, licht geschuurd. En flexa strak ik de lak gebruikt. 3 laagjes 🙂

3 jaar geleden

Ik heb hem goed ontvet, licht geschuurd. En flexa strak ik de lak gebruikt. ...
Heel mooi! Mag ik vragen waar het bamboe rekje van is?

3 jaar geleden

Wantsandneeds.nl 😃

3 jaar geleden

Wij hebben hem laatst ook geverfd! We hadden ook de 'niet houten' variant en hebben hem goed opgeschuurd en daarna met Flexa creations 1 laag geverfd en dat was eigenlijk al perfect ☺️

3 jaar geleden

Reactie op PlantaardigMeisje

Wij hebben hem laatst ook geverfd! We hadden ook de 'niet houten' variant e ...
Deze kleur verf zoek ik exact 😍.. weet je misschien nog de naam of kleurcode??

3 jaar geleden

Reactie op Kyo

Deze kleur verf zoek ik exact 😍.. weet je misschien nog de naam of kleurco ...
Denim Drift heet deze!