10 Reacties
2 jaar geleden
Herken het wel ja, maar dan ook dat ze langs haar neus veegt. Is heel erg afgeleid bij het eten. Flesjes gaan ook niet echt top. Ben van 4 naar 3 flesjes gegaan en nu gaat het wat beter, maar ik krijg met moeite er wat fruit en groente in. En over een half broodje doet ze al een half uur... Ben bang dat ze niet genoeg krijgt, maar ze doet totaal niet hongerig bij de fles of hapjes..
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Mijn meisje is bijna 9 maanden en doet precies hetzelfde. Ze heeft nog geen tandjes. Of het is een fase of er komen tandjes 🤷🏼♀️ komt vast allemaal goed. Wat ze eet is mooi en zo niet dan niet. Ik maak me niet druk
2 jaar geleden
Hey, Super herkenbaar, onze kleine man is hier een week of 6 geleden mee begonnen. Gelukkig enkel bij zijn avondeten, fruit en brood gaat er nog goed in, al kan hij daar soms ook in zijn ogen gaan wrijven als hij genoeg op heeft. Het is hier dus ook echt een signaal dat hij niet wil, het niet lekker vind etc. Wisten we eerst ook niet, dus wij deden er alles aan om maar iets naar binnen te krijgen wat dus soms ook averechts heeft gewerkt. Advies van het cb naar ons toe was dan ook niet opdringen, eetmomenten leuk en gezellig houden, eten op een andere manier aanbieden bv. in stukjes, losse smaken ipv alles door elkaar. Ik denk dat onze kleine man niet zo'n groente fan is en al helemaal niet als er stukjes inzitten, heel fijn gepureerd at ie namelijk wel goed. Wij doen nu ook grapjes maken en liedjes zingen onder het eten en dat helpt een beetje. Gelukkig is op dit moment de hoofdvoeding nog melk. Je kan eventueel ook hulp van een logopedist inschakelen als het met de tijd echt niet beter gaat. Succes 😉
2 jaar geleden
Hier ook wrijven bij de fruit- en groentehap.
Merk wel dat t minder is als ze in de stokke stoel zit ipv de wipstoel.
En standaard niezen 🤭
2 jaar geleden
Herken t! Fijn dit topic te lezen. Hoeveel water geven jullie? Dat ‘lurkt’ mn dochter nm wel met sloten tegelijk weg. Ben bang dat dat haar maagje ook vult. Als ze n slechte dag heeft gedraaid met eten geef ik tegenwoordig meer melk aan t eind van de dag. Eerst zat ik goed op de 500cc maar nu de laatste week geef ik toch vaak nog 50cc erbij ter compensatie. Doen anderen dit ook?
2 jaar geleden
Dit hadden wij ook rond de 8,5 maand. Maar bij onze kleine zat er een tand te vervelen en hij zat in de week van het donderwolkje (sprong 6) Dus ik denk dat het daar vooral mee te maken heeft gehad