12 Reacties

één jaar geleden

Misschien overprikkeling? Kan ook ontladen zijn...

één jaar geleden

Reactie op Mies66

Misschien overprikkeling? Kan ook ontladen zijn...
Ja zou kunnen.. het gekke is alleen dat het eigenlijk elke dag hetzelfde is. Of ze nou bij de opvang, opa en oma of thuis is geweest.. vind het zo sneu want ze is ‘s ochtends gewoon nog moe na die korte nachtjes😅

één jaar geleden

Probeer eens, wanneer ze al in bed ligt, eerst met haar de dag door te nemen, wat ze allemaal heeft gedaan. Dan kan ze het misschien beter verwerken? Daarna een nachtkus bv als je dat doet en ga je weg. Mijn dochter heeft ook een hele periode gehad dat ze dit nodig had. Ze wilde toen niet slapen, alleen mijn dochter ging huilen en wilde eruit. Toen ik de dag met haar doornam vlak voordat ze ging slapen, viel ze als een blok in slaap daarna. Ze werd er ook bij van, want ze herkende wat ik vertelde. Ik eindigde dan altijd met “ en nu ligt Sofietje in bed met beer en konijn (haar knuffels) en gaan jullie lekker slapen”. Ik kon echt zien dat ze op dat moment tevreden was. Wie weet helpt het bij jullie ook?

één jaar geleden

Reactie op KimH89

Probeer eens, wanneer ze al in bed ligt, eerst met haar de dag door te neme ...
De dag kort samenvatten dus eigenlijk.

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde met onze tweeling van 22 maand sinds de klok verzet is .. 🙃

één jaar geleden

Ohh herkenbaar!! 😅 we zijn ook zoekende. Dag doornemen doen we idd ook, we wiegen op t moment ook de beer in slaap, en n slaapritueel met een boekje (echt fantastisch boekje trouwens: nog even achter mn oortjes kriebelen heet het), een beetje meer afkaderen (tijd om te spelen is klaar, het is nu tijd om rustig te worden en te slapen). En vaste volgorde van dingen. Dat ging top maar helaas is dat nu even niet.. maar wie weet kun je iets daarvan proberen… benieuwd naar wat andere ouders nog in hun trukendoos hebben…!

één jaar geleden

Reactie op Ireeen30

Wij hebben precies hetzelfde met onze tweeling van 22 maand sinds de klok v ...
Ja! Het lijkt inderdaad alsof het vanaf toen begonnen is.. gek he

één jaar geleden

Reactie op Alice2405

Ja! Het lijkt inderdaad alsof het vanaf toen begonnen is.. gek he
Ja heel gek😂 voorheen konden we ze wegleggen en ze gingen direct slapen.. Normaal gingen ze ook altijd wel mee in het ritme misschien hoort het bij de leeftijd

één jaar geleden

Woww wat fijn die herkenning! bij ons is het in slaap vallen altijd al moeilijk geweest maar sinds de klok verzet is indd ook half 10, 10u. Goeie tips hier die ik nog niet allemaal heb geprobeerd :)

één jaar geleden

Hier duurt het ook altijd minimaal een half uur tot een uur. Laatste dagen soms nog wel iets langer dan een uur. Ze blijft wel liggen, wel draaien, zingen, kletsen met knuffel spelen enzo. En dat terwijl ze smiddags vaak binnen 10 minuten al in slaap valt.

één jaar geleden

Reactie op M3nS

Hier duurt het ook altijd minimaal een half uur tot een uur. Laatste dagen ...
Fijn om even herkenning te horen en te delen! Ga er inmiddels ook maar vanuit dat ze dit gewoon nodig heeft om de dag te verwerken. Slaapt in principe gewoon nog 11 uur aaneengesloten ‘s nachts dus maak me wat dat betreft geen zorgen..

één jaar geleden

Reactie op Alice2405

Fijn om even herkenning te horen en te delen! Ga er inmiddels ook maar vanu ...
Zo denk ik ook. Hier ook. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze rustig tot een uurtje of half 8. Liever wat langer wakker liggen in de avond dan dat ze halverwege de nacht gaat spoken of ‘s ochtends heel vroeg is.