27 Reacties

5 jaar geleden

Ik vind het ook moeilijk want ik zag recent de uitleg van iemand van puckababy zelf en die zei als je wilt inbakeren moet je het vanaf dag 1 doen en er niet later mee beginnen... dus eigenlijk heb je dan geen andere keuze dan hem aan te schaffen en te hopen dat je kindje het fijn vindt 😅

5 jaar geleden

Wij hadden voor mijn zoontje de ergo pouch. Dit werkte perfect voor mijn zoontje en in verschillende TOG waardes te koop. Veel vriendinnen hebben deze ook geleend van mij met succes.

5 jaar geleden

Mijn zusje heeft het gedaan. Eerst de piep en daarna de mini. En die is er zeer positief over. Nu ze bijna gaat bevallen van de 2de. Gaat ze zeker weer de piep en mini gebruiken.

5 jaar geleden

Pucksbaby piep was te los voor onze baby. We hadden er toch een van mayco aangeschaft

5 jaar geleden

Deze

5 jaar geleden

Doen! Hielp hier heel goed

5 jaar geleden

Reactie op EE89

Wij hadden voor mijn zoontje de ergo pouch. Dit werkte perfect voor mijn zo ...
En deze is ook fijn indd! En dan kun je armpjes nog losmaken als je wil. Dat kan met de piep niet

5 jaar geleden

Reactie op MOMNITA

Doen! Hielp hier heel goed
Heb m gekocht! Nu hopen dat hij bevalt. Verschillende meningen en ervaringen over merken zul je toch houden.. Bedankt voor je reactie!

5 jaar geleden

Mijn dochtertje vond inbakeren helemaal niks 😅

5 jaar geleden

Reactie op md15

Mijn dochtertje vond inbakeren helemaal niks 😅
🙈🙊 We gaan zien wat onze kleine ervan vindt 😅

5 jaar geleden

Wij de puckababy piep aangeschaft na de geboorte van de oudste. Hij sliep wat onrustig, hele fijne ervaringen mee. Uiteindelijk ook overgestapt op de mini en zo langzaam het inbakeren afgebouwd. De tweede kreeg hier zelf de rust niet om in slaap te vallen dus ook beide puckababys gebruikt. We waren er zo tevreden over dat we uiteindelijk ook voor de 4 seizoenenslaapzak van puckababy zijn gegaan. Inmiddels hebben we de piep en mini verkocht en bekijken we dit keer of ons derde kindje het nodig heeft om in te bakeren.

5 jaar geleden

Ik ben begonnen met mijn 1e baby in te bakeren na ik denk 3/4 dagen. Ik heb dat toen gedaan met een xl hydrofiele doek van het kruidvat. Toen dit bleek te helpen heb ik een puckababy geleend om uit te proberen en hierna gekocht. Ik ben fan. Mijn zoon van nu bijna 3 slaapt nog steeds in slaapzak, onder een dekbed werkt niet bij hem. Hij slaapt dan niet

5 jaar geleden

Als je borstvoeding wilt geven, dan kun je beter niet inbakeren, je baby kan dan nl niet (goed) de eerste hongersignalen communiceren (die zijn er vaak al tijdens het slapen bij pasgeboren baby's en soms lukt het een baby pas veels te laat om te huilen vd honger). Verder verhoogt inbakeren de kans op wiegendood (net als kunstvoeding) omdat baby'tjes in een (te) diepe slaap komen. Het is daarom aan te raden om alleen in te bakeren wanneer je zelf constant bij de baby in de buurt bent. Een slaapzakje (evt met mouwtjes) is wel een goed idee. Baby's zijn hoe dan ook het gelukkigst als ze overdag gedragen worden en 's nachts dichtbij je kunnen liggen. Zeker baby'tjes die onrustig zijn in bed of huilen zodra je ze weglegt (ook heel gewoon, is een overlevingsinstinct). Dus mss is een draagzak/doek een betere aankoop dan een bakerzak.

5 jaar geleden

Als je borstvoeding wilt geven, dan kun je beter niet inbakeren, je baby ka ...
Dit 🙏

5 jaar geleden

Door kunstvoeding ? Denk dat dat wel wat meevalt hoor. Anderzijds kun je ook dat zeggen over BV en samen slapen of snachts in slaap vallen en wiegendood. De vroege hongersignalen heb ik zelf nooit gemerkt maar indd wel over gelezen. Een draagdoek of zak is SWS wel een goed idee :)

5 jaar geleden

Oei, dat klinkt minder goed.. Hoe kom je aan al deze info als ik vragen mag?

5 jaar geleden

Kijk alsjeblieft uit met inbakeren. Als het niet nodig is raad ik je het ook ten zeerste af. Het kan de kans op wiegendood vergroten en kan een belemmering voor de ontwikkeling van het kind zijn. Ook heeft het invloed op de hechting. (Lees eerste even de onderzoeken die op internet staan en overleg met een arts voor je gaan inbakeren) Ik werk op kinderdagverblijf en wij morgen ook absoluut niet inbakeren. Alleen op medisch advies van een arts en dan moet er een hele hoop papierwerk ingevuld worden.

5 jaar geleden

Reactie op Saar-Jo

Kijk alsjeblieft uit met inbakeren. Als het niet nodig is raad ik je het o ...
Ik vind het wel bijzonder die uiteenlopende verhalen, een ander zegt weer: ik werk op het kinderdagverblijf en raden het iedereen aan, doen t zelf ook bij onze kinderen 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Als het niet echt nodig is zal ik er niet aan beginnen. Waarom zou je vanaf dag 1 al gaan inbakeren terwijl je baby misschien heel goed zonder slaapt? Dat zou zonde zijn.. en leer je je baby iets aan wat ie daarna weer moet afbouwen (met gevolgen van dien) Mocht je baby toch onrustig slapen of iets kun je altijd nog zoiets overwegen. Maar dat is mijn mening.. moet iedereen uiteraard zelf weten ✌🏼

5 jaar geleden

Ik lees soms ook dat inbakeren goed is want dan kunnen ze armpjes minder zwaaien, net als in baarmoeder? Maar in baarmoeder hebben ze toch ook gewoon bewegingsvrijheid? Dus die snap ik niet zo goed 🧐 Alleen als ze zichzelf per ongeluk wakker slaan maar daar heb je ook slaapzakjes voor?