5 Reacties
2 jaar geleden
De enige associatie waar ik in geloof is dat een baby zich veilig voelt als hij gaat slapen, als dit is door hem te wiegen zou ik dit zeker blijven doen, hoe meer rust hoe minder stress voor hem en jou (ook dat voelt hij). Waarschijnlijk is ook dit een fase en zal hij straks zelf weer in slaap vallen 🤗
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
De enige associatie waar ik in geloof is dat een baby zich veilig voelt als ...
Goed gezegd dit is ook mijn gedachte!
Tegenwoordig moeten ze al zo veel zelf kunnen, waarom is inslaap wiegen een ramp? Wij hebben ook een slechte slaper, die valt ook bij ons in slaap daarna leggen we hem weg. Dit werkt voor ons nu prima, hij heeft dat nodig en je ziet hem dan helemaal ze rust vinden en prikkels verwerken. Snachts slaapt hij na helse nachten tussen ons in, we slapen alle 3 prima dus dan denk ik waarom niet. Maar gister nacht sliep hij uit het niks heel de nacht in ze eigen bed, dat is echt heeel lang geleden geweest. Wat ik daar mee wil zeggen is er komt een moment dan gaat het weer anders, waarom is het zo erg dat ze dat nog niet allemaal zelf kunnen? Geniet juist ook van die momentjes samen🥰 morgen kan alles weer anders zijn.
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft vanaf het begin dat ie op z’n eigen kamertje lag, een “verkeerde associatie” meegekregen, onze fout dus. Namelijk wiegen haha, het zelfde als jou zoontje nu heeft eigenlijk. Ik vond het geen probleem, want hij sliep altijd direct. Inmiddels ben ik hoog zwanger van z’n zusje, en lukt wiebelen gewoon echt niet meer met 10 kilo op je arm en een dikke toeter. Sinds een paar dagen leg ik hem in bed, en ga er met een krukje naast zitten en kriebel hem een beetje. Duurde een paar dagen, maar meneer slaapt direct! Heel fijn, want s’nachts heeft hij ons gewiebel dus ook niet meer nodig 🤗
2 jaar geleden
Heel herkenbaar, bij ons zoontje gaat het ook zo. We wiegen hem in slaap in de schommelstoel en leggen hem na een paar minuten in zijn bedje en hij slaapt heerlijk door zowel overdag als snachts.
Ik vind het ook niet erg om te doen, ik vind hem zo schattig en hij is als hij wakker is te druk om even rustig te knuffelen dus ik pak mijn momentje om hem te knuffelen voordat hij gaat slapen. 🥰
De keren dat hij wel wakker wordt snachts leg ik hem bij ons in bed, ik vind het eerlijk gezegd wel fijn als hij af en toe laat weten dat hij ons nodig heeft het gaat allemaal al zo snel.
Ons zoontje heeft erge verlatingsangst op het moment maar is gelukkig niet eenkennig maar dit maakt het wakker in bed leggen gewoon onmogelijk zowel op de opvang als thuis.
Ik vind het stukje uit Ninalu’s boek mooi gezegd! Zo zien wij het ook we proberen hem aan te leren dat naar bed gaan en slapen een fijn moment is, om bij te komen en even lekker te knuffelen met ons of zijn knuffel en even uit te rusten. Naar bed gaan moet fijn zijn en niet iets wat tot verdriet en frustratie leid.