17 Reacties

één jaar geleden

Dit hadden we ook best lang nadat onze kleine ziek was geweest. Toen kwamen we er ook achter dat ie kiezen kreeg. Misschien is dit ook een oorzaak? Nadat ie door was ging het eten eigenlijk weer ineens veel beter

één jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Dit hadden we ook best lang nadat onze kleine ziek was geweest. Toen kwamen ...
Oh fijn om te lezen dat het weer terug om kan slaan. Fijn dat het bij jullie weer goed gaat!

één jaar geleden

Bij ons sinds twee weken ook kieskeurig en at voorheen ook alles. Hij is niet ziek geweest en heeft ook al zijn tanden en kiezen al. Ik lees en hoor overal dat het opeens om kan slaan rond deze periode. Hij wil ook opeens alles zelf doen en mag echt niet meer helpen. Brood daarentegen eet hij nog heel goed, alleen avondeten met name groenten is hij nu kieskeurig. Wij blijven gewoon aanbieden en voor nu geen druk op leggen.

één jaar geleden

Reactie op Astrid Mellema

Bij ons sinds twee weken ook kieskeurig en at voorheen ook alles. Hij is n ...
Oh dus het is wel een bekend probleem! Ja ik vind het lastig. Vanavond heeft ze wel weer wat vlees en aardappels op. Dus daar was ik heel blij mee. Ik weiger alleen wel alternatieven aan te bieden. Dus eet ze er niks van krijgt ze geen boterham ter vervanging. (Ze went namelijk heel snel aan gewoontes). Ben bang dat ze er dan een gewoonte van gaat maken om het avondeten niet op te eten. Wel geef ik net als altijd yoghurt na en ‘s avonds een fles nutrilon melk & plantaardig. Nee meer dan aanbieden kun je inderdaad niet doen. Maar je maakt je dan gelijk zo’n zorgen als het een tijdje aanhoudt.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Oh dus het is wel een bekend probleem! Ja ik vind het lastig. Vanavond hee ...
Ja hoor, meerdere kindjes bij vrienden hebben er ook last van 😊. En ook hebben ze niet meer zoveel nodig als in het begin, het groeien gaat nu minder snel. En inderdaad wij bieden het aan en hij krijgt ook altijd yoghurt en dat gaat altijd op. Hij wordt niet eerder wakker van de honger, dus het heeft geen verder geen invloed op zijn slapen. Hopelijk gaan ze snel weer meer lusten 🙏.

één jaar geleden

Reactie op Astrid Mellema

Bij ons sinds twee weken ook kieskeurig en at voorheen ook alles. Hij is n ...
Bij ons echt precies hetzelfde!

één jaar geleden

Fijn om wat herkenning te lezen. Vanmiddag kreeg ze tosti. En ze zat er zo vies naar te kijken. Helemaal te ontleden. Terwijl ze eerder niet wist hoe snel ze het op moest eten. Ze heeft uiteindelijk de helft op.

één jaar geleden

Zelfde verhaal! Ook ziek geweest, toen at ze amper. Nu eet ze wel, maar ook meer kieskeurig. Soms helpt het door haar te corrigeren, maar is ook niet altijd even gezellig tijdens het avondeten..

één jaar geleden

Blij om hier wat herkenning te lezen. Hier ook een super goede eter en sinds deze week is ineens alles drama. Het enige wat hij wil is "koek!!!!!!" (ontbijtkoek). Dit krijgt hij echter maar heel af en toe ivm het hoge suikergehalte. Hij wil ook niets meer proeven en als we al wat in zijn mond krijgen duwt hij het meteen naar buiten met zijn tong. Ik hoop dat kiezen de oorzaak zijn, maar ik kan (nog) niets ontdekken in zijn mond. Het zal wel weer een fase zijn, maar wel een heel frustrerende 🙈

één jaar geleden

Ja het is heel frustrerend. Gisteren pasta met spinazie, kip en nog wat dingen. Echt 0,0 op. En vandaag at ze ineens sinds 3 weken echt alles weer ineens op. Der aardappels en al haar groente en zelfs 3 hele vissticks. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

ja hier ook…. krijg er spinazie niet meer in…. boerenkool ook niet, en dat terwijl ze op de opvang alles kwa stamppot wel vreet😩 vlees gaat er hier altijd in dus dat komt altijd ook echt pas later op tafel anders is het aan🥲

één jaar geleden

Hier ook nu een week dat hij groente niet meer lekker vind. Hij at echt alles.. haalt nu de groente uit zijn mond en gooit het weg. Kokhalst ook ervan. Geen idee hoe dit kan, is niet ziek geweest. Denk een fase?

één jaar geleden

Hier ook! Mijn zoontje at alles en eet nu al weken nauwelijks, ja een paar dingen, tomaatjes en hamburger 🙈

één jaar geleden

Reactie op Lisvos

Hier ook nu een week dat hij groente niet meer lekker vind. Hij at echt all ...
Hier duurt die fase nu al 4 maanden.. tot zijn 1e jaar at hij alles, nu zijn groenten al 4 maanden een no go. Die fase mag weer snel voorbij zijn haha

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde verhaal. Maar ik dacht zelf dat het misschien te maken had met sprong 10

één jaar geleden

Bizar he! Denk een fase ja. Het gaat hier nu weer iets beter. Ik laat haar zelf “mee koken”. Dus geef haar een plastic garde en als t vuur nog uitstaat mag ze even mee roeren 😅 ze heeft nu weer meer acceptatie met het eten.

één jaar geleden

Hier ook het zelfde verhaal. Echt een goede eter. Alles aan groente en ander eten was goed.. tot nu. Ik zelf denk dat het met de ontwikkeling te maken heeft. Zelf willen kiezen en laten zien wie hij/zij is. Daarnaast ook minder snelle groei, dus ook minder honger? Succes!