11 Reacties

10 maanden geleden

Hier ook weer 2 weken elke nacht wakker. Elke keer rond 00:00-01:00 uur. Helaas slaapt hij niet door en geeft aan naar onze bed te willen. Ik heb dan ook helaas geen geduld of de moeite en neem hem bij ons in bed omdat hij anders steeds zijn hoofd bonkt tegen de muur, bed of kast😫 Zodra hij in slaap is gevallen leg ik hem weer terug in zijn bed. Of val ik ondertussen ook in slaap en slaapt hij dus bij ons. Ik hoop dat dit een fase is. Want ben bang dat hij dit nu is gewend is.

10 maanden geleden

geen tips, maar i feel you! hier ook zo. toch een fase?

10 maanden geleden

Onze dochter is bijna 2,5 en heeft dit nu ook. Een knuffel of aai en het is weer oke, en dan is ze soms nog wel even wakker maar ligt ze gewoon. Moet wel zeggen, ze is ook rommelig met het middagslaapje, die ze regelmatig niet meer doet. Ze gaat dan even 'uitrusten' zoals ze zelf zegt. Herken jij dat ook?

10 maanden geleden

Reactie op Sunny85

Onze dochter is bijna 2,5 en heeft dit nu ook. Een knuffel of aai en het is ...
Ja dat herken ik zeker! Overdag soms wel/soms niet slapen.. dan weer 2 uur en de volgende dag na een kwartier weer wakker 😂 Lastig he.. we hebben afgelopen nacht weer doorgeslapen dus hopelijk is het einde in zicht haha! Hoelang is het bij jou nu aan de gang?

10 maanden geleden

Oo precies hetzelfde hier. Eerste keer was midden in de nacht en de knuffel kwijt, daarna sliep ze weer verder. Nacht daarna kwart over 5 wakker en niet meer geslapen (ja, om half 9 op de bank).. de nachten daarna elke keer rond 4/5 uur. Nu wil ze eigenlijk bij ons in bed, of één van ons bij haar.. vannacht de lamp in de badkamer aan gedaan, dat leek ook te helpen, ze ging iig weer slapen. Zit te denken aan een nachtlampje, maar miss is het niet bang in het donker maar hoort het er bij..

10 maanden geleden

Reactie op Mamavandriemeisjes91

Oo precies hetzelfde hier. Eerste keer was midden in de nacht en de knuffel ...
Ach arme meid! En overdag zo snel weer moe daardoor 😂 Ik had ook de twijfel hoor of het bang in het donker is maar lijkt toch niet zo te zijn. Babyfoon geeft bij haar in de kamer best een klein lampje dus het is niet echt pikdonker en je zou denken dat het dan vaker gebeurt ‘s nachts.. zal wel weer gewoon een fase zijn 😂

10 maanden geleden

Reactie op Alice2405

Ach arme meid! En overdag zo snel weer moe daardoor 😂 Ik had ook de twijfe ...
Zij of ik 😋 ja dat dus, en middag slaapje doet ze niet meer. Doe haar wel elke middag uurtje naar bed (beter gezegd, naar haar kamer).. leg haar op bed, vanmiddag bleef ze zomaar 20 min liggen, maar gaat daarna spelen. Vind ik ook best, ze is wel moe s avonds maar niet super vervelend ofzo. En half 7 in bed vinden we ook weer best lekker :)

10 maanden geleden

bij ons heeft deze dus fantastisch gewerkt..ik had de indruk dat het gedrag was, maar wilde haar niet een nacht laten roepen. Ik heb dus deze lijst gemaakt en gezegd dat ze een sticker mocht plakken elke keer als ze een heel nacht bleef slapen en niet ging roepen. Benadrukt dat het niet erg was als het niet lukte, maar dat we het wel gingen proberen. Babyfoon voor de zekerheid weer geïnstalleerd en vriend geïnstrueerd dat we haar 's nachts een keer zouden herinneren aan haar sticker. Bingo. vanaf nacht een de hele nacht geslapen, en heel trots op haar stickers. ik denk dat ze die nog het allerleukste vond. Wie weer helpt hij bij anderen ook

10 maanden geleden

Reactie op Senb19

bij ons heeft deze dus fantastisch gewerkt..ik had de indruk dat het gedrag ...
Wat een goede tip!! Die ga ik zeker onthouden😊

10 maanden geleden

Ons zoontje is een goede slaper. Maar sinds hij deze week ziek is (geweest) maakt ie er een rommeltje van haha. Waar ik begrip voor heb! Want ziek zijn is ellende voor zo'n kleintje :( Nu elke avond/nacht begint ie te jengelen om de zoveel uur. Even een aai over zijn rugje en het is wel weer goed gelukkig. Maar dit hebben wij in al die 2,5 jaar nog nooit echt meegemaakt. Maar zo ziek is ie tot nu toe ook nog nooit geweest. Nu maar hopen dat, zodra hij weer helemaal beter is, dit weer overwaait lol! Misschien is het ook leeftijd gerelateerd. Net als bij jou.

10 maanden geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Ons zoontje is een goede slaper. Maar sinds hij deze week ziek is (geweest) ...
Leeftijd gerelateerd bedoel ik dus mee dat ze steeds bewuster worden van hun omgeving. Fantasie neemt meer toe bij deze leeftijd. En natuurlijk testgedrag. We moeten maar denken: het is een fase!