6 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb op dit moment hetzelfde hier thuis, met als enige verschil dat hij op mij wel slaapt😩. Het is alleen ‘s avonds drama. Overdag gaat het helemaal prima met zelf in eigen bed in slaap vallen. En bij jullie?
Ik vraag me dus af of het verlatingsangst, een sprong of wat anders is😵
2 jaar geleden
Volgens mij is er rond deze tijd een slaapregressie. Mijn zoontje heeft ook veel meer moeite met in slaap komen, hard huilen als hij in bed gelegd wordt e.d. Ik laat hem even huilen, ga dan naar hem toe om te troosten, maar blijf wel met hem in z'n donkere kamertje. Als ik hem echt mee zou nemen naar een andere kamer, dan zou het hele proces nog langer duren denk ik. Gelukkig valt hij na een tijdje wel in slaap, al duurt het soms wel lang. Ik ga dan ong om de 5 minuten troosten, soms iets langer. We moeten er even doorheen denk ik maar..
2 jaar geleden
Hier sinds 3 dagen precies hetzelfde. Zoontje is van 28 juni en eigenlijk een hele goede slaper. S'nachts gaat het gelukkig wel goed, maar overdag is het echt een drama. Als ik het zo lees dan lijkt het erop dat het een beetje bij de leeftijd hoort.. sprongetje of slaapregressie misschien?
In ieder geval... succes mama's!
2 jaar geleden
Helaas slaap regressie en sprong 8 tegelijk. Even volhouden. Het word weer beter.
2 jaar geleden
Reactie op Diya31
Hoe troost je hem? Afgelopen nacht heb ik haar zo lang laten huilen (doe ik ...
Ik til hem uit z'n bedje, want erin laten liggen helpt niet. Dan ga ik in het donker met hem op een stoel zitten die in z'n kamer staat en dan doe ik verschillende dingen, zoals even zingen en als hij dan gestopt is met huilen ga ik steeds minder zeggen/geluid maken. Ik aai hem ondertussen wel en vaak ligt hij helemaal tegen me aan, dat is voor mij wel het teken dat hij echt moe is (anders doet hij dit niet zo snel). Dan zeg ik op een gegeven moment: mama legt jou weer in bedje, dan kan je lekker gaan slapen o.i.d. Vaak als ik hem dan in bed leg, gaat hij weer huilen. Ik doe dan gewoon het slaapritueeltje opnieuw (muziekknuffel aan en white noise aan) en dan ga ik weg. Als het nodig is, ga ik na x aantal minuten weer en herhaal ik het. Tot nu toe is het niet nodig geweest om vaker dan 2x te gaan. Maar hij is dan dus wel echt moe, dus dat moet je van je dochtertje idd dan zeker weten.
Ik laat hem wel echt even huilen, ook al vind ik dat erg moeilijk. Maar het beste voor hem is om nu toch zoveel mogelijk de normale routine te blijven volgen, anders is het ook wel heel verwarrend voor zo'n kleintje denk ik!