8 Reacties

3 maanden geleden

Doet hij nog een dutje?

3 maanden geleden

Ah men, dat is echt laat. Ik herken wel je vraag. Hier is er ook eentje (zelfde leeftijd) die er alles aan doet om langer wakker te blijven. Dorst, plassen, een muggenbult, buikpijn, een lampje aan of uit, ern knuffel, etc. Ik denk dat ze in een fase is dat ze zich bewuster is van dingen. Ze wordt regelmatig wakker ook e nachts (bij jullie?) Zo droomde ze van slakken in bed en vindt ze monsters fascinerend. Die betrekt ze ook in haar spel overdag, dan doet ze of xe een monster is of ik ben dan ineens een monster waar ze voor wegrent. Is dit herkenbaar? Wat me opvalt is dat ze makkelijker in slaap valt als ik haar vertel dat ze veilig is, en ik bij dr ben. En soms doe ik een bodyscan met haar op een hele rustige toon. Ik blijf dus ook nu bij haar, omdat ik anders toch de hele tijd wordt geroepen voor een knuffel or whatever ze bedenkt. En geef hopelijk mee dat ik er gewoon echt voor haar ben als ze het nodig heeft. Over een tijdje kijk ik wel weer even of ik mn aanpak aanpas. Benieuwd naar anderen…

3 maanden geleden

Reactie op Sunny85

Ah men, dat is echt laat. Ik herken wel je vraag. Hier is er ook eentje (ze ...
He! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier in de nacht niet wakker en ook geen angsten voor monsters of dromen oid. Wij gaan terug als ie roept, dat is geregeld, vaak moet ie dan ook nog poepen of plassen, maar dat lijkt nu ook een beetje een "manier" om nog uit bed te mogen, want voor het in bed gaan "lukt het niet" maar 5min later wel 🤭 We hebben verder ook niks aan zijn routine veranderd, maar wat jij zegt, ineens nog weer een lampje aan of uit, te koud, te warm, deur open deur dicht, kussen omdraaien, nog een zalfje op schale wangen etc😅 Maar stiekem fijn, niet voor jullie, voor mij, dat er herkenbaarheid is, en dat het waarschijnlijk een fase is die er bij hoort! Er bij blijven kan ik helaas niet altijd, ik heb nog een klein meisje die ik echt nog niet alleen in bed kan wegleggen en mijn man en ik werken onregelmatig, waardoor we ook niet altijd samen thuis zijn in de avonden 😶

3 maanden geleden

Reactie op JJC

Doet hij nog een dutje?
Al sinds 18mnd ongeveer niet meer 🤭

2 maanden geleden

Hebben wij ook gehad. Ging vanzelf weer over

2 maanden geleden

Hi! Geloof dat je een late 3 jaar slaapregressie hebt? Hier is t sinds een paar dagen/weken ook zo'n feest.. Roepen om de meest onzinnige dingen (dekbed los, kussen niet goed, de vorige keer zn witte ruis niet opnieuw uit & aangedaan :') ), vroeg wakker ook en doe rustig 30 a 45 min om alleen al zn kamer af te gaan 😭

vorige maand

Reactie op Sunny85

Ah men, dat is echt laat. Ik herken wel je vraag. Hier is er ook eentje (ze ...
Wij liggen (nog steeds) bij ons zoontje tot hij in slaap valt. Echter valt hij de laatste dagen ook pas rond 21:00-22:00 in slaap. Streven is altijd rond 20:00-20:30 oogjes dicht want hij wordt meestal wakker tussen 6:00-7:00. In de nacht wordt hij nog altijd 1x wakker, of hij roept ons om bij hem te komen of hij komt naar ons toe en valt dan gelijk weer bij ons in slaap. Hier zijn het geen nachtmerries want dit doet hij altijd. Hij heeft het soms wel over spoken of monsters, en dat hij bang is in het donker maar merk niet dat hij echt heel bang is ofzo. Ik probeer nu wel vaker te zeggen dat we binnenkort na het verhaaltje lezen weg gaan en dat hij dan zelf in slaap moet vallen, maar dat wilt hij niet en hij begrijpt het ook niet echt. Benieuwd hoe we dit zullen aanpakken of dat dit vanzelf over gaat. Vind het fijn om met hem te knuffelen, maar bedtijd duurt wel heel lang en val vaak ook in slaap hahaha. We hebben nu ook nog een kindje van 1jr en die valt ook niet zelfstandig in slaap dus we zijn wel even bezig elke avond met het naar bed brengen….

3 weken geleden

Bij ons is dit ook sinds een paar weken. Wij zetten nu een cd met verhalen aan bij haar. En belonen met een sticker systeem als ze niet gaat huilen. Na een week een klein cadeautje, als de hele kaart vol is (4 of 5 weken) een wat groter cadeautje. Werkt hier perfect!