11 Reacties

5 jaar geleden

Ik begreep dat ik absuluut niet in de jacuzzi mocht tijdens de zwangerschap

5 jaar geleden

Ik ben 4 weken geleden nog een weekend weg geweest met een jacuzzi en sauna in de tuin... Ben er dagelijks in gegaan (meerdere malen per dag) De eerste 12 weken kan volgens mij beter niet vanwege de temperatuur. En de laatste weken niet vanwege kans op infectie als ze vliezen bijvoorbeeld zijn gescheurd... enz... Maar je moet doen waar je je goed bij voelt... bij twijfel niet doen of even de verloskundige bellen.

5 jaar geleden

Dat word sterk afgeraden...

5 jaar geleden

Ik heb afgelopen weekend heel de zondag in een jacuzzi gezeten. 29 weken zwanger. Ergens gelezen vanaf 32 weken niet meer verstandig om in een jacuzzi te gaan.

5 jaar geleden

Zou een jacuzzi hetzelfde zijn als een bad? Van mijn broer hoorde ik dat ik vanaf 30 weken beter niet meer in bad kan. Zou dit dan vanwege de temperatuur zijn? Mijn bad staat nooit zo heet. Ben ook van plan om dit weekend in de jacuzzi te gaan. Met 29+5.

5 jaar geleden

Bedankt voor de reactie’s gisteren in de jacuzzi gegaan maar de bubbels niet aangezet 🙈

5 jaar geleden

Om welke reden zou dit niet meer mogen?? Ken dit advies helemaal niet.... Als je vliezen breken en je nog geen weeën hebt is het idd niet de bedoeling om in bad te gaan zitten...vanwege infectie risico, maar als je vliezen nog intact zijn??

5 jaar geleden

Om welke reden zou dit niet meer mogen?? Ken dit advies helemaal niet.... A ...
had het gister nog gevraagd of ik in bad mocht. en was inderdaad het zelfde advies... neem aan dat een jacuzzi geen verschil maakt. dus alleen niet als je vliezen gebroken zijn en nog geen weeën hebt zei mijn vk

5 jaar geleden

Zoals hieronder reeds vermeld, als je vliezen nog intact zijn is het geen probleem. Heb dit ook al gevraagd aan mijn gynaecologe omdat wij ook een jacuzzi hebben staan en ik las op internet verschillende dingen hierover.

5 jaar geleden

Reactie op Joow34

had het gister nog gevraagd of ik in bad mocht. en was inderdaad het zelfde ...
Volgens mij kun je inderdaad altijd in bad, zolang je vliezen heel zijn en je niet super lang en super heet gaat. Een jacuzzi is volgens mij wat meer een bron van bacteriën, omdat het water meestal steeds wordt hergebruikt en dan ook vaak door meerdere mensen wordt gebruikt. Daarom adviseren ze volgens mij om ongeveer de laatste 4 weken hier niet meer in te gaan. Je kan dan al wat ontsluiting hebben wat kan leiden tot infectie risico. Meer dan in je schone, eigen bad.

5 jaar geleden

Even doorvragen als je adviezen krijgt van hulpverleners waarom en wanneer iets niet mag.. ik denk dat er aardig wat bakerpraatjes de ronde doen.. Jacuzzi en sauna zijn btw ook 2 verschillende dingen die misschien door elkaar worden gehaald met goed bedoelde adviezen van leken?