21 Reacties
5 jaar geleden
Mijn kraamzorg adviseerde om wanneer je ook uitgerekend bent een jasje/vestje mee te nemen voor naar huis😊 ik ga er dus wel gewoon een halen in maar 56 denk ik, en dan zie ik wel of het nodig is. Ze kunnen natuurlijk sowieso moeilijk warm houden in het begin, maar zal ook weer per kindje verschillend zijn of het nodig is.
5 jaar geleden
Ik was 3 juni uitgerekend en ben 2 weken eerder bevallen (ingeleid na langdurig gebroken vliezen), toen was het nog best wel fris eind mei. Ik had een tweedehands zacht jasje in maat 50, die heeft ze aangehad in de maxicosi naar huis vanaf het ziekenhuis. En later die week nog een keer, want ze werd binnen 24 uur na de geboorte opgenomen. Zag er super schattig uit als een klein teddybeertje in de veel te grote kleertjes. 🥰
5 jaar geleden
Ik ben ook 6 juni uitgerekend en ik heb een vestje gekocht.. heb in de maxi cosi ook nog een dekentje dus koud gaat ze het niet krijgen 😃
5 jaar geleden
Ik ben 1 juni uitgerekend en heb een winter vest gekocht. De baby ligt in de maxi cosi in een voetenzak. En heb lange mouwen romper en lange mouwen shirt. En anders als het heel koud is neem ik wel een kruik mee.
Koud gaat die het niet krijgen haha.
Moet bevallen in het ziekenhuis vandaar vest gekocht. Zijn korte stukjes en daarna blijf je de eerste week toch binnen..
5 jaar geleden
Shirtje met langen mouwen, een tricot vestje en een warme zachte wikkeldoek was volgens mijn moeder voldoende als je uit het ziekenhuis komt.(ja en broekje en mutsjes enzo) Maar misschien voor als je een paar weken verder met de kinderwagen gaat wandelen op minder warme dagen of in de avond is een zomer jasje niet verkeerd denk ik om te hebben.
5 jaar geleden
Ik ben eind juni uitgerekend en heb gisteren op advies bij Prenatal een gebreid vestje met voering gekocht. Daarnaast hebben we een boxpakje met lange mouw, en daaronder een romper korte (of lang nog geen idee) en doe voor de maxi cosi een lekkere wikkeldeken. Kan altijd nog iets uit doen of weg laten haha. Zo lastig ook die periode maar we gaan het zien!
5 jaar geleden
Ik neem een wollen romper mee en een wollen boxpakje. En een deken. Kinderen hebben het heeeeel snel koud. En een mutsje (strikmutsje) niet te vergeten. Mocht het nou 25 graden zijn laat ik misschien een laagje weg. Beetje aanvoelen...
5 jaar geleden
Ik was 3 juni uitgerekend en ben 2 weken eerder bevallen (ingeleid na langd ...
Te grote kleren schijnt een baby het ook sneller koud te krijgen toch?
5 jaar geleden
Reactie op Joeddoes88
Te grote kleren schijnt een baby het ook sneller koud te krijgen toch?
We hadden toen maar 2 setjes maat 50, en door de ziekenhuisopname was dat setje vies toen we naar huis gingen. Vandaar dat ze een setje groter aan had toen we naar huis gingen. 🤷🏻♀️ Verder was ze goed genoeg ingepakt hoor. 😉 Zag er schattig uit, een mini mensje in een teddy jasje.
5 jaar geleden
We hadden toen maar 2 setjes maat 50, en door de ziekenhuisopname was dat s ...
Dit jasje in maat 50 dus, en die was nóg te groot. (3000gr en 50cm bij 38+0)

5 jaar geleden
Ik ben 7 juni uitgerekend en ik neem een romper, New born set en een boxpakje mee, dan kan ik nog kiezen. Daarnaast heb ik een uberschattig warm vestje gekocht en ik heb een jasje gekregen dus ik denk dat ik dat allebei ook meeneem. Maar in de maxicosi moet je ze eigenlijk toch niet te dik inpakken dus ik neem ook een dekentje mee om lekker in te kunnen pakken. Het is gewoon afwachten wat voor weer het is.. het kan een hittegolf zijn maar het kan ook best fris zijn, lastigg🤭
5 jaar geleden
Reactie op coco89
Ik vind het vooral lastig als er idd een hittegolf is (ben zelf uitgerekend ...
Nee dan is alleen een romper voldoende. Twee jaar geleden was er rond mijn uitgerekende datum (3 juni) een hittegolf, en toen was mijn dochter twee weken. Dan zul je zien dat je baby wil clusterdrinken, veel aanleggen en tegen je aan plakken. 🙈 Dan gewoon extra temperaturen en in de gaten houden, en de baby daarop kleden.