212 Reacties
5 jaar geleden
Paulien ❤️ Geboren op 27/05/21 om 8u46, toen 37+6. 3340 gr en 50 cm
Exact een week later hadden we een keizersnede gepland omwille van een stuitligging die niet wilde draaien en ook niet bewoog of indaalde, maar om 2u20 's morgens besliste ze daar zelf helemaal anders over. Mijn water brak en langzaam kwamen ook mijn weeën op gang dus werd alles in gang gezet. We zijn helemaal in de wolken met ons dochtertje 🥰

5 jaar geleden
Het begon op 20 april toen was ik 32.2wk zwanger, we waren een dagje uit in de buurt van Oss, een heel tof speelbos met uitkijktoren in een natuurpark (echt een aanrader) Na een picknick, spelen met zand en water en een rustige wandeling van een uur moest ik heel nodig plassen (echt hele erge druk op mn blaas dacht ik) dus wij naar het toilet. Toen kwam ik erachter dat ik niet hoefde te plassen maar dat ik bloed verloor. Toen heb ik de vk gebeld en zij heeft geregeld dat ik een gynaecoloog kon zien in de buurt van Oss. Dus wij naar het zh en ik werd onderzocht. Mn baarmoedermond was bij de eerste echo 3,3 cm en de fibronectine test was negatief. Maar ik moest wel een nacht blijven omdat ik om de 10 minuten harde buiken had. In die nacht werd alles rustig en stopte ook het bloeden. Wel was bij de tweede echo mn baarmoedermond verstreken naar 2cm in 12 uur. Omdat de fibronectine test negatief was mochten we naar huis ( haarlem)
Eenmaal thuis was mn buik snachts heeel onrustig. Zoveel harde buiken dat ik er wakker van werd. De volgende dag het spaarne gasthuis gebeld en ik moest meteen langskomen. Daar werd ik onderzocht en toen was de fibronectine test wel positief. Ik kreeg direct longrijping prikken en ik heb meegedaan aan een onderzoek: apostel 8 (of ik heb weeënremmers gehad of een placebo, dat horen we pas over 3 maanden) en ik heb toen van donderdag tot zondag in het spaarne gasthuis gebleven en omdat alles rustig was mocht ik naar huis. Maandag daarna heel rustig aan gedaan, mn beste vriendin was zelfs langsgekomen om te zorgen dat ik op mn gat bleef zitten. Kreeg ik aan het einde van de middag wat lichte krampen. Maar wel met regelmaat, steeds stipt om de 10 minuten. Na een uur twijfelde ik wat ik moest doen (want het deed echt geen zeer en moest ik nou weer het zh bellen voor een beetje kramp? Ik was net thuis en wilde niet weer voor jan met de korte achternaam opgenomen worden) dus ik heb mijn vk gebeld ookal was ik medisch. Ze zei dat ik onder de douche moest gaan staan en als het door bleef gaan ik na een uurtje weer moest bellen dan zou ze wel even langskomen. Met twee uur was ze bij me en hebben we op bed naar het hartje geluisterd en heeft ze mij getoucheerd. Toen zei ze: ' mandy, ik ga je nu iets vertellen wat je echt niet leuk gaat vinden... je hebt 4cm ontsluiting '
Toen kickte het besef echt in en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar zetten de krampen door want 4 werd 5 en 5 werd 7cm. Toen braken mn vliezen en zette het echt goed door en om 5:58 had ik volledige ontsluiting en om 6:11 was hij er. Gelukkig ging hij meteen huilen en bewegen. Kinderarts meteen op de kamer en deed onderzoeken en ze namen hem mee naar beneden voor verdere onderzoeken terwijl ik werd gehecht. Ik ben achteraf heel blij met hoe de bevalling is gegaan. Dat geeft mij een stukje vertrouwen en en 'closure' (weet even niet hoe ik het moet verwoorden in het nederlands) en sinds dat moment werden we geleefd in het ziekenhuis..
Nu zijn we alweer 1 week thuis en voelt het heel fijn om als gezin samen te zijn. Maar toch is het een hoop om te verwerken ♡
Voor als jullie vragen hebben of iets soortgelijks doormaken, mijn insta account is: @mevrouwvanginkel

5 jaar geleden
Uitgerekend op 11 juni. Vanwege een verdikte placenta (CMV infectie) en een stuitligging stond er op 8 juni een keizersnede gepland. Ze kon alleen niet wachten en ze is maandag 24 mei geboren met 37+3 weken. 3040 gram en 45 cm. Haar naam is Tuva-Li. Na vijf dagen in het ziekenhuis zijn we thuis. Ze lijkt tot nu toe heel gezond, maar het blijft de komende jaren spannend.

5 jaar geleden
Met 34+6 opgenomen vanwege PE en insuline behoefte die compleet weg bleek te zijn. Zo nog een aantal dingen die niet helemaal op zijn plek vielen. Toch leek de kleine meid wel te groeien en was de doormeten van de navelstreng nog binnen de waardes.
Een aantal ziekenhuizen hebben hun koppen bij een gestoken en besloten toch dat het tijd werd dat de baby geboren werd.
Met 35+2 in de avond om 10 uur een ballonnetje geplaatst, volgende ochtend om 6 uur controle. Bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Vliezen gebroken en direct begonnen de weeën. Na een pittige 5 uur lag daar dan ons kleine meisje... in totaal maar 7 minuten geperst.
Inmiddels te horen gekregen dat ze vandaag lekker mee naar huis mag! We maken het beide super 🥰

5 jaar geleden
Met 34+6 opgenomen vanwege PE en insuline behoefte die compleet weg bleek t ...

Van harte! Hoeveel woog ze bij de geboorte? Nu lekker genieten 🥳
5 jaar geleden
Reactie op Pinolovertje
Van harte! Hoeveel woog ze bij de geboorte? Nu lekker genieten 🥳
Oh sorry helemaal vergeten te melden haha, zo lastig dat je je bericht niet kan aanpassen. Ze woog 2765 gram en was 45cm lang. Foto mag trouwens gebruikt worden op instagram 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Linda_Pinda
Uitgerekend op 11 juni. Vanwege een verdikte placenta (CMV infectie) en een ...

Gefeliciteerd met jullie meisje. Hopelijk blijft ze gezond! 🍀🥰
5 jaar geleden
Oh sorry helemaal vergeten te melden haha, zo lastig dat je je bericht niet ...
Mooi gewicht voor de zwangerschapsduur! En hoeveel weken zou je nu zijn, dus anders gezegd, met hoeveel weken mag ze nu mee nr huis?
5 jaar geleden
Reactie op Pinolovertje
Mooi gewicht voor de zwangerschapsduur! En hoeveel weken zou je nu zijn, du ...
We hebben haar zojuist opgehaald! Ze doet het gewoon zo goed. Ik zou nu 35+6 zijn geweest. Heeeel spannend haha, kraamzorg is ook al onderweg 🥰
5 jaar geleden
We hebben haar zojuist opgehaald! Ze doet het gewoon zo goed. Ik zou nu 35+ ...
Wauw, wat super!!
5 jaar geleden
Reactie op Synnie
03-06-2021 bevallen ingeleid op 3 juni maar half uurtje hoeven persen😍😍😍 ...

Gefeliciteerd! Wat een poppetje. Heb je gebruik gemaakt van pijnbestrijding?
5 jaar geleden
Reactie op Synnie
Ja zeker want had weeenstorm voor en achter dus wou een ruggenprik en geen ...
Ohh dat kan ik begrijpen! Goed dat je daar voor hebt gekozen. Deed het zetten pijn? Ik ben ook bijna uitgerekend en zit nog in dubio of ik het eventueel wil!
5 jaar geleden
04-06-2021 van onze prachtige zoon bevallen na weeënopwekkers gekregen te hebben bij langdurig gebroken vliezen. Helaas met weeënstorm tot gevolg waarna ik na 6 uur onafgebroken weeën een ruggenprik heb gehad. Ruggenprik wilde ik voorheen echt niet hebben maar ben zo blij dat ik daarvoor ben gegaan. De verdoving voorafgaande de ruggenprik was even een gemeen prikje maar de ruggenprik zelf heb ik niets van gevoeld. Nu lekker van genieten 🥰🥰

5 jaar geleden
31-5 bevallen van onze knappe meid Yuna❤️
Ingeleid met 37 weken i.v.m. zwangerschapsvergiftiging. Ik had al 3 cm ontsluiting, dus een ballonnetje was niet nodig.
Het was een snelle, maar heftige bevalling van 6 uurtjes, waarvan een uur en een kwartier persen.
Bij 8cm nog gebruik gemaakt van het morfinepompje.
Tijdens het persen hoorden we een ‘knak’, dat was mijn stuitje die brak 😭
Toen ik niet meer verder kwam met persen is er een knip gezet.
Ze woog 2950 gram en was 49 cm.
Foto mag gebruikt worden voor instagram🥰

5 jaar geleden
Na een behoorlijke heftige bevalling, een constante weeën storm uiteindelijk toch voor een ruggenprik gegaan. Na de volledige ontsluiting wou het niet vlotten met de pers weeën, dus nog weeën opwekkers gehad. Na totaal 13 uur is dan onze kleine dame met 37+6 geboren. Ze weegt 3100gr en is 50 cm lang. Welkom lieve Linde!

5 jaar geleden
05-06-2021 om 23:34 bevallen van onze zoon. Saméo Luca. 2700 gram en 49 cm.
Intens genieten! 🤩