11 Reacties

één jaar geleden

Als je het haar liever niet geeft zou ik het haar dus ook niet geven. Nee is nee. Ze zijn volop aan het ontdekken dat ze een eigen persoon zijn met een eigen willetje. En ook aan het uitproberen hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ze voor ogen hebben. Overigens is gedrag kopiëren hoe ze dingen leren. Dus niet gek dat ze ook ketchup wil als jullie dat eten.... Ik snap dat het verleidelijk is als ze op deze manier wel groente eet. Maar wat is dan het volgende dat je gaat toelaten om haar te laten eten? Het niet of slecht eten is net zo goed een fase als het slecht slapen of om alles huilen/boos worden. Het gaat wel weer over. Ik zou me dus ook niet in allerlei bochten wringen om haar te laten eten. Ze zijn echt niet zo snel ondervoed oid

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Als je het haar liever niet geeft zou ik het haar dus ook niet geven. Nee i ...
Ja het is voorral mijn partner die het niet ziet zitten om de ketchup achterwegen te laten. Ik zou het voor haar welkunnen laten. Ontbijt en lunch eet ze wel goed maar ze mist dan alle vitamines van groentjes en dat is hetgeen waarmee ik zit 🙈 fruit is ook niet altijd even simpel. Kiwi en banaan en soms druiven. Rest moet ze niet 🙈 terwijl ze paar maanden terug alles at! Dat is het ergste eraan! Een fase die hopelijk snelvoorbij gaat!

één jaar geleden

Mijn dochter is gek op ketchup. Wij eten graag mayonaise bij ons eten en onze dochter wilde ook dippen dus dan was ketchup de beste vervanging voor onze dochter. Mijn dochter is niet verslaafd aan ketchup maar als ze het ziet of als wij een sausje hebben wilt zij wel ketchup. Meestal word de ketchup hier opgelepeld en wilt ze meer :')

één jaar geleden

Als ie ergens in wil dippen, krijgt ie heel soms wat appelmoes zonder toevoegingen. Maar zou toch ook goed laten eten/proeven zonder iets. Zodat de smaak goed ontwikkeld.

één jaar geleden

hier ook zonde dame die wilt “dippen” papa werkt om de week de avond en die heeft overal wel wat bij is het niet appelmoes is het wel augurk of iets anders en zodra ze het ziet wilt zij ook. ze krijgt wel maar een klein beetje maar op de avonden dat zij en ik alleen eten staan zulke dingen er niet en hoeft ze het ook niet. Misschien wel een idee om de ketchup in de keuken al op jullie bord te doen dan staat het iig niet op tafel🤭

één jaar geleden

Wij zitten precies met hetzelfde maar dan mayonaise. Ik geef mn zoontje dan altijd Griekse Yoghurt om in te dippen. Dit eet hij vervolgens leeg en wil dan meer.. maar wij stoppen er dus mee en minderen zelf ook. Ik wil niet dat hij het alleen daarom eet, ook al is Griekse Yoghurt natuurlijk prima gezond.

één jaar geleden

Kan je niet doen alsof? Dat je er 1 druppel in gooit en verder niet.

één jaar geleden

Reactie op L202021

Kan je niet doen alsof? Dat je er 1 druppel in gooit en verder niet.
Haha nee alsof doen heeft ze meteen door 😁 ze wilt er echt in dippen ook!

één jaar geleden

En als je nu eens tomaten kookt en pureert? Dan zitten er tenminste geen toevoegingen in

één jaar geleden

Reactie op Daphne7

En als je nu eens tomaten kookt en pureert? Dan zitten er tenminste geen to ...
Ja nog niet gedaan! Ze lust geen gewone tomaten dus mss op die manier ook niet…

één jaar geleden

Reactie op Daphne7

En als je nu eens tomaten kookt en pureert? Dan zitten er tenminste geen to ...
Dat is een slimme. Ketchup is zoet zout èn zuur, voor het gebit dus ook niet zo goed 😅 Die van mij krijgt soms appelmoes als we agv eten, dat bakje is dan als eerste leeg en zit overal 🙈