12 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter was vandaag van 6u tot 19 wakker 😏

2 jaar geleden

Die van ons is de laatste weken heel vaak langer dan 4 uur wakker, omdat hij vaak geen middagdutje meer wil doen. Dus is vaak van 12 tot 18.20 wakker. Is wel gewoon wel vrolijk en lekker aan het spelen. Probeer meestal tussendoor wel een rustmomentje van een half uurtje in te bouwen. Ik zie dat hij moe is als hij in z'n ogen gaat wrijven, veel gapen, onhandig zijn/sneller omvallen, op de grond gaan liggen, meer komen knuffelen en hoofd op me neerleggen. Soms laat hij ook geen signalen zien, maar doe hem dan toch echt gewoon op tijd naar bed, aangezien hij al zo lang wakker is (18.15 flesje en slaapt daarna dan binnen paar minuten).

2 jaar geleden

Reactie op Diffisilke

Mijn dochter was vandaag van 6u tot 19 wakker 😏
Wooow hahah en verder gewoon vrolijk enzo?

2 jaar geleden

Reactie op MissMeej88

Die van ons is de laatste weken heel vaak langer dan 4 uur wakker, omdat hi ...
Ik begin me ook af te vragen of ze dat middag dutje niet meer wilt. Ochtend slaapje wilt ze wel echt nog merk ik altijd. Wel een goed idee zo’n rust moment. Hoe doe jij dat? Gewoon even op een rustige plek zijn? En de signalen die jij opnoemt komen mij ook bekend voor ja, vooral als ze meer wilt knuffelen en haar hoofd neerlegt. Ik weet soms ook zelf van vermoeidheid even niet meer of het dan gewoon beter is om haar op vaste tijden te brengen omdat het soms ineens anders is. Misschien ligt het ook aan of het druk is geweest dat ze die dagen wel een middag slaapje wilt bijv maar als we rustig thuis zijn hoeft het niet perse. Ach het blijft gewoon goed kijken naar je kind en over het algemeen regelmaat houden denk ik dan maar 😋

2 jaar geleden

Reactie op eerfamily

Ik begin me ook af te vragen of ze dat middag dutje niet meer wilt. Ochtend ...
Ja, ochtenslaapje wil hij hier ook echt juist nog wel. Eerst maakte we hem altijd wakker in de hoop dat het middagdutje dan ook goed zou lukken, maar aangezien dat niet lukt, laten we hem nu gewoon lekker slapen. En met het rustmomentje, dan maak ik het wat donkerder en ga ik even samen met hem op bed of op de bank liggen. Geef ik z'n speentje (normaal heeft hij die alleen met slapen) en zet dan wat rustige liedjes via YouTube op. Die van mij zit verder nooit stil, dus dit is de enige manier om het een soort van af te dwingen haha. En ik denk inderdaad goed blijven kijken, elk kind is weer anders. En het kan ook van de één op de andere dag weer veranderen. Al die fases😊

2 jaar geleden

Reactie op eerfamily

Wooow hahah en verder gewoon vrolijk enzo?
Zij wel 😆 ik vond het heeeel vermoeiend haha

2 jaar geleden

Hier is onze dochter soms wakker om half 7 en in de crèche slaapt ze vaak pas rond 12u, dus ook erg lang wakker. Ze zeggen dat ze dzn gewoon vrolijk is en zolang ze dan een goede middagdut doet, probeer ik me er niet druk in te maken.

2 jaar geleden

Gisteren 8 uur wakker met een 10 min dutje in de auto🤷‍♀️

2 jaar geleden

Hier ook. Meestal 6 uur in de ochtend wakker. Van 11.00 tot 13.00 slapen. En dan weer rond 19.30 naar bed 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Hier ook standaard tussen 5.45 en 6u wakker. Ochtend lange dut, nu al 2 dagen op rij dat de na middag dut niet lukt Dan ook 18.30u slaapt ze meestal al

2 jaar geleden

Onze zoon gaat juist als ie moe is heel lief en gezellig spelen. Wordt nooit jengelig ofzo. Vaak breng ik hem dan naar bed om een bedtijd die passend zou moeten zijn terwijl ie eigenlijk niet moe oogt. Als je heel goed oplet vang je wel ergens eem halve gaap of een x in zn ogen wriiven. Maar je hebt het ook zo gemist. Maar zodra ik zn bedritueel start valt ie ineens om van de slaap. En slaapt ie dus ook binnen no time. Heb je al eens geprobeerd je dochter toch gewoon op bed te leggen?

2 jaar geleden

Hier is ie het laatste blok best wel vaak 5 tot 6u wakker. Lijkt er geen last van te hebben 🤷 Begon de laatste tijd daarbij ook 's ochtends wel heeeeel vroeg wakker te zijn. Hebben daarop zijn ochtenddut ingekort tot echt maximum een uur, dan gaan we hem wakker maken. Daardoor slaapt hij namiddag ook iets langer, maar dan zit er nog steeds 5u/5u30 tussen wakker worden na zijn middagdut en de nacht in gaan. Maar dat lijkt hier wel goed te werken. Als ze er geen last van heeft en gewoon goed blijft slapen, lijkt het mij helemaal prime ge zijn hoor