11 Reacties

één jaar geleden

Volg. Dit doet mijn zoontje ook .. laatst in de Kruidvat rende hij vanuit het gangpad zo de winkel uit (2 jaar) EN niemand hielt hem tegen !!????? Terwijl hij niet eens los liep, hij trok gewoon ineens keihard z’n hand uit mijn hand. Waardoor ik dus mijn mandje op de grond gooi en ook handtas om er zo snel mogelijk achter aan te rennen en hij was al buiten het poortje… alsof hij de weg wist gek genoeg. Er stond een hele rij mensen.. en gewoon vrouwen van rond de 50 en niemand die dan denkt ik help die moeder ik hou m tegen. Nee gewoon schijt hebben… en we wonen niet eens in een grote stad waar mensen niet met elkaar bemoeien.

één jaar geleden

En ik heb dus ook over die polsbandjes gedacht maar mijn man vind het onzin .. het is ook de reden dat ik hem eigenlijk niet met andere mensen opa en oma bvb ergens naar toe laat gaan klinkt heel stom maar hij is daar niet in te vertrouwen en moet altijd vast gehouden worden en dat onderschatten ze …

één jaar geleden

Ik volg want ik heb het exacte probleem 😮‍💨

één jaar geleden

Ik weet dat meerdere van mijn broers en zussen vroeger met een tuigje/polsbandje vast gehouden werden ivm weglopen inderdaad. Proberen niets aan te trekken van anderen. Denk dat het dan misschien ook niet eens echt opvalt! Ons zoontje probeert wel eens de andere kant op te gaan, gelukkig nog niet echt weglopen (fingers crossed) Wij waarschuwen en hangen er een consequentie aan (bijv als je nog een keer weg loopt, gaan we terug naar huis) en dit dan ook echt doen. Wij praten veel met ons zoontje, leggen uit dat wanneer we bijv boodschappen gaan doen hij mag helpen, wat we gaan halen. Hij vind het superleuk om met het karretje of mandje te lopen. Soms niet altijd handig, maar hij is daardoor makkelijker te sturen.

één jaar geleden

Alsof ik ons verhaal lees. Mensen helpen je inderdaad niet én ze loopt inderdaad altijd weg. Mijn oplossing? Veel online shoppen én snel winkelen. Of juist veel tijd nemen en overal naar toe waar zij naartoe wil.. Ik denk maar zo het is een fase.. Wat betreft het karretje in de supermarkt.. Is bij ons ook drama want ze rent ermee door de winkel..en is er lijkt het soms nog sneller mee dan gewoon rennen 🤣.

één jaar geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

Alsof ik ons verhaal lees. Mensen helpen je inderdaad niet én ze loopt inde ...
HAHAHA precies dit!! en dan de angst dat ze tegen mensen opbotst.

één jaar geleden

HAHAHA precies dit!! en dan de angst dat ze tegen mensen opbotst.
Haha ja inderdaad !... Maar omdat ze zo hard lacht heeft iedereen door dat ze er aan komt 🤪

één jaar geleden

Mijn zoontje rent ook weg😭 Hij wilt geen hand vasthouden, blijft niet naast mijn lopen. Als hij dan daarom in zijn buggy moet krijst hij alles bij elkaar. Hij doet bij andere mensen thuis bv bij mijn ouders ook gewoon de voordeur open en gaat zomaar weg. Hij is zelfs 2 weken terug toen we op een bruiloft waren de zaal uit gelopen. Gelukkig had iemand die hem buiten zag aan de andere kant van de straat mee naar de zaal gebracht😮‍💨 Ik heb toen een sos bandje besteld waarop zijn naam en mijn telefoon nummer staat. Hij vind het niks en wilt het eraf hebben steeds. Als ik hem meeneem naar boodschappen zet ik hem in de winkelwagen of in de buggy. Dat geef ik van te voren aan, anders terug naar huis. Ik ben van plan om een airtag te kopen of iets anders waarop ik hem kan volgen via mijn telefoon.

één jaar geleden

Oef, pittig. Ik snap je gevoel van onmacht. Wij hebben ook een ondernemend meisje. Ik heb me erbij neergelegd dat ik met haar niet rustig kan winkelen. Dus met haar erbij is het even snel pakken wat ik nodig heb en als ik even rustig wil kijken, ga ik zonder haar. Verder werkt het bij haar redelijk goed om te zeggen: "Ga je zelf bij me blijven of moet ik je dragen?" Eerste moment dat ze wegloopt: "Ok, goed, dan draag ik je." Dat wil ze meestal niet, dus na een minuutje ofzo mag ze het dan nog een keer proberen en blijft ze meestal wel bij me. Zelfde principe gebruik ik voor overal van afblijven. Lukt het niet? Geeft niet, maar dan draag ik je. En eigenlijk met alles. Ga je zelf je speelgoed opruimen of ga ik het afpakken? Ga je zelf naar je kamer of moet ik je halen? Ga je zelf aankleden of moet ik je helpen? In alle gevallen zijn beide opties voor mij prima en in alle gevallen is er één optie waarin ik de controle heb. En ik waarschuw altijd maar 1 keer, de tweede keer krijgt ze de bijbehorende consequente (of de optie waarin ik de controle heb). Dit heeft tot nu toe 2 resultaten: ik bewaak mijn eigen grenzen, zodat ik niet boos op haar hoef te worden. En ze gaat steeds beter de eerste keer al luisteren als ik iets tegen haar zeg.

één jaar geleden

Hier ook een megá wegloper. Ze is zo’n avonturier dat ze altijd op pad wilt. Straffen, in de kinderwagen noem het maar op, het werkt gewoon niet. Als iemand de magische tip heeft, hit me up 🥲

één jaar geleden

Denk dat het ook passend is bij de leeftijd, ze willen alles zien, van alles triggert hun interesse. Mijn zoontje mag ook graag even ondeugend zijn in de winkel, maar zelf probeer ik de rust te bewaren. En zodra ik zie dat hij de hoek om wil lopen zeg ik met een harde stem: hier blijven of terug komen. Meestal helpt dat wel. En soms moet ik een sprintje trekken. Probeer wel een aantal te benoemen: je moet bij mama blijven. Dit is vaak ook helpend.