12 Reacties

茅茅n jaar geleden

Herkenbaar! In de ochtend niet. Maar in de middag tijdens het brood wel. Ik kan in het zicht van mijn kind ook niet meer eten zonder dat hij dat ook wil hebben haha! Ook al hebben we bijvoorbeeld exact hetzelfde op de boterham. Geen idee wat dit is, maar ik maak er niet echt een punt van. Geef hem af en toe gewoon wat van mijn eten zodat het geen 'ding' wordt zeg maar. Als ik het echt niet wil dan zeg ik gewoon nee tegen hem. En als meneer daar niet mee eens is, tsja, so be it h茅! Mocht je kindje hierdoor een driftbui krijgen: blijf zo rustig mogelijk. Dan is het zo overgewaaid. Probeer niet altijd toe te geven. Is niet makkelijk. Maar zo leren ze het wel

茅茅n jaar geleden

Hier ook hoor, eigenlijk al maanden lang, maar hij krijgt ons eten dan niet. Hij mag alleen mee eten als hij nog niks heeft gehad of nog niet genoeg. Non-stop eten die jongen馃槄

茅茅n jaar geleden

Hier precies hetzelfde, ik zeg bij mijn ontbijt altijd: nee nu gaat mama eten. En dan accepteert ie dat vaak wel en zo niet, dan raast ie maar even uit. Ik laat m gewoon even z鈥檔 emoties uiten en dan probeer ik m na m鈥檔 eten weer wat af te leiden met wat speelgoed. Van mijn man krijgt hij vaak wel wat te eten. Ik probeer dat niet te veel te doen want hij krijgt inderdaad meer dan genoeg bij zijn ontbijt.

茅茅n jaar geleden

Ik eet m'n ontbijt ook altijd iets later, dan is hij al aan het spelen. Hij komt soms een paar hapjes halen, prima vind ik dat. Als ie niet hoeft, komt ie niet of hij komt even kijken en zegt dan nee. Mij maakt het dus niks uit, misschien wordt de strijd alleen maar groter omdat je dochtertje niet nog even van jouw eten mag proeven. Misschien zit dat er alleen achter, even kijken/proeven wat mama heeft? Of eet ze dan jouw halve ontbijt op, als je het toelaat? Dan zou ik zeggen dat ze nog trek heeft馃槈

茅茅n jaar geleden

Wij eten altijd samen. Ik ga eigenlijk nooit iets eten zonder haar. Zou ze ook niet accepteren denk ik 馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Wij eten altijd samen. Ik ga eigenlijk nooit iets eten zonder haar. Zou ze ...
Ja dat werkt dus eigenlijk ook niet. Want dan wilt ze het alsnog 馃ゲ

茅茅n jaar geleden

Herkenbaar hoor! Maar hier als we nee zeggen duurt de driftbui niet heel lang. Dus wij blijven gewoon nee zeggen. Hij mag het altijd vragen maar als wij nee zeggen is het nee.

茅茅n jaar geleden

Ik eet altijd samen met haar, en we eten hetzelfde. Zo gaat het prima. Want ik zou ook niet moeten proberen te eten en haar niks te geven. Maar samen eten is sowieso veel gezelliger, ook naar latzr toe!

茅茅n jaar geleden

Reactie op ChaChaTango

Ja dat werkt dus eigenlijk ook niet. Want dan wilt ze het alsnog 馃ゲ
Ik doe altijd wijzen dan en zeg dan nee je hebt zelf eten. Of ze krijgt iets van mij en ruil ik om met iets van haar bord. Wil zij mijn aardappel? Dan pak ik er 1 terug 馃槀

茅茅n jaar geleden

Kinderen weten heel goed of ze genoeg hebben gehad of niet. Wij eten op dezelfde momenten en ze bepaald zelf wat en hoeveel ze eet

茅茅n jaar geleden

Reactie op Leenp

Ik eet altijd samen met haar, en we eten hetzelfde. Zo gaat het prima. Want ...
Ik doe precies hetzelfde haha

茅茅n jaar geleden

Op zich niet gek toch? Als mijn man voor mijn neus een zak chips opentrekt, dan zeg ik ook tegen hem: "Snaai je altijd alleen? Geef mij ook eens wat." Delen is normaal sociaal gedrag. Als wij willen dat onze kinderen leren delen, dan moeten wij wel het goede voorbeeld geven.