Hebben er meer dames dat ze geadviseerd worden aspirine te nemen vanaf de 12 weken?
Blijkbaar ivm leeftijd en bmi?
Ik heb toch al 5 kinderen en nooit eerder dit advies gehad. Ook nooit zo oud geweest natuurlijk. 馃槆
Ik moet morgen naar de gynaecoloog omdat ik aspirine moet gaan slikken zodat de kans op zwangerschapsvergiftiging/hoge bloeddruk kleiner is. Mijn zus moeder en tante hebben alle 3 pre-eclampsie gehad tijdens de zwangerschap. Dus ik heb extra kans daarop helaas :(
Hier ook vanaf 12 tot 16 weken beginnen tm week 36. Ik heb waarschijnlijk weer zwangerschapsdiabetes. Het schijnt de kans op zwangerschapsvergiftiging te verkleinen. Zw. Diabetes is een verhoogde risico voor zw. Vergiftiging. Had er ook nog niet eerder van gehoord, bij m'n vorige zwangerschap ook niet.
Dit is nieuw sinds een jaar om kans te verkleinen op zwangerschapsvergiftiging, op basis van onderzoek naar voren gekomen. Aan de hand van een lijst (weet niet precies hoe of wat) kom je voor in aanmerking.
Ik heb 3 vroege miskramen gehad. Na onderzoek hebben ze me aangeraden vanaf eisprong asaflow te nemen (en progesteronsupplementen). Nu 14+2 zwanger 馃グ. Volgens mijn arts is het door de asaflow omdat dit de doorbloeding verbetert en ontstekingsremmend werkt. Nieuwe studies tonen ook aan dat het de celdeling bevordert. Ik probeer na mijn ervaring nooit meer zonder de medicatie!