11 Reacties

4 jaar geleden

Mijn schoonouders hebben ook onder bewind gestaan, wat ik van hun toen begreep is dat ze niet aan iets voor kinderen mogen komen. Hun kregen namelijk elke maand ook kindgebonden budget en 1x per 3 maand kinderbijslag dat kregen ze gewoon volledig omdat niet je zoontje degene is die schulden heeft

4 jaar geleden

Ik ben zelf bewindvoerder geweest. Kindgebonden budget daar worden rekening mee betaald vanwege extra gas water en licht verbruik en verzekering ect. Maar de kinderbijslag is echt bedoeld voor het kind en dat moet ook gewoon worden uitbetaald aan de ouders … Ga anders eens langs en ga in gesprek met je bewindvoerder

4 jaar geleden

Gelukkig geen ervaring mee en ben ook geen bewindvoerder ofzo maar we hebben het zelf ook niet breed. Misschien heb je wat aan deze tip : ga op Facebook zoeken naar weggeefhoeken in je buurt. Zijn er zo ontzettend veel. Er wordt daar echt van alles weg gegeven je hoeft het alleen op te halen van banken stoelen en tafels tot planten, boxen, wipstoeltjes, kinderkleding (vaak in hele zakken en andere kinderspullen. Echt ideaal heeft ons zoveel geld bespaard. We hebben onze box, ledikant, kinder kast, boxkleden, alle kinderkleding en zelfs wat luiers via dat soort hoeken. Je kunt daar ook vragen om spullen. Je moet er misschien wat tijd in stoppen en vaak en snel erbij zijn maar het is het zeker waard om te proberen 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Mich1807

Ik ben zelf bewindvoerder geweest. Kindgebonden budget daar worden rekening ...
Bedankt voor informatie heel fijn. Is dit ook rechtelijke dat deze regel er is.?

4 jaar geleden

Ik zit ook in bewind en heb ook alleen recht op kinderbijslag en kind gebonden budget worden andere dingen van betaald

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met bewindvoering. Maar ik ben wel van hergebruiken. Voor beide kids heb ik zelden kleding gekocht. Voor mn dochter koop ik nu pas, die is 4 en heeft een mening haha. Elke stad/dorp/regio heeft tegenwoordig wel een weggeefhoek op facebook waar je vaak gratis kleding kan ophalen. Misschien is er een vraaghoek waar je je kunt aanmelden en vragen, of een kinderhoek...

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemamavantwee

Bedankt voor informatie heel fijn. Is dit ook rechtelijke dat deze regel er ...
Welke regel? Kindgebonden budget of kinderbijslag?

4 jaar geleden

Dit zal je moeten voorleggen in de arbeidsrechtbank want ik weet dat het leefbaar min. 100euro per persoon per week is en er geen schulden mogen betaalt worden met kinderbijslag. Het ontvangen kinderbijslag moet gedeeld worden over 4weken en mee gestort worden met het weekgeld

4 jaar geleden

Reactie op Taïssa

Dit zal je moeten voorleggen in de arbeidsrechtbank want ik weet dat het le ...
Nee volgens het Nibud is het 40 euro voor een een persoons huishouden en 10 euro extra voor elk gezinslid. Echter moet de kinderbijslag wel gestort worden naar de ouders om kleding en verzorgingsspullen voor t kind van te kopen.

4 jaar geleden

Mich1807 heeft gelijk. De bewindvoerder moet het geld zo gebruiken dat er een dak boven het hoofd blijft van jullie en je kindje. Ze maken dus keuzes die hierop gebaseerd zijn vraag of ze een maandbegroting willen sturen zodat je zelf ook kan zien waar het geld naartoe gaat. Ik ben geen bewindvoerder maar wel jaren schuldhulpverlener geweest. En ja soms is het zeer lastig uitleggen waarom je de huurachterstand betaald terwijl jij echt luiers wil kopen. Echter maakt de bewindvoerder echt keuzes om het voor jullie zo goed mogelijk te doen! Ik zou je willen adviseren om zoveel mogelijk te zoeken naar weggeef handels via sociale media. Zelfs via deze site heb ik wel eens ouders gezien die kleding aanboden. Zelf heb ik een groot netwerk van mensen met kinderen en ruilen we Kleding uit. Dus als mijn kindje een maat niet meer past geef ik het door. En als ik een tweede krijg, krijg ik die Kleding gewoon weer terug. Neem eens contact op met cb en vraag of ze toevallig nog moeders weten die Kleding graag willen delen. Je hoeft je niet te schamen!! Iedereen wil geld besparen/ of vanuit milieubewuste overwegingen..dus dit is echt niet alleen zo bij mensen die het krapper hebben!

4 jaar geleden

Heej, wat een lastige situatie. Geen kennis van bewindvoering. Wij hebben wel heel veel (2de/3de hands) kleding in maatje 62 gehad van vrienden en collega’s waarvan de kindjes al wat ouder zijn. Wij hebben nu zoveel, meer dan ons kindje kan dragen. Kan ik wat naar je opsturen? Zonde als het bij ons in de kast blijft verstoffen en jullie tekort hebben.