2 Reacties

één jaar geleden

Niet bekend met Den Haag, maar mijn tip: ga naar een aantal scholen toe. Voel de sfeer. Kijk rond. Luister. Tuurlijk zijn ervaringen van andere ouders ook fijn, maar je kent je eigen kind toch het beste. Zoek een school wat het beste past. Scholen hangen altijd een mooi verhaal op, hun visie. Maar dat betekent niet dat het ook zo gaat. Daarom is een rondleiding wel helpend. Bijvoorbeeld: in mijn omgeving is een school die ontzettend goed bekend staat. Alle rijke ouders sturen daar hun kinderen daar naartoe. Maar toen ik daar kwam kijken kreeg ik ontzettend de kriebels en wist ik dat op deze school mijn dochter niet gelukkig gaat worden. Het is een andere school geworden.

één jaar geleden

Ik ben zelf leerkracht op een basisschool. Ik zou ook echt bij verschillende scholen gaan kijken in bedrijf. Dan merk je hoe het sfeertje is. Wat Kim ook al zegt: Veel scholen hangen een reclamepraatje op. Maar als je er dan in de praktijk gaat kijken, voelt het anders. Dat doen niet alle scholen, hoor. Maar ze zitten er zeker bij. Kies voor wat bij jullie past. Ook zou je je in verschillende visies kunnen verdiepen. Wil je montessori, ervaringsgericht, jenaplan, etc. Of geen conceptschool. Daar zou je ook op kunnen selecteren