7 Reacties

één jaar geleden

Hey mama, Het klinkt voor mij als een compleet normaal kindje van 19 maanden. Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Misschien zit hij in een sprongetje, vindt hij de kinderopvang stressvol, peuterpubertijd, waardoor hij eventjes wat minder brabbelt en minder zin heeft om gebaren na te doen. Verlatingsangst lijkt mij ook volstrekt normaal. Mijn kindje gaat niet naar de KV want ik voel dat hij er niet klaar voor zou zijn. Ik verwacht dus ook zeker bij mijn kindje verlatingsangst (18maanden). Waarom wil je het flesje afleren? Ik neem aan dat hij het zuigen aan het flesje nog nodig heeft om zichzelf te ontprikkelen en te kalmeren. Ik denk dat het allemaal makkelijker is als je met zijn behoeften meegaat. Het zal allemaal vanzelf een keer veranderen; zodra je kindje er klaar voor is.

één jaar geleden

Reactie op Polly12345

Hey mama, Het klinkt voor mij als een compleet normaal kindje van 19 maand ...
Pff je bent zo lieff in je bericht, echt een geruststelling🥺🥺 ik weet inderdaad ook niet waar de druk die ik ervaar, vandaan komt. Ik ga het lekker rustig aandoen voor hem. En inderdaad aankijken. Dankje wel🙌🏽

één jaar geleden

Hee lieve mama, ik lees hier ook veel dingen die ook bij de leeftijd horen… beweegt je kindje wel goed? Want het is helemaal niet gek dat hij nog niet praat. Ene kind is nou eenmaal sneller dan ander kind… en die verlatingsangst hoort ook wel bij de leeftijd en fase waar ze inzitten. Als je kindje nu lekker slaapt met een flesje dan zou ik eerst zorgen dat hij weer even door deze fase heen komt en dan afbouwen. Geef je gewone melk, want dan kan het ook niet echt kwaad… zou dan steeds kleinere hoeveelheden aanbieden. Hopelijk helpt dit iets in je zorgen!

één jaar geleden

Reactie op welbree

Hee lieve mama, ik lees hier ook veel dingen die ook bij de leeftijd horen… ...
Super lief berichtje🥰 dankje wel🙌🏽🙌🏽🙌🏽 Dat flesje afleren was meer voor zijn tanden. Hij heeft al bijna volledig melkgebit, mist 4kiezen alleen nog. Dus flesje naar bed zonder te poetsen is niet goed. Ik zocht een manier om het hem af te leren, dus ervoor geven ofzo? Poetsen en slapen? Pff geen idee. Ik ga het een keer proberen als ik vrij ben voor een week.

één jaar geleden

Lieve mama, ik denk we ons allemaal wel eens zorgen maken om onze kindjes. We vergelijken en worden vergeleken, helaas werkt het soms eenmaal zo. Maar maak je geen zorgen, kinderen kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk, en gelukkig ook maar! Ieder kind ontwikkeld zichzelf op zn eigen tempo, wij kunnen alleen proberen aan te moedigen wat wel lukt. En wat de ene keer niet lukt kan op een ander moment ineens heel gewoon zijn. En wat er ook op ons pad komt, wij mama's groeien gewoon met ons kindje mee, op hun tempo.

één jaar geleden

Hoi, ik ben een logopediste. Ik wil je helemaal niet nog meer ongerust maken ofzo, maar ik raad je toch aan om hier verder mee te gaan. Het CB is zeker een eerste goeie stap! Wij raden aan om door te sturen als er op 18 maanden nog geen woordjes gezegd worden. Bij sommigen komt het inderdaad nog gewoon vanzelf tegen een jaar of 2, maar bij de anderen is het wél goed dat ze dan al zijn opgestart. Zeker omdat je zegt dat hij nu pas lijkt te brabbelen. Dat is eigenlijk belangrijker dan de eerste woordjes en is eigenlijk iets dat wel rond 12 maanden verwacht wordt en dus wat vertraagd is. Ook het niet langer zeggen van eerder gebruikte woorden is voor ons vaak een reden om zeker verder op te volgen. Nogmaals: het zou perfect kunnen dat hij gewoon zijn tijd neemt en het allemaal vanzelf in orde komt! Maar stel dat hij toch wat hulp of extra begeleiding nodig heeft, kan het nooit kwaad hier tijdig mee te starten. Los van mijn professionele kennis, bedenk ik me bij de rest het volgende: Verlatingsangst kent bij veel kinderen een piek rond 18maanden, dus lijkt me niet per se abnormaal. Het slapen gaan met het flesje. Werkt het voor jullie en voor hem? Stoort het iemand? Als het werkt en niemand stoort, lijkt het mij niet nodig om het af te leren.

één jaar geleden

Reactie op assshoo

Super lief berichtje🥰 dankje wel🙌🏽🙌🏽🙌🏽 Dat flesje afleren was meer ...
Hier is het avondritueel: douchen, pyjama/slaapzak aan, 120ml flesje, tandenpoetsen en dan slapen. Kan prima. Wat betreft praten zei cb tegen mij dat ze naast papa/mama 3 woordjes (dierengeluiden tellen ook) moeten kunnen volgens ‘de norm’.