Lieve mama’s,
Ik ben echt zo bezorgd over mijn zoontje van 19maanden. Wie kan zijn/haar ervaringen met mij delen? Ik ben echt beetje gestrest, het is ook mijn eerste kindje.
Ik heb 3 vragen:
1: mijn zoontje is nu 19mnd, hij praat nog niet? Lijkt nu pas te brabbelen ofzo. Eerst zei hij woorden zoals ja/papa/haaaai. Maar nu niks meer? Ik heb binnenkort afspraak staan bij consultatiebureau.
Hij doet mij verder ook niet na, als ik ga klappen en al dat soort gebaren doe, doet hij het niet na. Zou dit ooit goed komen? Autisme en dat soort dingen zijn nog niet uitgesloten bij hem.
2:hij heeft ook verlatingsangst. Op de kinderopvang afzetten is echt een en al stress elke ochtend. Alleen maar huilen, het niet naar zijn zin hebben. Niet willen eten/slapen. Heeft ook moeite om met de groep mee te gaan. Thuis is het anders mja hij kent ons natuurlijk. Maar het lijkt alsof hij iets wil zeggen maar het niet kan uitspreken dus dan maar huilen?
3: slapen thuis is een gedoe. Hij gaat met flesje naar bed. Hoe kan ik dit het beste afleren?
Sorry voor mijn lange tekst. Maar ik heb gewoon een beetje stress en ik weet niet waar al de zorgen wat ik heb vandaan komt? Ik kan het niet loslaten allemaal.