10 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring, maar wel een overtuiging als het om dit soort vraagstukken gaat. Wat is voor jou belangrijk, waar leef je voor? Voor je werk? Voor je gezin? Voor jezelf?

één jaar geleden

Herkenbaar! Vorige zomer, toen mijn zoontje 13 maanden ofzo was, begon het bij ons ook te kriebelen. Ik zou toen net een maand er na met een nieuwe baan beginnen. Ik vond het overigens ook prima om nog even te wachten dus toen ik 4 maanden bij die werkgever werkte heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Achteraf goed dat ik toen meteen een uitstrijkje heb laten maken want ik bleef voorstadium baarmoederhalskanker te hebben. Daarvoor behandels begin januari, en zodra ik genezen was zwanger geraakt. Nu 23 weken zwanger. Dus een bizar jaar, maar ik was eerlijk gezegd wel blij dat ik pas na een half jaar bij de nieuwe werkgever zwanger was. Kon me in het begin bewijzen voordat ik heel moe en misselijk werd, en de baan dus voor m'n gevoel meer een kans geven. En we hoefden ook niet heel lang te wachten.

één jaar geleden

Ik ben dan weliswaar niet met een nieuwe baan begonnen, maar de school heeft mij nodig om mijn vak te kunnen geven aangezien mijn directe collega vertrekt en er geen reacties op de vacature kwamen. Nu ben ik er vorige week achtergekomen dat ik dus ongeveer 5 weken zwanger ben nu. Ik zie er ook wel tegenop om dit na de vakantie te vertellen, omdat ze dan dus echt met een probleem zitten. Aan de andere kant, wat Thérèse ook zegt: wat is belangrijker? Werk of gezin? Zo probeer ik het voor mezelf ook te benaderen; mn leven op pauze zetten voor m'n werk is ook niet wat ik wil...

één jaar geleden

Als je een goede werkgever hebt, dan heeft die jou aangenomen vanwege jouw kennis en talenten en is deze daarom loyaal aan jou. Zwanger zijn (met alle bijbehorende kwaaltjes) en met verlof gaan hoort bij het leven. Een goede werkgever snapt dat.

één jaar geleden

Ik heb hier ook ervaring mee, werkte er net 2 maanden toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Bij mij reageerde ze er heel goed op (was enorm zenuwachtig om het te vertellen) en kreeg in mijn zwangerschap een vast contract, onder het mom van dat ze goede werknemers echt niet door een zwangerschap laten gaan. Nu ruim 2 jaar later weer zwanger en werk er iedere dag nog met veel plezier. Hopelijk gaan ze bij jou ook zo reageren, veel succes!

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Geen ervaring, maar wel een overtuiging als het om dit soort vraagstukken g ...
Dat is een eye opener! Bedankt voor je reactie! Voor mij is mijn gezin het allerbelangrijkste.

één jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Herkenbaar! Vorige zomer, toen mijn zoontje 13 maanden ofzo was, begon het ...
Jeetje wat een heftig verhaal. Ik ben blij dat alles goed met je gaat en super gefeliciteerd met je zwangerschap!!

één jaar geleden

Reactie op lianne-90

Ik heb hier ook ervaring mee, werkte er net 2 maanden toen ik erachter kwam ...
Wat goed! Wat een goede werkgever heb je. Mijn vorige werkgever is een grote corporate die zomaar mensen ontslaat die lang in dienst zijn (onder het nom “we hebben geen werk meer”..) Dat is misschien ook de reden dat ik me er druk om maak. Maar gelukkig kan het ook anders!

één jaar geleden

Reactie op S-i-m

Jeetje wat een heftig verhaal. Ik ben blij dat alles goed met je gaat en su ...
Dankjewel, wat lief! 🥰 en succes met de beslissing!

één jaar geleden

Reactie op S-i-m

Dat is een eye opener! Bedankt voor je reactie! Voor mij is mijn gezin het ...
Graag gedaan. Ik snap echt dat je je baan wilt houden, maar uiteindelijk is dit toch waar het om draait in het leven. Wil je werken voor een baas die jou de basis / het geluk in je leven misgunt? Als het wel een probleem blijkt te zijn komt er echt wel weer een nieuwe baan. Dat weet ik zeker!