14 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met koemelk allergie hoor maar zou kunstvoeding op basis van geitenmelk mogelijk zijn?

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik heb geen ervaring met koemelk allergie hoor maar zou kunstvoeding op bas ...
Daar heb ik destijds met 6 maanden naar gevraagd bij het cb, maar dat werd toen afgeraden. Misschien dat het nu rond 9 maanden wel kan?

2 jaar geleden

Heb je nog borstvoeding in de vriezer toevallig? Anders eerst even mengen?

2 jaar geleden

Reactie op Tammie27

Heb je nog borstvoeding in de vriezer toevallig? Anders eerst even mengen?
Nee ik heb echt helemaal niks meer. Het loopt al een tijdje terug, maar dat merkte ik te laat.

2 jaar geleden

Reactie op Lynx

Daar heb ik destijds met 6 maanden naar gevraagd bij het cb, maar dat werd ...
Ik heb geen idee vragen kan altijd..! Wil je ook echt stoppen met borstvoeding of zou je het graag door willen zetten als je je productie terug krijgt?

2 jaar geleden

Reactie op Lynx

Nee ik heb echt helemaal niks meer. Het loopt al een tijdje terug, maar dat ...
Agh wat balen zeg! :( wel super goed en fijn al zo lang! Het is nog wel belangrijk om melk binnen te krijgen op deze leeftijd. Misschien donormelk overwegen?

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik heb geen idee vragen kan altijd..! Wil je ook echt stoppen met borstvoed ...
Ik ga het absoluut missen, heb er wel wat tranen over gelaten vanochtend. Maar ik wil toch wel doorzetten. Ik kan al maanden niks met melk, boter of kaas eten vanwege de allergie en omdat ik te weinig kolf voor een voorraad kan ik hem ook moeilijk eens wegbrengen naar opa en oma. Dus het geeft gewoon een stuk meer vrijheid. Maar ik moet er mentaal nog wel even afscheid van nemen.

2 jaar geleden

Ik gebruik kabrita, geitenmelk. Lijkt het meeste qua samenstelling op moeder melk. Ik moet zeggen dat de smaken met moeder melk en deze kunst voeding niet eens weg verschillen. Wij vermoeden ook (lichte vorm) koe melk allergie (ze had het toen ze 2-3mnd zeker weten, maar ik kan nu wel kaas eten, drink zelf ook geen koemelk ) en met deze geitenmelk heeft ze geen problemen gehad. Ik geef af en toe flesje kunst voeding ivm niet meer zo vaak willen kolven en wat meer vrijheid voor mezelf. Je kan altijd even een lactatiekundige vragen (of forum borstvoeding op fb waar lk antwoord geven) ik geef gewoon nummer 1 op aanraden van mijn lk. Onderzoek zelf en wellicht is plantaardige melk in combi met vaste voeding ook oké…succes 🌻

2 jaar geleden

Reactie op LJ

Ik gebruik kabrita, geitenmelk. Lijkt het meeste qua samenstelling op moede ...
Ik zal dat eens overwegen dan. Werd me destijds afgeraden. Ik kreeg net van het cb nog de tip om de voeding te mengen met rooibos thee, maar dat was ook geen succes helaas. Het weekend maar even aankijken, maar in dit tempo krijgt hij zo'n 50cc op een dag.

2 jaar geleden

Reactie op Lynx

Ik ga het absoluut missen, heb er wel wat tranen over gelaten vanochtend. M ...
Ik begrijp je gevoel! Denk er momenteel zelf ook over om stilaan te stoppen na 9 maanden en het is toch een emotionelere beslissing dan verwacht ... Hopelijk lukt het snel voor je met de kunstvoeding!

2 jaar geleden

Reactie op Pingumom

Ik begrijp je gevoel! Denk er momenteel zelf ook over om stilaan te stoppen ...
Toch nog even met cb gebeld (had eerst de chat gedaan) en ik mag geitenmelk proberen. Hij is er vooralsnog ook geen fan van, maar het smaakt heel lekker zoet. Ik denk dat als ik het een beetje lekker warm maak en hij honger heeft, het er wel in gaat.

2 jaar geleden

Helaas gaat de geitenmelk er ook niet in. Hij heeft vannacht een beetje gedronken, maar kreeg meteen last van z'n buik en vanochtend wilde hij er niks meer van weten. Niet met pap, niet uit z'n tuitbeker. Ik weet echt niet hoe dit verder moet zo. Hij moet toch iets van melk binnenkrijgen? En doordat hij ook gewoon vast voedsel eet heeft hij nooit genoeg honger dat hij de fles wel accepteert.

2 jaar geleden

En hoe is het 's avonds als hij naar bed gaat? Soms zijn ze dan al slaperig en drinken ze meer op de automatische piloot. En kun je nog 'yoghurt' producten geven? Overigens, als zijn gewicht goed blijft is het ook oke zou ik denken

2 jaar geleden

Reactie op Daphne7

En hoe is het 's avonds als hij naar bed gaat? Soms zijn ze dan al slaperig ...
Ik ga maandag even naar het cb toe om te kijken voor alternatieven. Want yoghurt zou dan ook op soja basis moeten zijn. Hij heeft dus vannacht wel wat geitenmelk gedronken, maar heeft vervolgens weer gespuugd en heel onrustig geslapen, dus dat was ook geen succes. Ik blijf maar gewoon die speciale voeding aanbieden elke keer. Gelukkig eet en drinkt hij verder goed. Het is gewoon jammer dat hij niet over mag naar "gewone" melk producten zoals soja of amandel melk o.i.d.