5 Reacties
2 jaar geleden
Mijn meisje heeft 3 knuffels. 1 van happy horse, 1 van VIB en 1 knuffel die van mij was van vroeger. Daar naast heeft ze haar speen aan een hydrofiele doek en een losse doek. Ze moet het allemaal in bedje hebben. Anders slaapt ze niet.
In slaap vallen doet ze met speen. Maar als wij 2 uren later op bed gaan ligt de speen aan de andere kant van het bedje. We proberen alleen de speen in het bedje te houden. Soms vind ze haar speendoekje die mee gaat naar de opvang. Dan heeft ze hem beneden even in. Maar anders bijna nooit.
Wij proberen er echt op te letten. Mijn neefje heeft echt de hele dag de speen in. Nu 4 jaar. Nou die heeft een hele taal achterstand.
2 jaar geleden
Als ik je verhaal goed lees hecht je dochter eigenlijk niet zo aan een knuffel? Voorheen alleen aan een speendoekje?
Onze zoon hecht ook absoluut niet aan een knuffel ondanks dat ik het zeker wel geprobeerd heb. Ik heb 3 exemplaren van dezelfde knuffel; in bed, in zn speelhoek en bij het kdv. En het interesseert hem geen moer 😂 Hij kijkt er totaal niet naar om. Ik geloof dus ook niet dat hij er ineens troost uit zal halen als ie ziek is (nog nooit gedaan ook tot op heden).
Als het bij jouw dochter ook zo is dat ze niet hecht aan een knuffel, dan zou ik me er niet te druk om maken dat ze nu geen knuffel in bed heeft. Lekker zo laten. Je merkt vanzelf wel als het anders wordt/is
2 jaar geleden
Onze zoon hechtte niet aan een knuffel, totdat we het rond 7 maanden elke keer bij hem in zn armen legden bij de voeding en bij het slapen. Reden hiervoor was omdat hij op zn eigen kamertje ging en we eigenlijk van plan waren om langzaamaan te stoppen met wiegen. We merkten op een gegeven moment dat hij niet meer direct huilde als hij in de ochtend wakker werd in zn eigen kamertje maar lekker ging kletsen.
Nu pakt hij regelmatig zn knuffel of vraagt hij er om ook tijdens het spelen, maar het is niet perse zo dat hij hem overal mee naartoe moet nemen.
Je zou het een tijdje kunnen proberen, maar op zich ook niet zo erg als het niet lukt lijkt me?