Wij zijn zaterdag gestopt met de speen. Die zat aan een knuffeldoekje. Ze was wel dol op haar knuffeldoekje. Maar waarschijnlijk meer omdat ze wist, hier zit mijn speen aan. Nu gaat het best goed slapen zonder speen. Ze huilt wel meer voor het slapen gaan. Nu hebben we haar speendoekje + slaapschaap en konijn in haar bed. Die lagen er bijna altijd al in. Maar ze gooit ze nu uit haar bed. Nu heb ik haar in bed gelegd voor ochtendslaap en verrek ze slaapt (eerste keer weer sinds zaterdag), ik merkte later pas dat ik haar knuffels niet in bed heb gelegd. Ze is totaal niet bezig met haar knuffels, ze vindt het alleen leuk als ik een knuffel voor haar gezicht hou en ik een stemmetje opzet alsof de knuffel tegen haar praat. Dan wil ze even knuffelen maar na 1/2 knuffels gooit ze haar knuffel weg.
Met knuffels uit bed heeft ze vannacht voor het eerst weer doorgeslapen. Weet natuurlijk niet zeker of de knuffels ermee te maken hebben of omdat ze meer wend aan zonder speen slapen.
Moet ik het zo laten, geen knuffels in bed. Want opzich lijkt het me toch handig een knuffel voor als ze keertje ziek is of dergelijken dat ze daar dan lekker mee kan knuffelen in bed. Nog meer kinderen die dit hebben of hebben gehad? Kwestie van doorzetten (knuffels gewoon in bed leggen). Of niet meer. (Lijkt me dus wel lastig als ze ziek wordt en dat wordt ze waarschijnlijk want ze heeft 14 maanden prik gehad).