5 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben niet zo'n crea bea, maar laat ons zoontje van 14 maanden regelmatig (vinger)verven en kleien met zijn grote zus. Tafelkleed op tafel, groot schort aan en aan de gang. Moet er dan wel continu naast zitten omdat hij het anders allemaal in zijn mond stopt 🤣

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 maanden vindt met krijtjes krassen nu heel leuk, kan hij best even zoet mee zijn, zeker als hij ook wil dat ik alle kleuren benoem van de krijtjes die hij 1 voor 1 pakt 😊 Verder heb ik klei er al wel eens bij gepakt. Daar doet hij zelf nog weinig mee behalve voelen. De kleivormpjes vindt hij wel reuze-interessant. Stickers plakken vindt hij ook leuk. We hebben dierenstickers van het merk Djeco die zijn superleuk! Maar muziek maken is ook iets wat hij erg leuk vindt en is ook een soort van creatief bezig zijn. We hebben een trommeltje, belletje en xylofoon. Muziekje aan en lekker meedoen 🥁🥁🥁

2 jaar geleden

Het is nu vooral kleuren, scheuren van reclame folder is hier een hype 😂, schortje aan en klodders vingerverf op een groot vel zodat ze zelf met haar handjes er doorheen kan. Straks als het herfst is lijkt het me leuk kastanjes en bladeren te gaan rapen. Lekker een dagje er van maken. Naar t bos en dan smiddags iets maken. Je kunt bijv samen de bladeren op een vel plakken en er een egel van maken. De kleintjes kunnen dan zelf de egel “inkleuren”. Zoals op de afbeelding die ik tegenkwam op internet.

één jaar geleden

Nog wat leuke ideetjes voor Pasen/ de Lente:

één jaar geleden

Kleuren (met potloden, stiften of verf), stickers plakken, kleien. We hebben ook geprobeerd kralen te rijgen, maar stopte ze steeds in haar mond, dus die hebben we we maar weer in de kast gelegd voor later. Stempelen schijnt ook leuk te zijn, nog niet geprobeerd. En ik wil binnenkort iets gaan proberen met papiertjes scheuren/knippen en opplakken.