4 Reacties

2 jaar geleden

Nog niet te snel victorie kraaien. Wij zijn begonnen op 1 jaar met de melkladder. Heel langzaam. We zaten na 2 weken op stap 3 en plots beginnen braken. Voorheen niets van symptomen. Dus dachten wij. Gewoon een plaagje. Tot hij bleef braken. Koekjesmeel gestopt en ja hoor. Het braken stopte ook. Braken was hier niet kenmerkend voor zijn koemelkeiwitallergie. Hier waren de symptomen eerder overmatig huilen, krampen en tot slot bloed in de stoelgang.

2 jaar geleden

Hier ben ik rond 9 maanden gestart met zelf kleine hoeveelheden melkproduct eten(gaf bv). Dit steeds verder uitgebreid. Met 11 maanden begonnen met geven aan ons zoontje (iets kleins en dat uitbreiden). Ik geef nu vaker iets met melk maar blijf nog wel voorzichtig, geef nog geen 'echte' melk of yoghurt. Na 1 potje kan je echt niet zeggen dat je kindje eroverheen is. Zit vaak ook maar een kleine hoeveelheid in.pp Het is precies zoals hieronder al gezegd wordt... kan ineens met grotere hoeveelheid toch ineens mis gaan.

2 jaar geleden

Oh ok bedankt voor de verduidelijking! Ik had al hoop 🥲

2 jaar geleden

Hier nu stap 1 van de melkladder, 2 weken over gedaan en geen symptomen buiten ietsje meer eczeem (maar dit kan ook van het broeierige weer zijn) gaan deze week stap 2 beginnen. De eerste maanden zijn een flink trauma geweest met veel huilen en pijn (voor ons meisje en voor ons). Dus we hopen zó dat het goed gaat ook. Succes voor jullie, je zal het alleen weten door het te proberen :)