6 Reacties

één jaar geleden

Ik herken het niet met krabben wel met slaan. Ik denk dat het niet bedoelt is om je pijn te doen maar soort van uitproberen/reactie uitlokken. Ik zeg dat dat zeer doet, dat hij mama niet mag slaan en zet mn zoontje op de grond om fysiek afstand te creëren. Boos worden heeft niet echt zin voor mijn gevoel. Dus consistent blijven hoop ik😅 het is pas echt net een week aan de gang dat hij het af en toe doet dus kan nog niet zeggen of dit de manier is🤣

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Ik herken het niet met krabben wel met slaan. Ik denk dat het niet bedoelt ...
Ja reactie uitlokken kan zeker de reden zijn! Het is wel moeilijk soms om niet boos te reageren. Mijn zus had mij die tip ook gegeven van als ze dat doet dan haar op de grond neerzetten… Ze doet het al enige tijd maar sinds de laatTe groeisprong meer 🙈

één jaar geleden

Reactie op amalurra

Ja reactie uitlokken kan zeker de reden zijn! Het is wel moeilijk soms om n ...
Denk dat het echt een kwestie is van consistent blijven! Maar vind het zelf ook lastig!

één jaar geleden

Mijn dochter heeft dit nu ook een paar keer gedaan. Maar wel steeds wanneer ze een flinke driftbui had waar ze niet goed uit kon komen. Volgens mij gaat ze dan gewoon krabben omdat ze zich echt geen raad weet met zichzelf… ik zet haar dan ook even op de grond neer, en laat haar even. Wil er uiteraard voor haar zijn maar ze mag ook weten dat ik ook mijn grenzen heb. Na een tijdje pak ik haar dan weer om te troosten en dan doet ze het ook niet meer

één jaar geleden

Reactie op Moe-der

Mijn dochter heeft dit nu ook een paar keer gedaan. Maar wel steeds wanneer ...
Dit is exact onze aanpak. Alleen was het hier niet alleen in een echte driftbui. Gewoon als hij zijn zin niet kreeg, kwam hij doelbewust slaan. Ik nam dan vaak zijn handjes vast en zei 'je mag boos zijn, maar je mag niet slaan'. 1 weekend ging hij dan over naar in ons been proberen bijten 😳 Weet dat het niet abnormaal is, het is vaak de enige manier die ze op dit moment kennen om hun frustratie duidelijk te maken. Mensen zijn het meest agressief in heel hun leven op 2-jarige leeftijd als ik het me goed herinner vanuit een onderzoek. Gewoon heel consequent blijven zeggen dat dat gedrag niet kan. Nadien ga ik wel altijd weer troosten om ook te leren dat ik het gedrag wel afwijs, maar niet hem als persoon. Ik moet zeggen dat het hier de laatste weken opnieuw bijna niet meer voorkomt. Dus eeuwig mantra 'het is een fase'...

één jaar geleden

Heel herkenbaar, vooral als ze moe is. En hoe hilarisch ze het vindt als ze me pijn doet en ik als automatisch reactie 'auw' roep (begint ze ook vrolijk na te doen 🥲). Wat ze nu vaak doet als ze borstvoeding krijgt is knijpen in mijn neus, wang of keel of slaan in m'n gezicht. Ik zeg dan dat het mama pijn doet en dat het niet leuk is om anderen pijn te doen. Ze krijgt dan 1 waarschuwing, waarbij ze het altijd nóg een keer doet en dan haal ik haar er vanaf. Als ze gewoon bij mij zit dan zet ik haar ook van me af. Meestal resulteert dat in een huilbui waarop ik zeg dat ze wel bij mama mag zijn (of drinken) maar dat dat niet kan als ze mama pijn doet. 9/10 keer gaat het daarna goed. Maar zoals al gezegd is, herhalen, herhalen, herhalen 🙃.