6 Reacties

9 maanden geleden

Lijkt inderdaad krentenbaard te zijn!

9 maanden geleden

Gerum! Lijkt idd op krentenbaard, hoe eerder je begint met smeren hoe beter. Je kan je kindje wel gewoon wassen, is juist beter om verspreiding te voorkomen, ook verspreiding op het eigen lichaam. Alleen goed droogdeppen naderhand.

9 maanden geleden

Yes, we hebben inmiddels bericht van de huisarts en beginnen met smeren. Thanks voor jullie berichtje 🩷

9 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Gerum! Lijkt idd op krentenbaard, hoe eerder je begint met smeren hoe beter ...
Mijn zoon heeft al sinds jonge leeftijd (sinds 5maanden, is inmiddels 2,5j) last van eczeem. Inmiddels een paar keer krentenbaard op het gezicht gehad en juist door hem niet te douchen is de verspreiding ervan beperkt gebleven tot zn gezicht. Krentenbaard is erg besmettelijk. Je kunt de plekken wel “lokaal” zachtjes schoonmaken, maar moet oppassen dat je niks open maakt zodat er geen vocht uit komt (juist het vocht is erg besmettelijk dacht ik te hebben begrepen). Waarom is het volgens jou beter om juist te wassen ter voorkoming van verdere verspreiding?

9 maanden geleden

Ook een tip voor in de toekomst: omdat mn zoon een gevoelige huid heeft, krijgt hij door eczeem soms last van een “koortslip” in de mondhoek en soms op de kin. Van de dermatoloog hebben we als tip gekregen om op dat plekje zinkzalf te smeren om de koortslip zsm uit te drogen zodat eventuele vocht geen kans krijgt om te verspreiden. Voordat we deze tip kregen, liep de koortslip vaak uit tot krentenbaard, maar sinds we dit toepassen is het Godzijdank eigenlijk niet meer voorgekomen. Misschien heb je er in de toekomst wat aan 🤗

9 maanden geleden

Reactie op JessicaArs

Mijn zoon heeft al sinds jonge leeftijd (sinds 5maanden, is inmiddels 2,5j) ...
Omdat de huisarts hier aangaf dat vermindering van hygiëne nooit de oplossing is bij iets besmettelijks. Hij gaf aan nagels kort, handen wassen, niet krabben, niet in bad maar kort douchen en wassen met een milde zeep juist om verspreiding te voorkomen. Droog deppen en elke keer een schone handdoek. En natuurlijk zo snel mogelijk beginnen met smeren met een antibiotica crème.