16 Reacties

2 jaar geleden

Nou allereerst wat een vervelende opmerking van je schoonzus dat kan echt niet. Ik ben zelf 21 en heb dit gelukkig niet maar dat is echt een nare opmerking en dat mag je ook wel aangeven dat je daar niet van gediend bent. 24 is een geweldige leeftijd voor een kindje. Dan krijg je tenminste nog wat mee en ben je niet zo'n oude moeder. Daarnaast is het juist goed om jezelf te blijven je hebt ook nog andere rollen naast moeder en dat is normaal. Dat je schoonzus heel de dag bij de kleine wil zijn is haar keus maar dat betekent niet dat zij een betere ouder Is of dat jij het niet goed doet. Zolang je drinkt met mate en niet hele weken weg bent is er toch geen probleem om van je leven te genieten

2 jaar geleden

Lekker doen, ik ben zo'n moeder die de kinderen niet alleen kan laten ( psychische redenen bij mij) ik zou er alles aan doen om het eens te kunnen en lekker te gaan genieten met mijn mag. Mensen, vooral moeders hebben ideaal commentaar op, lekker laten gaan en doen wat jullie goed vinden.

2 jaar geleden

Ik zou zeggen, vooral niet te druk om maken. Als je niets voor jezelf doet, dan heb je volgens sommige mensen "geen eigen leven meer" en "zorg je slecht voor jezelf". Als je wel regelmatig wat voor jezelf doet dan "denk je niet genoeg aan je kind". Kijk wat voor jou een prettige balans is en probeer de vervelende opmerkingen te laten voor wat ze zijn. Je doet het nooit voor iedereen goed! Dus, volg je gevoel!! Als jij dat avondje uit met een goed glas wijn nodig hebt, gewoon lekker doen.. en vooral van genieten!

2 jaar geleden

Hoi! Goed dat je dit bespreekbaar maakt. Ik ben zelf 23 maar heb gelukkig niet vaak dit soort opmerking gehoord. Ik zou het gelijk weer loslaten en je niet druk maken. Je doet gewoon wat voor jezelf en voor je kindje goed is en wat een ander daarvan vindt…? Daar moet je je niet mee bezig houden!

2 jaar geleden

Niet te druk om maken hoor! Klinkt niet alsof het mega buitensporig is ofzo.. gewoon van genieten. Binnekort gaan wij voor het eerst een nachtje alleen weg (zoontje is 9 maanden) maar is ook om te testen voor een paar weken later.. dan gaan we een paar dagen zonder hem naar Barcelona (om dingen te regelen voor onze bruiloft daar komende zomer). En voor de zomervakantie ga ik ook 5 dagen op buitenlands kamp met m'n studenten. Ik zal het echt wel moeilijk vinden zonder hem maar vind het juist ook belangrijk om af en toe voor mezelf te doen want daar wordt ik een leukere moeder van. Goed dat je er iig iets over zei.. ik vind zo'n opmerking echt niet kunnen.. al helemaal als je niet elke week hem nachten weg doet om te kunnen feesten. Dat is een heel ander verhaal.

2 jaar geleden

De beste ouder is een blije ouder. Als je chagrijnig 24/7 thuis zit, dan is dat toch geen gezicht? Net als dat andersom voor je schoonzus iets zonder de kinderen haar niet gelukkig maakt en ze dat dus vooral niet moet doen. Ik ga morgen 2 nachten met vriendinnen weg, vind ik heel normaal om soms te doen. En vind ik ook een heel goed voorbeeld naar m'n kind toe: energie steken in de mensen om wie je geeft en dingen die je leuk vindt. Als anderen niet begrijpen dat wat zij niet leuk/belangrijk vinden dan niet iets kan zijn wat anderen wel leuk/belangrijk vinden, dan is dat hun gebrek aan inlevingsvermogen. Kortom: doe wat je gelukkig maakt, en dan ben je een geweldig voorbeeld!

2 jaar geleden

Blije moeder, blij kind! Van je af laten glijden en vooral niet druk om maken. Het is af en toe ook nodig om heel even geen moeder te zijn en geeft ook weer nieuwe energie!

2 jaar geleden

Ik denk dat het juist heel goed en gezond is om dat af en toe eens te doen. Als jullie daar samen achter staan en goede oppas hebben is dat toch prima. Ik ga 9 april voor t eerst weer eens op stap en m'n zoontje is dan al 10 maanden. Ben dan wel 34 en ging al niet zo vaak meer op stap haha, maar toch 😅

2 jaar geleden

Wat een k** opmerking van je schoonzus zeg. Ik vind het juist heel gezond om tijd voor jezelf te maken (zeker een keer op zaterdag avond, het kind heeft ook een vader helloooo?!). Quality time met je partner is ook zeker niet onbelangrijk, met baby er bij is het toch 100% anders. Is in mijn ogen helemaal niets mis mee als het af en toe eens is 🤷‍♀️ wij gaan in september 5 dagen naar ibiza zonder baby, heb nog nooit gevlogen dus dat is ook een rede haha, maar ook gewoon omdat ik even van 'ons' wil kunnen genieten.

2 jaar geleden

Ik ben 23 en heb deze reactie ookal 2/3x gehad dat ik 1 keer per maand een zaterdagavond wegga met mijn vriendinnen. Ik zie als mensen zoiets zeggen of ik zoiets hoor vooral als jaloezie + wie zegt toen je schoonzus 1 kindje had ze die niet af en toe bij oma liet slapen? Verder gewoon lekker je leven leven hoe jij dat wil, niks aantrekken van wat anderen zeggen ❤️

2 jaar geleden

Dit soort dingen en discussies vanuit de buitenwereld stoort mij altijd het ergst aan het ouderschap... Dat mensen dan zeggen: ''Je hebt er toch zelf voor gekozen? Dan moet je ook maar je verantwoordelijkheid nemen''..... Echt, mensen denken serieus dat als je kinderen krijgt dat je geen sprankje plezier meer mag maken LOS van je kinderen! Nee, je moet 24/7 maar boven op elkaar lip zitten. En je mag niet meer weg, want dan ben je een slechte ouder bla bla bla... Ik word zo moe van dit eeuwige gezeur man man 😂🙈 Ik word er ook vaak onzeker van ook. Maarja, ik probeer er niet teveel naar te luisteren. Maar ik vind dat altijd het vervelendste aan het ouder zijn. Dat mensen altijd een oordeel hebben pfff

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Dit soort dingen en discussies vanuit de buitenwereld stoort mij altijd het ...
Maar echt... die mensen doen net alsof het enige wat je nog mag hebben in je leven, kinderen is. Ja je kiest er zelf voor... Wilt niet zeggen dat je idd 18 jaar lang elke seconde boven op hun lip moet zitten 😅

2 jaar geleden

Ik ga ongeveer 1 keer per week een avondje uiteten met vriendinnen. Baby blijft dan met z'n papa. Daarnaast hebben we 1 weekendje per maand waarbij ons zoontje bij oma logeert zodat papa en mama kunnen quality timen. Ik word er een leukere moeder van en mn zoontje heeft het reuze naar zijn zin! Ik heb in het begin ook scheve blikken gehad en realiseerde me dat het vaak gewoon jaloezie is (niet altijd, maar 9 vd 10 keer wel in mijn ervaring).. .. Niet iedereen heeft namelijk een netwerk waarop ze kunnen vertrouwen en als je meerdere kids hebt is het lastiger om regelmatig een oppas te vinden. En wat betreft oma's en opa's die gemene opmerkingen maken; ook dat is vaak jaloezie omdat zij die 'vrijheid' zelf niet hadden toen hun kids klein waren. Zo zie ik het iig. Doe wat je moet doen. Trek je niks aan van anderen. Happy mom, happy kid, happy life!

2 jaar geleden

Hoi hoi! Ik lees zoveel lagen in je verhaal. Ten eerste petje af voor twee studies en een baby 👍🏻. Iedereen zal altijd wel een mening hebben over keuzes die jij maakt in je leven. Maar zolang het jouw keuze is, dan is het toch goed? Je mag altijd aangeven dat jij het op jouw manier doet.. Veel mensen in mijn omgeving hebben niet de “luxe” om hun kindje uit logeren te brengen, dus ik maak er zeker ook gebruik van. Om bij te tanken, of quality time met de man. Het is makkelijk om jezelf te verliezen met zo’n kleintje. Misschien is je schoonzus wel jaloers? Geen idee, ik vul maar wat in… Ik hoop dat je vertrouwen hebt in de keuzes die je maakt. Iedereen heeft altijd wel een mening, maar het is aan jou wat je ermee doet. Hier een “first time mom” van 39 😘

2 jaar geleden

Niks van aantrekken en vooral doen wat goed voelt voor jullie! Onze kleine meid gaat 4 dagen van 8-15:30 naar de opvang en is ook met regelmaat bij opa’s en ze vind het heerlijk daar. Vaak blijft ze gepland en ongepland een nachtje slapen dat ik het inmiddels niet meer op 2 handen kan tellen en daar zelfs al alles ligt als reserve slaapzak, luiers, knuffel etc. Ze is bijna 10 maanden nu. In het begin vond ik het wel eens lastig als we er weer eens hier of daar een opmerking over kregen, maar ze is altijd vrolijk en blij als ze weer terug komt of wij haar weer ophalen. Dan zal het wel goed zijn toch 🤷🏼‍♀️😊

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Dit soort dingen en discussies vanuit de buitenwereld stoort mij altijd het ...
Helemaal mee eens 😎