Hoi lieve mama’s!
Even een vraagje: ik merk dat ik van vooral andere moeders veel kritiek krijg op hoe ik met de moederrol omga. Ik ben 24, samen met superlieve man van 32 (die wel even erg aan het vaderschap moest wennen) en ik studeer Filosofie en Geneeskunde.
Ik heb ook best veel vrienden/vriendinnen zonder kinderen die ik af en toe bezoek/ iets leuks mee ga doen. Zo ga ik wel eens een zaterdagavond naar de stad, hou ik van uit eten gaan en mag ik graag een wijntje drinken😉
Ik merk dat als ik uiting geef van deze dingen die ik “voor mezelf” doe bij andere ouders, het vaak de moeders zijn die me hierop nogal aanvallen…. Dat ik zo vaak wegga, dat ik 2 studies doe en daarom minder tijd heb voor ons zoontje, dat ik vaak drink…. (Wat btw echt niet waar is want ik geef nog borstvoeding maargoed).
Van de week was dit weer het geval bij mijn zwager thuis. Toen ik zei dat ik aankomende week de baby bij mijn ouders laat logeren zodat mijn man en ik samen een nachtje uit kunnen zoals “vroeger”. Mijn schoonzus reageerde hier erg geïrriteerd op en zei dat zij dit nooit zal doen zolang haar kinderen klein zijn (zij hebben 4 hele leuke kids onder de 12). En toen zei ze dat je wel kan merken dat ik nog jong ben…. Zij is 38.
Ik heb gezegd dat ik me een beetje beledigd voelde. Maar verder zijn we er niet meer op ingegaan. Merk dit soort dingen wel erg vaak van mijn schoonfamilie/ mijn eigen moeder soms ook en andere moeders….
Hebben jullie dit ook weleens of is dit vooral mijn omgeving op de een of andere manier?
Alvast dank voor het antwoorden en liefs 💋