20 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 1.5 jaar en loopt ook nog niet zelfstandig. Wel achter loop wagentje. Ik heb gelezen dat het gemiddelde rond 18 maand is. 🤗

één jaar geleden

Maar kijk wat ze wel kan! Kan ze misschien goed praten? Spelen, zelf eten? Wat aandacht krijgt groeit. Zoals ik lees moet ze het wel kunnen maar zit het nu even niet in haar lijn wat ze wil leren.

één jaar geleden

Gemiddelde is 14 maanden, maar een gemiddelde betekent dat er kindjes onder en boven zitten… boven de 18 maanden is het officieel achterstand… dus zolang je daar nog niet boven zit dan geen zorgen maken en zodra je boven de 18 maanden zit wel eens naar een arts gaan voor zekere voor onzekere. Wellicht heeft je kindje dan wat extra hulp nodig.

één jaar geleden

Hier ging ze echt een paar dagen voor 16 maanden lopen. Binnen 2 dagen ging ze van kruipen, naar los staan, naar lopen. En ook gelijk super stabiel. Sommige kindjes wachten misschien ook wat langer voor een zekerder gevoel?

één jaar geleden

Onze zoon is 17 maanden en loopt ook nog niet los.

één jaar geleden

Reactie op welbree

Gemiddelde is 14 maanden, maar een gemiddelde betekent dat er kindjes onder ...
Dit las ik laatst🤗

één jaar geleden

Reactie op welbree

Gemiddelde is 14 maanden, maar een gemiddelde betekent dat er kindjes onder ...
Heb je hier een bron van? Heb nooit eerder gehoord dat een kind van 1.5, wat nog niet zelfstandig loopt, een achterstand heeft wat betreft lopen?

één jaar geleden

Wellicht heeft je zoontje een lage spierspanning (elk mens heeft een bepaalde mate van spierspanning, sommigen hoog, anderen laag)? Met een lage spierspanning kost bewegen meer kracht en energie en vaak hebben kindjes dan minder interesse in leren lopen en dat soort dingen en ontwikkelen ze andere dingen liever eerst. Dit is in principe helemaal niet erg, je hebt nou eenmaal mensen met hogere of lagere spierspanning. Alleen als er een onderliggende andere oorzaak voor is, maar dat is zeldzaam. Je kan altijd eens langs een fysio gaan voor een check. Hebben wij op advies van t CB ook gedaan. Ons zoontje is ruim 17 maanden en loopt ook nog niet. Hij trekt zichzelf ook niet op naar staan, loopt niet langs meubels, laat staan aan 1 hand. Wat wel gaat is dat wij hem helpen met gaan staan aan een tafeltje, dat houdt hij prima een tijdje vol. De fysio vond 't allemaal helemaal niet zorgwekkend en vertelde ons over die spierspanning. Zolang er over de tijd maar wel wat vooruitgang is. Wij hebben oefeningen gekregen. De fysio gaf aan dat we er wel van uit konden gaan dat ons zoontje pas met 2 jaar loopt 😬 (hij weegt 13 kg, dus van mij mag t liever vandaag dan morgen...al dat getil....😅)

één jaar geleden

Reactie op JGG123

Wellicht heeft je zoontje een lage spierspanning (elk mens heeft een bepaal ...
Oeps ik bedoel je dochtertje, niet zoontje 🙈 te snel gelezen

één jaar geleden

Ons zoontje stond/liep met steun vanaf 6 maanden maar los pas bij 8 maanden. Hij was 14 kilo, we tilden ons ook een breuk 🥴 Onze dochter stond/liep met steun ook met 6 maanden en los toen ze precies 1 jaar was. Over het algemeen lopen jongens later. Ik zou me tot de 18 maanden zeker geen zorgen maken.

één jaar geleden

Reactie op JJD28

Ons zoontje stond/liep met steun vanaf 6 maanden maar los pas bij 8 maanden ...
Sorry, los liep hij dus met 18 maanden 🤪

één jaar geleden

Onze zoon is bijna 17 maanden en loopt ook nog niet. Wel langs meubels en ook aan 2 handen. Dat laatste gaat wel steeds stabieler merk ik. Zijn nu op vakantie waar iets minder ruimte/mogelijkheid is om te proberen. Dus weet niet hoe het zou zijn als hij thuis was geweest en meer kon oefenen. Kletst ondertussen de oren van mn hoofd en leert elke paar dagen een nieuw woord. Ik zie hem bijna ontwikkelen en nieuwe dingen leren, dus hij zal het wel druk hebben met andere dingen. In basis zit er in zijn grove motoriek wel vooruitgang, dus ooit komt het goed! Al ben ik dat gesjouw met 14 kg ook wel zat soms 🙈

één jaar geleden

Ons zoontje is 17 maanden en loopt ook nog niet los. Als wij hem met twee handen ondersteunen gaat hij wel. En hij heeft nu een paar keer 2-3 losse stappen gezet. Hij is volgens mij ook aan de late kant, en ik hoop dat hij binnenkort echt gaat lopen omdat dat tillen inmiddels ook wel behoorlijk zwaar aan het worden is. Ik merk wel aan m'n zoontje dat hij het heel spannend vindt, ook los staan. Hij steekt ook z'n handjes meteen uit om houvast te krijgen van ons. We oefenen er wel mee, bijv maar 1 hand vast. Met 16 maanden liep hij ook alleen nog langs dingen, ook nog niet echt cruisen. Wel al aan onze handen lopen. Ik maak me overigens geen zorgen hoor en een maand geleden ook niet. Het komt vanzelf!

één jaar geleden

Reactie op Jess94

Heb je hier een bron van? Heb nooit eerder gehoord dat een kind van 1.5, wa ...
Kinderarts :-) kijk er hoeft natuurlijk niets aan de hand zijn, wat gelukkig vaker het geval is dan niet, maar kinderartsen zien het na 18 maanden als achterstand. Maar als je kleintje natuurlijk al deels loopt (met ondersteuning) is ook anders dan dat je kleintje nog niet loopt en ook geen aanstalten maakt. Dan zou het met spierspanning te maken kunnen hebben.

één jaar geleden

Reactie op Lisvos

Dit las ik laatst🤗
Mijn bron is van kinderarts. Maar ook hier staat het ook aangegeven.

één jaar geleden

Dochter van 17 maanden, loopt achter haar loopwagen loopt langs de tafel langs de bank en aan 1 hand of vinger van ons... los 2 3 stapjes en dan hop kruipen! Komt vanzelf wel goed denk ik dan maar

één jaar geleden

Reactie op Jess94

Heb je hier een bron van? Heb nooit eerder gehoord dat een kind van 1.5, wa ...
Dat klopt inderdaad wel hoor. Ik werk professioneel vaak samen met kinderfysio's en zij raden absoluut ook een consultatie aan vanaf 18maanden als je kindje dat nog niet zelfstandig stapt. Daarvoor is dat nog niet nodig. En het zou kunnen dat zij die eerste consultaties ook zullen zeggen dat het wel in orde komt. Maar soms merken ze toch ergens een onevenwicht ofzo en geven ze heel nuttige oefeningen die dat snel kunnen verhelpen.

één jaar geleden

Hier ook een zoontje die z’n tijd neemt.. Tot vorige week kon hij prima zichzelf optrekken aan iets en dan erlangs lopen. Maar los lukte hem nog niet. Toen zijn we vorige week echt heel veel met hem gaan oefenen. Door hem ergens aan te laten staan en dan zijn favoriete speeltje voor hem te houden waardoor hij het wilde pakken en het dan steeds iets verder weg te houden. En evt hand erbij uitsteken zodat hij die kan pakken voor wat balans. Nu in een week tijd gaat hij zelf vanuit het niets staan en loopt hij met gemak heel de kamer door en vindt hij het ook super leuk! Dus ik zou zeggen oefenen, oefenen, oefenen! Kijk wat voor hem werkt

één jaar geleden

Reactie op Mvvk

Hier ook een zoontje die z’n tijd neemt.. Tot vorige week kon hij prima zic ...
Sorry, voor haar bedoel ik 😊

één jaar geleden

Herkent iemand dit? Mijn zoontje is nu 17 maanden, vanaf 10 maanden liep hij al overal langs maar nu nog steeds niet zelfstandig, wel achter de loopkar. Aan ons handje een klein stukje en gaat al snel weer op zijn billen zitten. 2 weken geleden ging hij uit zichzelf staan maar dat is bij 1x gebleven🫣 hij is ook niet zichzelf, zit midden in sprong 10 en al maanden slechte nachten.. zijn er kindjes die wanneer ze gingen lopen ook weer meer zichzelf werden? (Vrolijk zelfstandig spelen?) ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat hij ineens loopt 🤷🏼‍♂️