5 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. Alles wat maar wat grover aanvoelt wil meneer echt niet. Hij heeft nu zowaar bij oma liga door zijn fruit gegeten dus we gaan er morgen zelf ook maar eens mee beginnen. Hopelijk van het weekend ook eens brood want alleen dit wordt wat saai.

2 jaar geleden

Lekker laten ontdekken, komt vanzelf.

2 jaar geleden

Hier ook! Had hem van olavit 8+ maanden eten gegegen met grove stukjes. Begon hij kokhals geluiden te maken en over te geven 😔. Hij is 8.5 maand momenteel...

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde hoor. Wij volgen de Rapley methode. Ze is nu net 7 maanden. Ze eet nu redelijk bloemkool en broccoli. Verder lust ze heel graag brood met wat boter. En banaan gaat nu ook redelijk goed. Verder moet ze nog niets hebben van al het andere. Bied alles wel meerdere keren aan. Toevallig dat ze vandaag voor het eerst de Olvarit fijne granen pap heeft gegeten (die voor 6+ maanden). Had die al 1,5 maand in de kast liggen maar ze wilde het elke keer niet. Nu dus ineens wel en ze vond het ook ineens super lekker. Die maisvingers zijn hier trouwens ook een grote hit. Als ze niks anders wil, geef ik dat nog wel eens. Ik maak me er ook geen zorgen om. Ze krijgt nog al haar flessen melk. Als ik jouw was zou ik idd gewoon blijven aanbieden. Op een gegeven moment gaan alle kinderen eten. En vanaf een jaar word het pas serieus idd.

2 jaar geleden

Reactie op Cecii

Hier ook! Had hem van olavit 8+ maanden eten gegegen met grove stukjes. Beg ...
Kokhalzen is goed! Maar die potjes zijn nogal verwarrend voor baby’s omdat ze moeten “dealen” met half gepureerd/vloeibaar voedsel en half vast. Gepureerd/vloeibaar hoor je door te slikken en vaste voedsel hoor je op te kauwen, maar een baby wil dat dus doorslikken omdat het grootste gedeelte van een potje gepureerd is. Daarom verslikken ze zich vaak meer met gepureerd voedsel dan met stukjes