20 Reacties

5 jaar geleden

110/58. Ben ook altijd duizelig Dus ik eet vaak drop maar blijf moe en duizelig

5 jaar geleden

Ik vind jou bloeddruk ook niet laag? Hebben ze dit aangegeven? Wellicht is het een idee om je b12 te testen. Dat kan ook voor deze klachten zorgen.

5 jaar geleden

Bij mij zeiden ze ook dat mijn ijzer goed was maar ik zat wel onder de grens. Ik drink daarom 1 glas roosvicee Ferro per dag. En qua bloeddruk hielp het mij om een dropje te eten

5 jaar geleden

120/58 is een prima waarde. Als je last heb van duizeligheid neem dan iets van een drinkbouillon dit werkt bij mij prima. Maar misschien is het een idee om even je bloedsuiker spiegel te laten controleren.

5 jaar geleden

Reactie op MelissaBijsterveld96

120/58 is een prima waarde. Als je last heb van duizeligheid neem dan iets ...
Kan zijn dat die te laag is

5 jaar geleden

Reactie op ChaChaTango

Ik vind jou bloeddruk ook niet laag? Hebben ze dit aangegeven? Wellicht is ...
Ja de verloskundige zei dat mijn bloeddruk wel erg laag is en dat dat de duizeligheid veroorzaakt.

5 jaar geleden

Mijne was lager dan dat maar ze heeft er niks over gezegd! Ze zei wel dat het belangrijk is om zowel je zout als suikerspiegel gewoon goed moet houden door regelmatig te eten!

5 jaar geleden

Ik kom net van controle, bloeddruk was 100/60, was keurig zei ze. Weet dat het iets laag is, maar heb dat altijd al van mezelf. Als je duizelig bent, zou ik inderdaad andere waardes laten testen. Ik ben heel af en toe maar duizelig en dan alleen als ik te snel opsta.

5 jaar geleden

Klinkt als een prima bloeddruk. Ik heb zelf een onderdruk van 45. Dus 58 klinkt prima. Maar als je last hebt van duizelingen veel zout eten of drinken. Ik drink bijvoorbeeld regelmatig een kopje bouillon. Zoute crackers of drop zou ook moeten helpen heb ik gehoord.

5 jaar geleden

Ik had vandaag 120/60 bij mijn controle, was prima. Vorige zwangerschap zat ik vaak ook aan de lage kant, maar heb nu gelukkig minder last van duizeligheid en flauwvallen.

5 jaar geleden

Kan het zijn dat het er ook van afhangt wat je normaal gewoon bent? Ik had voor mijn zwangerschap vaak een hoge bloeddruk. Nu is ie goed. Onderdruk 60-70. Maar als ik onderdruk 60 heb, ervaar ik ook duizelingen. Zou dat er niet mee te maken kunnen hebben dat ik dat niet gewoon ben? Hier werkt wat zout eten en even gaan liggen trouwens prima dan!

5 jaar geleden

120/80 is een normale bloeddruk voor een volwassene, jou onderdruk is dus wel aan de lage kant. Dit kan inderdaad duizelingen veroorzaken. Dit is op te lossen met voedingsmiddelen waar zout in zit. Het liefste zoute drop, omdat drop sneller opneemt in je bloed. Ik heb zelf al mijn hele leven een lage bloeddruk van 110/60. En had altijd dubbel zoute drop op zak voor als ik last kreeg van duizelingen. Met de benen omhoog gaan liggen helpt ook, omdat er dan meer bloed naar je hoofd stroomt, waardoor de kans op duizelingen en flauwvallen minder is.

5 jaar geleden

Wat gek, mijn bloeddruk is nu door de verloskundige 2x gemeten, beide keren 100/50 en dat noemde ze een perfecte waarde.. 🤔

5 jaar geleden

Reactie op lmhtb

Wat gek, mijn bloeddruk is nu door de verloskundige 2x gemeten, beide keren ...
Zou ermee te maken kunnen hebben dat een lage bloeddruk voor je baby helemaal prima is. Kan dus alleen voor jezelf vervelend zijn. Hoge bloeddruk brengt wel risico's mee voor de zwangerschap. Dus zolang de mijne laag is, vind ik het zelf ook helemaal prima en neem ik de duizeligheid af en toe er graag bij 😊

5 jaar geleden

Was van mij ook wat laag laatst maar ik had toen weinig gegeten ook

5 jaar geleden

Reactie op lmhtb

Zolang je er geen last van hebt is het niet zo erg. Ik heb van nature ook een vrij lage bloeddruk rond de 90/58

5 jaar geleden

Reactie op lmhtb

De mijne ook vanmorgen 100/60 .. dit noemde ze een mooie lage bloeddruk.. normaal gesproken zit ik wel hoger.. Toen ik met dit verhaal thuis kwam dacht mijn partner dat ik het verkeerd gehoord had veel te laag zegt ie🤷‍♀️

5 jaar geleden

Een normale bloeddruk bij niet zwangeren is een bovendruk van 100 tot 140 en een onderdruk van 70 tot 90 ongeveer. Als je zwanger bent hebben ze liever dat je aan de lagere kant zit met je bloeddruk dan aan de hogere kant zit ivm den verhoogd risico op zwangerschapsvergifiting bij een hogere bloeddruk. Er zijn niet specifiek waarden van een normale bloeddruk bij je zwangerschap omdat dit ook afhankelijk is van je bloeddruk voorheen. Die van mij is normaal altijd 120/80 en nu 110/70. Dus een nette bloeddruk in dit geval. Als je normaal standaard op 110/70 zit en nu op 100/60 is er dus niks aan de hand.